Темата за регулациите и законите за защитa на личните данни беше взета присърце от Европейския съюз още преди няколко години.
През 2018 видяхме първата голяма крачка от модерните промени, които целят да защитят потребителя и информацията му в интернет.
Това беше въвеждането на GDPR - регламент, който задължава компаниите да следват определени правила при работата с лични данни.
Едно от тях е свързано с изричното съгласие при използването на потребителската информация за рекламни цели.
Знаете - досадните поп-ъпи, които изскачат на всеки сайт и ви питат дали ви се ядат бисквитки, тоест, дали сте съгласни те да запишат вашата информация.
А вие сигурно бързате да ги затворите, за да прочетете каквото ви интересува?
💡 Сега нашите приятели от Google правят още една крачка в посока защита на личните данни и засилват прилагането на режима на съгласие.
Google Consent Mode V2 прави нещата още по-интересни за компаниите, които използват продукти на Google.
👉 Инструмент, разработен и пуснат през 2020 г. от интернет гиганта.
Той взима информацията за избора и съгласието на потребителя за употребата на бисквитки и я предава към Google таговете на уебсайта ви.
Чрез него можете по законен и уважаващ личните данни на потребителите начин да използвате Google продукти като Analytics, Ads и други, за да:
Google Consent Mode не замества формите за съгласие за употреба на бисквитки.
Идеята е да работи паралелно с тях, за да сте сигурни, че спазвате правилата на GDPR и същевременно не губите ценна информация за своите потребители.
Обновената версия стана задължителна от 6-ти март 2024 и е свързана с разпоредбите в новия Digital Markets Act на ЕС.
При нея са добавени още два нови параметъра за потребителския избор към предишните два. Така те стават следните:
👉 Потребителят се съгласява или не през банера за бисквитките, а информацията се изпраща към платформите на Google.
За да продължавате да използвате данни на потребители в Европейската икономическа зона за анализи, персонализация на рекламите и ремаркетинг, трябва да имате съгласието им за това и да изпратите сигналите за него към Google.
В противен случай…
За да продължите да показвате персонализирани и ремаркетинг реклами, от тази година ви трябва Google Consent Mode V2.
Ако не все още не сте го имплементитарали, направете го веднага.
❌ В противен случай ремаркетинг аудиториите ви ще спрат да се обновяват, намалявайки във времето, докато не останат напълно празни, а рекламите ви ще спрат да се показват.
Няма нужда да се плашите от тази апокалиптична картинка.
Имплементирайте Google Consent Mode V2 още сега и се възползвайте от функциите на Google Analytics 4 като новата настройка за съгласие, която позволява лесно да се уверите, че сигналите са получени.
Колкото и да не ви се вярва, такива има.
💡 Използването на Google Consent Mode и вече на V2 позволява моделирано събиране на данни.
При него с помощта на изкуствен интелект се запълват дупките от информация за поведението на потребителя, ако той не е дал съгласие за запазването и използването й.
Това става чрез анализ на поведението на други потребители, които са дали съгласие.
Но да си го кажем честно - ако някой не даде съгласие да използвате информацията му, вероятността да завърши поръчка на сайта ви става по-малка. Това сочат и данни на Google.
💡 Затова друго важно предимство на Google Consent Mode V2 е, че всъщност ви дава възможност да постигнете по-добри резултати с рекламите си, защото подсигурява по-ангажирана аудитория.
Ако някой не е дал съгласие да види рекламите ви, вероятността да не кликне, не купи нищо и дори да ги скрие е голяма.
Всичко това би могло да се отрази на вашия Quality Score в Google Ads. А той влияе директно върху цените, които плащате и ефективността на рекламите в акаунта ви.
👉 Google Consent Mode V2 подобрява потребителското изживяване и създава чувство на доверие у потребителите.
👉 Резултатът е повече ангажираност и по-лесно запазване на настоящите клиенти.
👉 Същевременно дава на рекламодателите възможност за по-точно събиране на данни за ефективността на рекламите и потребителския път в уебсайта им.
Идеята на този инструмент и обновената му версия е да намери баланса между защитата на личните данни в интернет пространството и ефективността на онлайн рекламата.
Гледайте на Google Consent Mode V2 като на ценно маркетинг средство, а не като на пречка за рекламната ви стратегия.
За въпроси или консултация, свързани с Google реклама, винаги можете да се обърнете към дигитална агенция ADvantage.