Независимо в каква сфера е бизнесът ви, дали сте избрали да го развивате изцяло онлайн или и като физически обект, присъствието в социалните мрежи е задължително. Facebook все още е най-популярната от тях, “мястото”, където, ако ви няма, значи практически не съществувате. Ползите са безспорни, опасностите обаче също дебнат от всеки виртуален ъгъл.
В почти всяка виртуална общност се появяват ежедневно оплаквания и призиви за помощ за възстановяване на откратнат или хакнат профил. Когато става дума за личен акаунт, положението е много неприятно, но последиците са много по-лесно управляеми. Със сигурност значително по-просто е да се обадите на приятелите си и да им обясните какво се е случило, отколкото да достигнете до цялата онази база от последователи, обикновено голяма част от тях непознати хора, и да ги уведомите, че бизнес страницата ви е пострадала.
Не е лесно да се отговори на въпроса Кои щети са по-неприятни – тези по имиджа на компанията ви или финансовите? Ако станете жертва на фишинг атака обаче, макар и трудно, има много голяма вероятност банката ви да възстанови изгубените пари. Раните по репутацията обаче ще зараснат по-трудно, в повечето случаи оставяйки сериозни белези.
Нещо повече, за да не се окажете герой в някой от съвсем бегло щрихованите по-горе кошмари, използването на двуфакторна верификация е задължително. Тя не отнема много време, но може да спести значително количество главоболия и буквално да спаси финансите и репутацията на бизнеса, защото позволява да хванете навреме всеки опит за измама или недобронамерено използване на Facebook профила и страниците ви.
Входът към профила ви обикновено представлява потребителско име и парола, която, в случая на бизнес акаунтите, обикновено се знае от повече от един човек. Тези данни обаче се запаметяват на компютрите и мобилните устройства, които се използват обичайно за достъп.
Когато обаче непознато за Facebook устройство иска достъп до профила ви, важно е да се провери дали това наистина е някое от упълномощените лица или недоброжелател. Тук се случва “магията” на двуфакторната идентификация.
За да се увери социалната мрежа, че това наистина сте вие, можете да добавите съвсем лесно, само с няколко клика в настройките, допълнителен код за достъп. Той се получава по един от следните три начина:
Желания от Вас начин на допълнителна идентификация можете да зададете много лесно в менюто за настройки на профила ви. Точният път е следният:
Ако имате нужда от допълнително разяснение, целият процес е много добре описан и на български, и на английски език в помощния център на Facebook.
Те не изискват инсталиране на допълнителни приложения или разучаването им, лесни и бързи са.
Внимавайте обаче с кои телефонни номера свързвате бизнес профила си – нека са само такива на доверени служители, за да избегнете вътрешен саботаж. Най-добре използвайте “push” известия на служебни устройства.
Спонсорирането на публикации и реклами във Facebook е в наши дни правило за успешен бизнес. Необходимо е обаче да защитите финансите на компанията си максимално, което често се оказва трудно, особено предвид колко са изобретателни от гледна точка на дизайн и автентичност киберпрестъпниците.
Двуфакторната идентификация ще попречи на всеки недоброжелател да влезе в профила ви. Ще ви помогне и да установите максимално бързо и ако вие самите сте подлъгани да напишете името и паролата си в копие на социалната мрежа, а не в истинския Facebook. В този случай ще можете и веднага да промените паролата на профила и да вземете всички необходими мерки да избегнете фишинг атаката и кражбата на данни.
Много е важно допълнителното идентифициране да се използва още от самото стартиране на Facebook рекламите, за да си осигурите максимален контрол върху това кой има достъп до акаунта и, съответно, сметките, свързани със социалната мрежа.
В случай на фишинг атака или друго киберпрестъпление срещу бизнеса ви сте задължени да уведомите не само банката си, а и полицията. Това обаче е свързано с много време, писане на дълги обяснения на хартия във всяка институция, допълнително напрежение. Всичко това може да бъде избегнато именно чрез използването на допълнителна идентификация.
Резултатът са защитени финанси на компанията и психика на служителите, време и ресурс, които са свободни, за да ги вложите в самата бизнес дейност.
Хората имат своите преживявания и субективни преценки за работодателите си – както за хората, така и за компаниите като цяло. Самите те активни потребители на социалните мрежи обаче, служителите знаят много добре, че съдържанието във Facebook е много важно за имиджа на организацията и неподходящото такова може да нанесе непоправими щети.
Не е изключено в емоционален изблик на желание за отмъщение някой освободен от работа или работещ, но недоволен колега да се опита да публикува нещо или да открадне профила ви, за да злепостави бизнеса. Особено в по-големи екипи да намери кой да му даде паролата за акаунта или да я види “случайно” не е много трудно.
Двуфакторната идентификация обаче позволява достъп само на определени съвместими устройства или изпраща кодове на конкретни телефонни номера. Така спирането на недоброжелателя да достъпи бизнес профила е почти сигурно. Дори и да не се случи обаче, виновникът лесно може да бъде открит и санкциониран, тъй като социалната мрежа пази данните за това от кои устройства е влизано в бизнес акаунта.
Много често малките бизнеси свързват професионалните профили и страници с този на собственика. Това обаче е само една от причините.
Киберпрестъпленията все по-често са насочени и към обикновени граждани именно защото те не защитават акаунтите си в социалните мрежи по различни причини – направени са преди много време, когато това не е било актуално, не пускат спонсорирани публикации, не мислят, че ще се случи на тях…
Хигиената по отношение на защитата на собствените лични данни и пространство в Мрежата обаче е задължителна, точно както е задължително и да заключите вратата на апартамента си когато излизате или когато се прибирате. Правите го всеки път, нали?
Мислете за двуфакторната идентификация именно като за ключа към Вашето Facebook местообитание. Веднъж придобиете ли този навик за личния си профил, ще бъдете също толкова отговорни и към бизнес акаунта си без това да ви тежи.