20 ное 2023

Facebook реклама за местен бизнес. Съвети и трикове.

Facebook

Ако се чудите дали и как онлайн рекламата може да бъде полезна за физическия ви бизнес, отговорите са много. Днес ще си говорим по-конкретно за Facebook и специалните функции, които са ориентирани към местни бизнеси.

Ще ви разкажем как да създадете Facebook реклама за обекта си в няколко стъпки, а по пътя ще споделим полезни съвети и трикове от опита ни. 

цел на facebook реклама

Поставете си цел

Когато започвате рекламната си кампания, трябва да знаете какво искате да постигнете с нея. 

Искате да увеличите посетителите в обекта си генерално или да засилите потока в определени дни и часове, когато нямате много работа? Или може би целта ви е да увеличите оборота до определена стойност X и сте готови да отделите рекламен бюджет Y, за да го постигнете? 

В името на анализа след края на кампанията и на постигането на успехи и в бъдеще, разпишете целите си предварително. 

Добавете данни за локациите си във Facebook страницата си

В случай че бизнесът ви има повече от една локация, можете да ги добавите към Facebook профила си през Business Manager. След като го направите, основната ви страница ще представлява бизнеса ви като цяло, а отделните локации ще имат собствени със съответните данни за контакт и адреси. 

Когато стартирате реклама за бизнеса си, можете да изберете дали тя да идва от основната ви страница или от някоя от страниците на локациите ви. 

специална оферта

Създайте специална оферта

Помислете върху кои продукти или услуги, които предлагате, бихте искали да акцентирате, за да привлечете повече посетители. Например, ако обектът ви е пекарна, оферта за кафе с любимото на клиентите ви печиво е добра идея. 

Направете едно раздвижено видео или красива снимка с телефона си и ги използвайте за криейтив на своята реклама. 

локация

Създайте реклама, с която таргетирате по локация

Рекламирайте вече създадената оферта, като използвате опцията Аwareness -> Store location awareness в Meta Ads Manager. С тези реклами имате възможност да:

  • Показвате на потребителите местоположението на най-близкия до тях ваш обект (ако имате повече от един). Това може да стане като използвате динамично поле за адреса на магазина си в криейтива на рекламата си.
  • Да добавите към рекламата бутон за упътване как се стига до обекта ви или бутон, чрез който директно да се свържат с вас в Messenger, Instagram или WhatsApp. 
  • Когато таргетирате рекламата, можете да избирате от обичайните варианти, но най-ключовото тук, разбира се, е локацията. Можете да поставите пинчето на всяка точка от картата и да изберете радиус, в който да попада аудиторията ви. Или да изберете да таргетирате локациите, където се намират вашите обекти. 
  • В зависимост дали бизнесът ви е по-тясно ориентиран към хората в квартала или не, тази функция ще ви улесни в мисията да представите рекламата си на точните потребители.

Активирайте рекламата през определени часове от деня

Ако изберете опцията за предварително задаване на бюджет за целия период на кампанията, можете да нагласите в кои дни и часове да бъде активна рекламата ви чрез функцията “Run ads on a schedule”.

Ако се върнем на предишния пример и рекламираме оферта, която включва кафе със закуска, няма да има много смисъл рекламата да върви вечер, нали? Настройте кампанията така, че да се показва в правилния часови интервал на хора, които са в района, където се намира бизнеса ви. 

А ако не искате да спирате рекламата си изцяло, използвайте опцията за ръчен бид. Създайте правило, според което системата автоматично да увеличава бида в избрани от вас часове и да го намалява в други. 

При тази стратегия може да пробвате и опцията Accelerated Delivery, с която честотата на показване на рекламата се засилва. Това е полезно, ако искате да рекламирате офертата си по-агресивно и имате краен срок. 

Имайте предвид, че в този случай е възможно да изхарчите бюджета си доста бързо и разходите ви да са по-високи, затова бъдете предпазливи и обмислете добре стойността на максималния бид, която ще заложите. 

Не забравяйте, че пускането на реклами само в определени дни и часове неминуемо ги ограничава. Също така ако вашето пиково време съвпада с това на конкуретните ви, това ще се отрази на разходите, които ще се наложи да платите, за да видите резултати. 

Ако все пак решите, че тази стратегия е полезна за бизнеса ви или просто искате да я изпробвате, заложете на блокове от време (например три часа на ден), вместо на отделни часове.

офлайн продажби

Следете офлайн продажбите дошли от рекламата ви

Планът ни започна с изясняване на целите, които гоним и няма как да завърши без анализ на резултатите. Но как да ги проследим, ако говорим за физически бизнес?

На помощ идват т.нар. “офлайн конверсии”, които се добавят в Meta Events Mаnager. Чрез тях можете да измерите как рекламите ви водят до резултати извън интернет. 

Това е възможно чрез добавяне на информация за вашите клиенти като имена, имейли и телефони от системите, които компанията ви използва за обработване на плащания и маркиране на покупки. Meta ще сравни тази информация със списъка от хора, които са видяли рекламата ви и ако има съвпадение, конкретната покупка ще бъде отнесена към резултатите от кампанията ви. 

За да имате добър поглед върху ефективността на рекламите е важно да добавяте данни за покупките в обектите си ежедневно. Така те могат ефективно да се свържат с представянето на рекламите, които сте активирали. 

Информацията за офлайн продажбите, която ще добавите в рекламния си акаунт, може да се използва и за създаване на custom аудитория от офлайн клиенти. От нея пък можете да създадете lookalike група и по този начин да разширите обхвата на кампаниите си още повече.

Facebook рекламата може да бъде ефективно средство за комуникация за вашия местен бизнес. Следвайте горните стъпки и приложете някои от нашите съвети, за да се възползвате максимално от възможностите, които платформата предлага. Ако имате нужда от професионален съвет за целта, обърнете се към нас, дигитална агенция ADvantage