Ако знанието е злато, то опитът е безценен. Научете тайните на успеха в дигиталния маркетинг директно от експерти с многогодишен стаж в създаването, управлението и анализа на рекламни кампании.
В новата ни рубрика ADvantage Talks ще откриете интервюта с маркетинг професионалисти, за които иновациите в сферата са ежедневна мотивация, а положителните резултати - най-голямата награда.
Днес си говорим с Eлица Димитрова, проджект мениджър и PPC специалист в агенцията, според която пътят към щастието в живота и професията минава през неизбежни рискове. Именно поемането на рискове и умението да се адаптираш към променящата се среда са сред важните умениян в дигиталния маркетинг според нея.
А ако не ви се чете, гледайте видеото в YouTube канала на ADvantage и се абонирайте за още новини от света на дигиталния маркетинг. ⬇️
Коя е Ели и за какво се бори?
Още я разгадавам, ако трябва да съм честна :D За какво се боря... Боря се да си създам мой хармоничен и чист свят. Затова и много обичам да анализирам самата себе си и да се променям за по-добро (надявам се).
Обичам да намирам смисъл във всичко и това не е лесно, знаеш :D Вярвам,че всеки от нас е дошъл с някаква мисия тук и всеки ден правим малки крачки, за да я изпълним в крайна сметка….
Иииии обратно в реалността - боря се и за малко сън всяка сутрин.
Каква е връзката ти с дигиталния маркетинг? Как започна всичко за теб?
Докато всички мислеха, че ще стана успешен адвокат, аз реших друго и много скоро след като се дипломирах като юрист и си взех успешно адвокатския изпит, реших че тази среда не ме прави щастлива и тялото ми подсказа да променя посоката.
И така отново започнах от нулата – с много ентусиазъм, малко страх разбира се, но рискувах и не съжалявам. И ето ме сега съм project manager в дигитална агенция Advantage.
Коя е любимата ти история в професионален план? Разкажи ни я.
А така, любима история. Любими са ми тези, в които започваме работа със скептично настроени клиенти към рекламата и към рекламни агенции, като цяло. Влизаме им в обувките започваме плавно, бавно и в един момент стигаме до онова “Спирайте рекламите, нямам наличност” или капацитетът е запълнен спираме рекламите. Историите, в които ме молят да продадем по-малко няма как да не се запомнят, защото са свързани с една положителна изненада не само за нас като екип, който управлява рекламите, но и за самия клиент - той вече вярва в успеха на рекламите и минаваме на следващо ниво, заедно.
Какъв трябва да бъде успешният проджект мениджър? Кои качества от юридическата ти професия ти помагат днес?
Проджект мениджърът трябва да бъде oт много неща по-малко - малко диригент на екипа, малко като психотерапевт на всички, стратег, PPC експерт – и най-важното, за да върви процеса безпроблемно, е да знае кога да натисне газта и кога да дръпне ръчната спирачка.
От юридическото ми образование най-много ми помага способността да виждам детайлите, да ги търся по-скоро, да държа стриктно на срокове, да създавам рамки, да анализирам и да аргументирам добре всяко решение на екипа пред клиента, защото невинаги успяваш да се пребориш с някоя луда идея.
И сега като се замисля, може би и това, че всеки ден трябва да научаваш нещо ново, просто няма шанс ти днес да знаеш всичко и не трябва да се успокояваш, ако искаш да се движиш напред.
Какви трудности срещна при промяната на професията си?
Да обясня на близките ми защо след 6 години право не искам да стана адвокат си беше предизвикателство. Не че те не го приеха, моята нагласа за това как те ще го приемат беше по-силна и тревожна. Но трудност си беше и самото начало – без опит, без напълно да знам къде отивам, просто една нова чиста страница, а и не бях на 20. Трябваше да уча бързо, да греша и да вярвам, че рано или късно ще си заслужава.
Ежедневно говориш с мнозина собственици на малки и средни бизнеси. Познават ли те ползите от дигиталния маркетинг? Има ли нещо, което те пренебрегват, а според теб и опита ти е решаващо за растежа на бизнеса?
Повечето бизнеси разбират, че дигиталният маркетинг е важен, но често подценяват последователността. Искат „магическа реклама“, която да продаде всичко за три дни. Истината е, че маркетингът е маратон, а не спринт – и тайната на успеха не е в еднократните кампании, а в постоянството.
Да, разбира се има изключения, но и те не работят при всеки. Изисква се постоянство и адаптация с всичко ново.
Кое е най-голямото предизвикателство, което си срещала в настоящата си работа и как го преодоля?
Един от най-трудните моменти си остава раздялата с даден проект, върху който си работил месеци. Разочарованието понякога е огромно, но осъзнах, че това също е част от процеса. Вместо да се фокусирам върху загубеното, насочвам енергията си към следващи възможности.
Какво ти дава и какво ти взима тази работа?
Дава ми запознанства и то все различни, интересни, черпя страшно много от всички клиенти и колеги с които работя, уча всеки ден от тях по нещо.
Зарежда ме с динамика - да имаме си изградени и последователни процеси, но всичко останало е креативност, идеи, комуникация.
Какво ми взима - приемам много близо до мен проектите, с които работя и ги мисля и извън работно време, тревожа се за неща, които не винаги зависят от нас като есперти и приемам лично някои загуби.
Какъв съвет би дала на тези, които тепърва стартират кариерния си път или хората, които обмислят смяна на професията си?
Няма идеален момент за нищо в този живот. Най-ценният ви актив не е дипломата, а умението да се адаптирате, така че действайте смело.