19 юли 2023

Как да използвате Google Analytics 4 за вашите маркетингови стратегии + ВИДЕО

Google

На 1-ви юли посрещнахме не само юлското слънце, а и дългоочакваната смяна на Universal Analytics с Google Analytics 4. 

Но чудите ли се как да използвате Google Analytics 4? Или може би изпитвате затруднение с подреждането на метриките? Днес ще решим това предизвикателство за по-малко от 5 минути.

GA4 представлява сериозна промяна за потребителите, но не позволявайте на страха от новото да ви повлияе. Това е ценен маркетинг инструмент за изграждането на стратегии, базирани на реални данни. А GA4 представя нови възможности пред предприемчивите маркетолози. Помага им когато търсят измерими решения при планирането на промоционални активности и оптимизацията на уебсайтове.

Кое е различното в Google Analytics 4?

Една от важните промени, които GA4 носи със себе си е различен модел на събиране на данни. Докато в предишната версия, Universal Analytics, се разчиташе на измерване, базирано на pageviews, в GA4 данните се събират на база events. 

Казано накратко, GA4 дава повече свобода при събирането и интерпретирането на данни за маркетолозите. Докато същевременно защитава правото на поверителност на потребителите. В края на статията ще получите и видео с насоки как само можете да създадете своя custom репорт в Google Analytics 4.

Персонализирани конверсии, релевантни за вашия бизнес

Така наречените conversion events могат да бъдат настроени да отчитат всяка стъпка по пътя на вашите потребители. Това е от значение за вас и представлява някаква конверсия. 

За сравнение - в Universal Analytics същата фукнция извършваха Goals, които бяха пет вида. Те отчитаха основни стъпки като генериран lead или извършена продажба. В това отношение GA4 позволява по-детайлно сегментиране на аудиторията според изминати стъпки и отчетени конверсии. Те може да бъдат различни от стандартните за онлайн магазините. 

Тази сегментация позволява да обърнете специално внимание на различните видове аудитории и да проследите. Например, от кой канал (източник на трафик) предимно идват тези потребители, които правят покупка, какъв е пътят им през сайта ви, колко време прекарват там. По този начин имате възможност да включите в своята маркетингова стратегия по-ефективно таргетиране и по-персонализирана комуникация с различните аудитории. 

Нови дефиниции за еngagement rate и bounce rate

В Google Analytics 4 engagement rate се определя, като се измерва дали потребителят е правил нещо на страницата в рамките на поне 10 секунди. Тази продължителност, разбира се, може да се нагласи според нуждите на бизнеса ви. 

Bounce rate, който съществуваше като термин и в UA, тук вече се определя като негативен engagement rate или брой потребители, които са посетили определена страница, но не са правили нищо по нея. Друга важна метрика е engagement time - колко дълго се ангажира потребителят с определена страница.

Тези три метрики, engagement ratе, engagement time и bounce rate, дават информация за реалния интерес на потребителите към дадена страница. Те могат да бъдат ценен помощник в сегментацията на аудиторията. А също и в намирането на страници в уебсайта ви, които не са ефективно оптимизирани, не са user-friendly и отблъскват потребителите, вместо да ги задържат.

Източници на трафик

Начинът, по който се измерват източниците на трафик в GA4 също е различен. Тук каналите, които участват в репорта са повече - добавени са Paid Social, Video, Audio и Paid Shopping, а Other вече се нарича Unassigned

Това позволява по-точно проследяване на данните за различните канали и по-детайлно отчитане на резултатите от кампаниите, които сте създали. И не на последно място, дава надеждна информация, на която да основете бъдещата си маркетингова стратегия.

Персонализирани репорти

Google Analytics 4 позволява да обедините данните, които обсъдихме досега в един общ персонализиран репорт или custom detail report. В Universal Analytics това не е точно така - там различните по вид данни усложняваха нещата и беше трудно да се комбинират и сравнят.

В Analytics 4 измерването е опростено - всяко “парче” информация се нарича “hit”. Това позволява в един репорт да се комбинират и сравняват различни по вид данни. 

Можете да проследите в детайли определен event, например, завършена покупка. Като създадете custom report, можете да разберете от кой канал идват потребителите, които купуват най-много, какви устройства използват, от кой град са, какви са техните engagement и bounce rate, кой канал има най-висок conversion rate и най-високa стойност на покупка, и други. Всичко това на едно място във вид и подредба, избрани от вас.

Всеки параметър може да се измери и сравни с други параметри, за да се види цялостната картина на резултатите от маркетинговата ви стратегия. 

Когато стартирате създаването на персонализиран репорт, ще видите две колони: Variables и Tab Settings

В първата са всички dimensions и metrics, които можете да използвате в репорта си - това са данните, от които потенциално се интересувате. 

За да се покажат в репорта ви, трябва да издърпате желаните от вас variables в другата колона, Tab Settings. В нея контролирате данните, които ще се виждат в репорта ви, както и други важни детайли като подредба, брой редове, начин на визуализиране (таблица или графика).

Както видяхме, Google Analytics 4 дава разширени възможности за детайлно проследяване на измеримите резултати от маркетинговите ви дейности. Това е важно за последващото изграждане на надеждна стратегия, основана на данни и правилното таргетиране на комуникацията с потребителите ви. 

Ако работата с Google Analytics 4 ви се струва сложна, ние от дигитална агенция ADvantage винаги сме на разположение да помогнем с анализ и изграждане на работеща маркетингова стратегия за вашия бизнес.

Watch on YouTube