Темата за регулациите и законите за защитa на личните данни беше взета присърце от Европейския съюз още преди няколко години. През 2018 видяхме първата голяма крачка от модерните промени, които целят да защитят потребителя и информацията му в интернет. Това беше въвеждането на GDPR – регламент, който задължава компаниите да следват определени правила при работата с лични данни. 

Едно от тях е свързано с изричното съгласие при използването на потребителската информация за рекламни цели. Знаете – досадните поп-ъпи, които изскачат на всеки сайт и ви питат дали ви се ядат бисквитки, тоест, дали сте съгласни те да запишат вашата информация. А вие сигурно бързате да ги затворите, за да прочетете каквото ви интересува? 

Сега нашите приятели от Google правят още една крачка в посока защита на личните данни и засилват прилагането на режима на съгласие. Google Consent Mode V2 прави нещата още по-интересни за компаниите, които използват продукти на Google. 

Какво е Google Consent Mode?

Инструмент, разработен и пуснат през 2020 г. от интернет гиганта. Той взима иформацията за избора и съгласието на потребителя за употребата на бисквитки и я предава към Google таговете на уебсайта ви. Чрез него можете по законен и уважаващ личните данни на потребителите начин да използвате Google продукти като Analytics, Ads и други, за да:

  • следите представянето на рекламните си кампании;
  • следите поведението на потребителите на уебсайта си и използвате данните в рекламни кампании;
  • създадете модел на поведението на потребителите, които не са дали съгласие.

Google Consent Mode не замества формите за съгласие за употреба на бисквитки. Идеята е да работи паралелно с тях, за да сте сигурни, че спазвате правилата на GDPR и същевременно не губите ценна информация за своите потребители.

google-consent-mode-v2 лични данни ЕС

Какво е Google Consent Mode V2?

Обновената версия стана задължителна от 6-ти март 2024 и е свързана с разпоредбите в новия Digital Markets Act на ЕС. При нея са добавени още два нови параметъра за потребителския избор към предишните два. Така те стават следните: 

  • аnalytics_storage: иска съгласие от потребителя за запазване на данните му в аналитични бисквитки.
  • аd_storage: иска съгласие от потребителя за запазване на данните му в рекламни бисквитки.
  • аd_user_data (нов): иска съгласие от потребителя за използване на данните му за рекламни цели.
  • аd_personalization (нов): иска съгласие от потребителя за използване на данните му за ремаркетинг.

Потребителят се съгласява или не през банера за бисквитките, а информацията се изпраща към платформите на Google.

За да продължавате да използвате данни на потребители в Европейската икономическа зона за анализи, персонализация на рекламите и ремаркетинг, трябва да имате съгласието им за това и да изпратите сигналите за него към Google.

В противен случай…

Как Google Consent Mode V2 ще повлияе на рекламите?

За да продължите да показвате персонализирани и ремаркетинг реклами, от тази година ви трябва Google Consent Mode V2.

Ако не все още не сте го имплементитарали, направете го веднага. В противен случай ремаркетинг аудиториите ви ще спрат да се обновяват, намалявайки във времето, докато не останат напълно празни, а рекламите ви ще спрат да се показват.

Няма нужда да се плашите от тази апокалиптична картинка.

Имплементирайте Google Consent Mode V2 още сега и се възползвайте от функциите на Google Analytics 4 като новата настройка за съгласие, която позволява лесно да се уверите, че сигналите са получени.

google-consent-mode-v2 реклами

Предимства на Google Consent Mode V2

Колкото и да не ви се вярва, такива има. Използването на Google Consent Mode и вече на V2 позволява моделирано събиране на данни. При него с помощта на изкуствен интелект се запълват дупките от информация за поведението на потребителя, ако той не е дал съгласие за запазването и използването й. Това става чрез анализ на поведението на други потребители, които са дали съгласие.

Но да си го кажем честно – ако някой не даде съгласие да използвате информацията му, вероятността да завърши поръчка на сайта ви става по-малка. Това сочат и данни на Google.

Затова друго важно предимство на Google Consent Mode V2 е, че всъщност ви дава възможност да постигнете по-добри резултати с рекламите си, защото подсигурява по-ангажирана аудитория.

Ако някой не е дал съгласие да види рекламите ви, вероятността да не кликне, не купи нищо и дори да ги скрие е голяма. Всичко това би могло да се отрази на вашия Quality Score в Google Ads. А той влияе директно върху цените, които плащате и ефективността на рекламите в акаунта ви.

google-consent-mode-v2 повече конверсии

Какво ще бъде бъдещето на дигиталния маркетинг с Google Consent Mode V2?

Google Consent Mode V2 подобрява потребителското изживяване и създава чувство на доверие у потребителите. Резултатът е повече ангажираност и запазване на настоящите клиенти. Същевременно дава на рекламодателите възможност за по-точно събиране на данни за ефективността на рекламите и потребителския път в уебсайта им.

Идеята на този инструмент и обновената му версия е да намери баланса между защитата на личните данни в интернет пространството и ефективността на онлайн рекламата. Гледайте на Google Consent Mode V2 като на ценно маркетинг средство, а не като на пречка за рекламната ви стратегия.

За въпроси или консултация, свързани с Google реклама, винаги можете да се обърнете към дигитална агенция ADvantage.