Дигиталният гигант Meta обяви нови правила за използването на платформите си Facebook и Instagram в Европа.
От началото на ноември 2023 г. потребителите на Стария континент могат да избират дали да виждат рекламно съдържание в социалните мрежи или не. Във втория случай това става след активирането на месечен абонамент, който им осигурява нюзфийд, свободен от реклами и гарантира, че личната им информация няма да се използва за таргетиране.
Причината за нововъдението са постоянно затягащите се закони за защита на личните данни и правата на потребителите в Интернет, приети от ЕС през последните месеци.
С въвеждането на опцията за абонамент Meta осигурява избор на потребителите си и гарантира спазване на новите регулации. Който не иска да бъде таргетиран с рекламни послания, вече може да го постигне срещу месечна такса от 9.99 евро за уеб версията на платформите и 12.99 евро за мобилни устройства.
Засега таксата ще важи за всички свързани Facebook и Instagram акаунти на даден потребител. От месец март 2024, обаче, за допълнителните акаунти сумата ще се увеличи.
Платформите остават безплатни за потребителите, които изберат да ги използват с рекламно съдържание, както досега.
Как това нововъдение ще промени дигиталния пейзаж предстои да разберем. След новината за спирането на third-party бисквитките това е поредният удар за рекламодателите, които могат да загубят ценен маркетинг канал в лицето на Facebook и Instagram. От другата страна са потребителите, които са изправени пред избора да плащат за услуга, която вече повече от десетилие е безплатна.