26 сеп 2023

Facebook групи: Facebook групи: 10 съвета как да ги използвате за бизнес цели

Facebook

Какви са ползите от Facebook групите научете в следващите редове

Не просто клиенти, а отдадени последователи, страстно застъпващи се за бранда ви. Това, без съмнение, е мечтата на всеки собственик на бизнес. Истината е, че подобен тип потребители не се купуват, а се печелят с качествен продукт и страхотно обслужване. А когато се съберат на едно място, се превръщат в мощно оръжие за всяка маркетинг стратегия. 

Рекламата “от уста на уста” е ефективен начин за популяризиране на бизнеса ви, а интернет е едно от местата, където това се случва лесно. Тук на ваша помощ идват тематичните Facebook групи - уникална фукнционалност, която различава най-популярната социалната мрежа от своите конкуренти

Всеки от нас изпитва нуждата да принадлежи, а дигиталните времена, в които живеем, правят възможно този порив да се пренесе онлайн. Със солидна доза търпение, щипка креативност и малко усилия можете да съберете на едно място хора, които имат общи интереси, свързани с вашите продукти. 

Днес ще ви дадем десет практически съвета как да използвате Facebook групите, за да изградите бизнес общност и да берете обилните плодове на клиентската любов.

фейсбук група правила

Определете темата и правилата на вашата Facebook група

Всяка група се нуждае от ясно обособена тема и правила, за да тече дискусията в нея по цивилизован и културен начин. Ако не искате след членовете си хора, които нямат съответните интереси, накарайте ги да отговорят на определени въпроси като условие за присъединяване. Това е важна крачка към предпазването от спам съдържание. 

Разбира се, за всяка група е важно да има модератори, които да следят за спазването на правилата. Кои да бъдат те зависи от вас. В началото може да са членове на вашия екип, но с времето и с разрастването на общността би било супер да изберете най-запалените си фенове, които да подкрепите с нещо в замяна, например отстъпка или подарък. 

Поддържайте разговора, но умерено

Важно е дискусиите в групата да бъдат водени от членовете й, но е добра идея да се включвате и вие с избрани от вас актуални за бизнеса ви теми. Така групата ще бъде по-оживена, което подпомага нейния растеж. 

Старайте се да не прекалявате с промоционалното съдържание, за да не отегчите аудиторията си. Промотирайте продуктите си умно, като стартирате дискусии на теми, свързани с тях, но се старайте публикациите ви винаги да носят добавена стойност за членовете на групата.

Отговаряйте на въпроси

Насрочете Q&A сесия на живо, в която ще отговаряте на клиентски въпроси или просто комуникирайте, че сте там, следите дискусията и се включвайте своевременно, когато някой иска да попита нещо. 

В този ред на мисли, ако решите да използвате групата като част от клиентското си обслужване, няма да сбъркате. Въпросите и отговорите пред всички членове предполагат прозрачност и искреност в комуникацията, която ще бъде оценена от последователите ви.

Излъчвайте на живо кадри “от кухнята”

Лайвстриймовете са страхотен начин за привличане на вниманието на потребителите в социалните мрежи. Добра идея е да пробвате с ексклузивни кадри от работния ви процес. Покажете човешкото лице на бранда си и разкажете някоя забавна история - така ще спечелите симпатиите на членовете на групата.  

Окуражавайте съдържанието, създадено от потребителите

Снимки с вашите продукти или текстови публикации с мнения и въпроси - всичко това са варианти за съдържание, което да подтикнете членовете на групата да създават. 

Например, ако сте кулинарно списание или предлагате продукти за готвене, потребителите могат да публикуват снимки на ястия, приготвени по ваши рецепти или с ваши продукти. 

Ако предлагате принадлежности за деца, изградете общност от родители, които да обменят опит - те са безценна аудитория, но и такава, която цени искреността и прозрачността в даден бранд. За тези качества стана дума и по-нагоре - култивирайте ги чрез комуникацията в групата и няма да сгрешите.

Пускайте въпросници и анкети на членовете на групата

Ако искате да разберете повече за членовете на групата или да поискате мнението им относно нов продукт, пуснете им въпросник или анкета. В замяна на ценната информация, която ще получите може да им предложите подарък под формата на мостри или промокод за отстъпка. 

Покажете им, че мнението им е ценно и че се вслушвате в него. Попитайте ги какво съдържание биха искали да видят в групата, какво мислят за последния ви продукт и какви цветове предпочитат. 

Друга опция е да съберете информация за демографията и интересите им, която да използвате за създаване и обновяване на вашия профил на купувача, който е от първостепенна важност за всяка маркетинг стратегия.

Предложете специални отстъпки за членовете на общността ви

Накарайте ги да се почувстват специални, като им предоставите ексклузивни отстъпки. По този начин не просто ще ги подтикнете да пазаруват от вас, а е много вероятно и да разкажат на свои приятели какви позитиви им е донесло членството в общността ви.

Дайте на членовете ранен достъп до нови продукти и кампании

Когато пускате нов продукт или стартирате кампания, дайте на хората в групата по-ранен достъп, като им комуникирате предложението си 2-3 дни по-рано от официалния старт. Така ще усетят положителния ефект от членството си и е по-вероятно да следят групата редовно, за да не изпускат подобни оферти в бъдеще.

Публикувайте полезно съдържание

В групата можете да публикувате съвети относно употребата на предлаганите от вас продукти, както и друга полезна информация, свързана с тях. 

Направете го интересно - дайте на членовете нови идеи как да се насладят на това, което продавате или им разкажете и покажете детайли от производствения процес.

Партнирайте си с инфлуенсъри

Кампаниите с инфлуенсъри винаги са добра идея, без значение дали имате своя Facebook група или не. 

Включете любимите лица на вашата аудитория в групата, където те могат да публикуват съдържание, в което използват продуктите ви. Или направете съвместна ексклузивна сесия на живо с въпроси и отговори, достъпна само за членовете на групата. 

Най-важното за една Facebook група е да я популяризирате. Идеите, които ви даваме горе, дават достатъчно добавена стойност на потребителите ви, за да почувстват, че вашата бизнес общност си заслужава да бъде споделена с техните приятели. 

За да увеличите посещаемостта на групата си, можете да сложите линкове към нея във Facebook страницата си, уебсайта, нюзлетърите, имейлите за добре дошли след регистрация или тези за потвърждаване на поръчка. 

Facebook групите са ценен инструмент, чрез който можете да култивирате отдадени посладователи за своя бизнес. Възползвайте се, а ако се нуждаете от помощ с изграждането на успешна Facebook стратегия, обърнете се към нас, дигитална агенция ADvantage, за консултация.