Дигиталният маркетинг е една непрестанно променяща се екосистема, в която амбициите и иновациите диктуват правилата.
Ако искате да изпъкнете пред конкуренцията и да гледате как бизнеса ви расте, докато концентрирате усилия в други рекламни активности, автоматизирайте част от имейл маркетинг стратегията си.
Имейл автоматизациите са начин да спестите време и да увеличите ангажираността на аудиторията си. Не са най-лесното нещо на света, но не са и най-трудното.
В тази статия ще ви разкажем какво са имейл автоматизации, какви елементи съдържат, как се правят и кои са добрите практики, които да следвате при създаването им.
Това са имейл кампании, които се изпращат автоматично на определени сегменти от вашите абонати. Процесът стартира, когато е изпълнено определено условие, което се нарича тригър. Тригър може да бъде всичко - например, определена дата, направена поръчка, регистрация на нов потребител, изоставени продукти в количката.
Имейл автоматизациите се изпращат в точното време на правилните потребители, което ги прави ценен инструмент за всяка маркетинг стратегия. Те дават възможност на маркетолозите да създават навременни и персонализирани съобщения, които могат да имат различна цел.
Например, ако даден потребител добави продукти в количката си и после ги остави, без да завърши поръчката си, това може да предизвика изпращане на автоматичен имейл за изоставена количка. По-надолу ще разгледаме в повече детайли още примери.
Имейл автоматизациите спестяват много време и усилия на маркетинг специалистите, но въпреки това изискват сериозно планиране, тестване и създаване на завладяващо и персонализирано съдържание, което да конвертира.
Сред ползите от автоматизираните имейл кампании са:
В резултат можете да очаквате:
Това е серия от автоматизирани имейли, които се изпращат, след като са изпълнени определени действия или е налице някакво поведение. Тези имейли работят заедно, за да изпълнят дадена цел, например да въведат потребителя в спецификите на бизнеса ви или пък да го приближат до последната стъпка в маркетинг фунията - чекаута.
Сериите от автоматизирани имейли са отличен помощник, чрез който да преведете потребителите през клиентския път, при това с персонализирани послания, които увеличават ефективността на имейл комуникацията ви.
Сериите често имат по-добри резултати от единичните имейли, но внимавайте да не прекалявате и оставете достатъчно време между имейлите от една и съща серия.
За да имате завършен автоматизиран имейл workflow, трябва да бъдат налице следните три елемента:
Това е условието, което стартира изпращането на кампанията. Например, при тригър регистрация за нюзлетър, може да се изпрати имейл серия за добре дошли, в която да приветствате новите потребители и да им разкажете за бизнеса си. Ако тригърът е определена дата, например рождения ден на събскрайбърите ви, на деня те могат да получат персонализиран поздрав за празника и подарък от вас.
Ако искате да мине определено време между тригъра и изпращането, забавянето ще ви бъде от полза. Например, ако даден потребител остави продукти в количката си, без да е завършил поръчката си, можете да изберете да изчакате малко, преди да получи автоматизиран имейл със “забравените” продукти.
Това е съдържанието на самите имейли. Автоматизациите позволяват ново ниво на персонализация, много по-изискано от това просто да добавите името на потребителя в събджекта си. Можете да съберете и използвате информация като:
Всичко това ви ще ви помогне да създадете съдържанието в автоматизираните си кампании, така че да бъде съобразено с опита, който потребителите имат с вашия бизнес.
За да бъдат релевантни посланията ви, е важно да отделите нужното време и да разделите събскрайбърите си на определени сегменти. След това при настройването на автоматизираните кампании, избирате кой сегмент какво да получава.
Сегментирането на аудиторията става на база на определени действия, които потребителите са извършили, или условия, на които отговарят. Например:
Да кажем, че брандът ви предлага козметични продукти и имате сегмент от клиенти, които са купили определен шампоан. Чрез имейл автоматизацията можете да им предложите да си купят други продукт от същата линия - нещо, за което се предполага, че те биха проявили интерес.
От вас се изисква да забележите различните възможности, които потребителските ви сегменти предлагат и да се възползвате от тях, като създадете таргетирани и персонализирани имейл автоматизации, с които да уцелите в десетката. Останалото е магия 🙂
Автоматизацията на имейли може да се използва в много случаи. Както за образователни цели, например запознаване на нови потребители със спецификата на бизнеса ви, така и за подтикване към завършване на поръчка (при изоставена количка). Някои важни автоматизирани имейл кампании, които не бива да пропускате са:
Автоматизацията на имейлите пести време, но оригиналното персонализирано съдържание изисква доста усилия. Не го претупвайте.
Ако ви се струва сложно, започнете с малки стъпки. Нагласете един флоу, тествайте го преди старта, а щом го активирате, следете резулатите.
Съобразете автоматизираните кампании с редовните промо нюзлетъри, които изпращате и се уверете, че сте настроили нещата, така че да не е възможно някой да получи три имейла от вас в един ден.
Добавете продуктите, които клиентите ви са поръчали или разглеждали, или предложете подобни. Направете всеки имейл релевантен на интересите на съответния човек, който ще го получи.
Част от абонатите ви може да отварят само имейлите със специални оферти, а друга - тези с образователна информация. Проследете тенденциите и се възползвайте от това, когато сегментирате аудиторията си.
Оpen rate, click-through rate, conversion rate са сред важните метрики, които трябва да наглеждате, за да разберете дали автоматизираните ви кампании дават желаните резултати.
Ако предлагате, например, екскурзии, би било лоша идея да изпратите имейл за пътуване до дестинация, където скоро е имало природно бедствие. Следете какво се случва и променяйте настройките на автоматизираните си имейл кампании според това.
Маркетинг автоматизациите са страхотен начин за пестене на време и увеличаване на резултатите, но не забравяйте да поддържате човешкото лице на комуникацията с абонатите си.
Автоматизацията на имейл маркетинга е ценна практика, която може да донесе много позитиви както за бранда, така и за клиентите ви. Навременната, релевантна и човешка комуникация е печеливша стратегия за растежа на бизнеса ви. Ако създаването и мониторирането на имейл автоматизации, ви се се струва сложно, ние от дигитална агенция ADvantage сме насреща за изграждане и изпълнение на цялостен план, който да пренесе имейл маркетинг активностите ви на ново ниво.