17 юни 2023

5 работещи съвета за ефективна Facebook реклама

Facebook

Използването на Facebook реклама за подобряване на бизнес резултатите отдавна не е признак на иновативност в изграждането на онлайн репутация или покачване на приходите. Тя е необходимост, заемаща челна позиция в списъка с базовите практики за успешна дигитализация на компания, продукт, услуга, бранд, идея. Днес всеки рекламира във Фейсбук. Но фактът, че и вие сте в играта, не ви прави банални. Банална може да е само вашата Facebook реклама, ако тя е скучна, неадекватна спрямо бизнес целите и нуждите ви. 

И най-малкото съмнение, че сте попаднали в капана на Facebook рекламирането, без да виждате реални резултати от него, е сигнал за тревога. По всяка вероятност имате спешна нужда от промяна. Започнете с тези 5 работещи съвета за ефективни Facebook реклами. 

Релевантна стратегия – скелето, върху което да градите

Стрелянето на посоки не е удачен подход нито във Facebook рекламата, нито в който и да е маркетингов канал. Ако нямате ясно изградена тактика за действие, всеки пост, спонсорирана публикация, рийл или вайръл копи губи своите очертания и потенциал в необятното виртуално пространство. 

Изграждането на релевантна стратегия само звучи сложно. Всъщност, тя представлява план с конкретни задачи, чието изпълнение ще доведе до постигането на вашите бизнес цели. Фейсбук стратегията трябва да е част от вашата обща маркетингова стратегия. Да е съобразена и със стратегиите по другите канали (например, Instagram, Tik-Tok, Google Ads). Но тя е и в пряка връзка с генералната ви бизнес цел. Какво искате да постигнете:

  • Аудиторията да научи за вашия бизнес 
  • Аудиторията ви да се увеличи като численост 
  • Аудиторията ви прояви повече активност (да чете вашите постове, да свали новото ви приложение, да купува продуктите ви)

Както виждате, аудиторията е замесена навсякъде. Така че тук е критично да поясним: без да я познавате, няма как да й рекламирате каквото и да е било. Ето защо преди да изградите скелето на вашата Фейсбук рекламна кампания, изградете образа на потенциалния ви клиент, който ще е заинтересован от нея.

Правилно подбраният формат на Facebook рекламата – пътят към потребителското внимание

Изборът на формата на комуникация с аудиторията чрез Фейсбук реклама е ключов за нейните крайни резултати. Имайте предвид, че онова, което работи за бизнеса, от който сте се учили, докато сте пускали първите си Facebook ads, може да не е приложимо за вашия бранд. Може дори да е най-лошото, което да изберете за бизнеса си. 

Ако сте успели да си представите и влезете в обувките на потенциалния си клиент, ще ви е по-лесно да задържите вниманието му с конкретен формат. Неоспорим факт е, че видеата са новото черно според модните тенденции на социалките, но… Ако вашите клиенти са B2B, работят под напрежение и в тиха среда за максимална коцентрация, а дори и майки с новородени деца, този формат не просто няма да ги привлече, но може и да ги отблъсне. 

Правилно поднесеният формат – гаранция за задържаното потребителско внимание

Фейсбук е изключително конкурентна среда. В най-популярната и до днес социална мрежа, борбата за всеки клик и потребител е наистина жестока. Затова и компромисите не се допускат. И най-незначителната правописна грешка във Фейсбук копито може да бъде фатална и да доведе до загуба на голям брой последователи. 

Със същата сила важи това правило и при изграждането на визията. Времето, в което можехме да импровизираме с дизайна на Фейсбук рекламата, не просто отмина, а трябва завинаги да се забрави. Това не означава, че визията трябва да бъде твърде ексцентрична и винаги да се стремите към нещо свръх екстравагантно. За много бизнеси простичките неща работят с по-голяма сила. При всички професионално изработеният дизайн на вашия Facebook ad е норма, към която е препоръчително да се придържате. 

разпределение на рекламен бюджет

Финансов резон в бюджетирането – тема за размисъл

По тази задача е важно да работите отгоре надолу. С други думи, първо е необходимо да установите общия бюджет за реклама. Ако рекламирате и в други канали, които са не по-малко от важни от Facebook, не ги занулявайте, а справедливо разпределете средствата. След това фиксирайте конкретен бюджет за цялата Фейсбук рекламна кампания, като задължително поставите и оптимален времеви срок. Чак тогава преминете на следващото ниво – седмичен, месечен и бюджет за всяка отделка реклама. 

Всеки месец преглеждайте отчетите и при нужда, променяйте финансовия план. В това няма нищо лошо. Все пак, методът „проба-грешка“ е не позволен, ами направо задължителен във Facebook. С времето ще стигнете и до момента, в който ще съумеете да приложите тактики за редуциране на разходите. Например, ако се насочите към правилната аудитория, ще си спестите множество излишни кликове, за които трябва да платите по-късно. 

Сбогом на TOF, MOF, BOF структурата (тя вече не работи)

Преди да се шокирате от тази новина, нека поясним, че тя не важи за всички бизнеси. В 90% от случаите обаче старата, но златна маркетингова фуния в изграждането на Фейсбук рекламната стратегия е неприложима. Дори да я използвате, ефектът от нея ще е минимален и най-вероятно ще ви струва повече средства, необходими за постигане на поставените ви цели. Преди да поясним защо формулата TOF, MOF, BOF вече не работи, нека си припомним какво точно проповядваше тя.

Значение на абревиатурите

TOF, MOF, BOF са абревиатури, зад които стоят трите стъпки, през които преминава потребителят, за да се превърне във ваш лоялен клиент. Те могат да се разбират и като фази на потребителската трансформация. Във всяка от тях вие имате за задача да повлияете по определен начин на buyer персоната, за да го мотивирате да премине към следващото ниво.

На ниво TOF целта ви е да информирате. Идеята е потребителите, които не ви познават, да научат за вас. Съдържанието тук най-често е образователно, но не бива да бъде твърде схематично и скучно представено, на този етап вероятно са и десетки ваши бъдещи прохождащи конкуренти. 

На ниво MOF започва същинското Фейсбук рекламиране. В тази фаза по възможно най-атрактивен начин представяте вашия продукт или услуга като решение на проблема, който потребителите са осъзнали, че имат чрез вас.

На ниво BOF задачата ви е да стимулирате привлечените на страницата или сайта ви потребители и да ги превърнете в свои реални клиенти. Това не е задължително да се случва по най-краткия път, тоест като подтикнете аудиторията към реална покупка. Твърде агресивната продажбена стратегия вече отблъсква потребителя. Достатъчно е да му внушите, че вашият бранд, услуга или продукт имат пряка връзка с неговата нужда и представляват алтернатива за решаване на проблема. Целта ви е да бъдете достатъчно убедителни и потребителят да вземе решение, което да кореспондира с желано от вас действие. А именно покупка, сваляне на приложение, абониране за тестов период на услуга, консултация и други.

tof не работи

Какво се случи с TOF-a във Facebook рекламата?

Всичко в маркетинговата фуния звучи логично и с потенциал да даде резултати, нали? Истината е, че ефект от TOF, MOF, BOF структурата все още можете да постигнете, но той ще ви струва излишни разходи. Причината е, че TOF етапът не дава толкова добри резултати, като преди. Тази тенденция се наблюдава от близо 12 месеца в Щатите, а отскоро и в Европа, включително в България.

Обяснението за „срива“ в старата, но златна TOF, MOF, BOF практика е поредната промяна в мета алгоритмите. Съвсем наскоро те бяха подобрени, в следствие на което търсенето на потребители вече е много по-лесно. Ето защо опознавателната част в маркетинговата фуния практически губи смисъл, а от там и вашите ресурси (не само финансови, но и човешки). Много маркетингови специалисти твърдят, че към днешна дата broad практиката е по-ефективна и оптимална.

Не е нужно да прилагате едновременно всички съвети за повишаване на резултатите във вашата Фейсбук реклама. Достатъчно е да осъзнаете, че имате нужда от оптимизация на кампанията и да положите усилия за нейното осъществяване, включително и по отношение на отстраняване на конкретни грешки. 

Ако смятате, че това е трудоемка задача за вас, ние от дигитална агенция ADvantage сме на разположение да съдействаме. Не се срамувайте да споделите за проблемите си с вашата Фейсбук реклама. С радост ще намерим подходящи решения за тях.