Цената на Facebook рекламата се определя от няколко различни фактора, сред които: стратегията за наддаване, таргет аудиторията, конкуренцията във вашата ниша и др. Всички тези фактори, взети заедно в една реклама, генерират средна цена на клик. Важно да знаете при рекламите във Facebook е, че на практика плащате за брой виждания на вашите кампании. Повече по темата, можете да научите тук: Колко струва Facebook рекламата
Цената на Google реклама, също както при Facebook, се определя от няколко различни фактора, но за разлика от Facebook, са повече на брой. Например: колко ключови думи сте заложили в дадена кампания, заложили ли сте негативни думи, каква е вашата стратегия за наддаване, колко конкурентна е нишата, колко оптимизирана е кампанията, какво е качеството на рекламите ви и т.н.
Хубавото при Google е, че платформата не ви таксува на брой преглеждания, само когато даден потребител кликне именно върху вашата реклама.
Това е въпрос с повишена трудност, тъй като зависи изключително много от сферата на дейност, бизнес модела ви, пазарът, който таргетирате и още мноооого фактори, които са индивидуални за всеки бизнес. Най-лесно ще ви отговорим с примери.
Вариант 1:
Ако сте новостартиращ бизнес, който до момента не е подготвял кампании, то ви препоръчваме да започнете с по-малък рекламен бюджет. Така ще съберете статистика каква е цената на клик, колко се ангажират потребителите, какви текстове и визии харесват те. Анализирайки събраната статистика, можете да изведете подобрения по стратегията си. Прилагайки ги, вече си заслужава да инвестирате повече.
Вариант 2:
Имате физически обект или дори верига магазини, студиа, салони или други обекти, но не сте стартирали онлайн реклами никога. Тогава можете да си позволите да стартирате с по-висок рекламен бюджет, тъй като брандът ви, дори малко, е разпознаваем, а наличието на физически обекти увеличава доверието в потребителите.
Може би сте чували, че рекламните кампании, без значение от канала, в който ги стартирате, имат период на обучение. Самото обучение представлява следното: Рекламата започва да се показва на различни хора. Някои от тях я виждат, но не кликат върху нея, други само кликат и разглеждат сайта ви, а трети потребители влизат в сайта и правят поръчка. На алгоритъма му е необходимо време, за да събере тази информация и да открие кои са потребителите, които пазаруват от вас. След като ги дефинира, автоматично насочва рекламата към хора с подобни интереси и действия в онлайн пространството.
Средно във Facebook отнема около седмица. Разбира се, при голям дневен бюджет, могат да бъдат и 2-3 дни, а при малък дори 2 седмици.
В Google нещата се случват малко по-бавно, но пък за сметка на това по-стабилно и дългосрочно. За да заработи една кампания в пълния си потенциал са и необходими поне 200 клика. Това отново зависи от рекламния бюджет, но и от нишата. Защо? Можете да зададете и 100 лв. дневен бюджет, но пък ключовите ви думи да нямат много търсения, респективно кампанията няма да изразходи бюджета си. В следствие на това, ще е необходимо повече време за усъвършенстване на рекламата. От нашият опит можем да споделим, че средното време за добро представяне на рекламите в Google е около 3 до 4 седмици.
Стандартна и сравнително средна практика, специално за онлайн магазините, е да изпращат по 1 имейл кампания на седмица. Тук обаче имаме контра въпрос: На кого ще изпращате имейл кампаниите и какво ще съдържат те?
От нашият опит може да препоръчаме да изпращате по-малък брой кампании, но пък по-насочени към някой от сегментите ви. Например не е необходимо тази седмица да изпращате имейли до всичките си потребители. Можете да изпратите само до дамите и да им предоставите специален промокод за отстъпка или новата дамска колекция, която е налична от днес.
При големи бизнеси с база от няколко десетки или дори няколко стотин хиляди имейл адреса, процесът по сегментиране и персонални съобщения често става времеемък. Чест избор в такива случаи е да се пускат общи имейл кампании до всички.
Коя е най-добрата практика за вас и вашите нужди - общи кампании или кампании по сегменти - препоръчваме ви да тествате. Не забравяйте да измервате резултатите на имейл кампаниите, за да можете да направите обосновано заключение за финал.
Conversion rate (или както често ще го виждате като CR) e число в процентна стойност. То показва колко процента от потребителите, които са влезли в сайта ви са направили конверсия (закупили са продукт или са изпратили запитване). Например, ако имате онлайн магазин и неговият CR e 1%, това означава, че 1 от 100 човека прави поръчка в сайта ви. Но ако е 2%, то двама души ще направят поръчка.
Това е изключително важен показател, тъй като ви дава ясна информация дали сайтът ви е лесна навигация, продуктите ви са атрактивни, процесът по завършване на поръчката е лесен и не затруднява потребителите.
Дигитална агенция в най-общ смисъл е екип от професионалисти, който помага на бизнесите да се развиват и разширяват в онлайн пространството. Тъй като дигиталният маркетинг е общо понятие, то все повече агенции специализират в едно от няколкото направления. Например: Performance агенция, SEO агенция, Social Media агенция и т.н.
Instagram, както и Facebook рекламите, се подготвят и стартират от едно и също място, а именно Meta Business Suite.