Искате да постигнете по-голяма разпознаваемост на бранда си? Facebook е един от основните дигитални канали, с който можете да го постигнете. Мечтаете за огромен ръст в продажбите? Е, отново отговорът е същия – Facebook. Стремите се да напомняте редовно на своите клиенти за себе си? Знаете как, нали? Facebook…
Стартирал по-скоро като училищен проект през далечната 2004 г., Facebook днес е най-голямата социална мрежа с над 1 милиард активни потребители. Наложила се като лесна връзка с близки, приятели, съученици и колеги, платформата е достъпна за всеки и всичко. Включително и за реклама. Защото примерите за успешни бизнеси, използвали Facebok доказва, че да рекламираш в точно тази социална мрежа е златна възможност да достигнеш до милиони потенциални потребители на услугата или стоката, която предлагаш.
Историята на Facebook преминава през много етапи, за да познаваме мрежата в днешния ѝ вид. През 2012 г. Facebook придобива и друг популярен социален канал – Instagram. Две години по-късно към тях е присъединен и WhatsApp. Това определя и огромното влияние, което имат заедно те, както върху хора в различни възрасти, така и върху рекламодателите, които получават още по-добър шанс за обхващане на максимално много кръгове от потенциални купувачи.
Днес ще ви спестим навлизането в задълбочени детайли, но ще маркираме най-важните стъпки, за да бъдат рекламните кампании резултатни. И въпреки, че точна дефиниция за понятието Facebook реклама няма, ние ще се опитаме да очертаем груба рамка на значението ѝ.
Facebook рекламата е платена реклама от типа CPC, т.е. pay per click, но името е подвеждащо за нея. В нея участват 3 страни: Рекламодател, Facebook или вече Meta и крайният потребител.
Платформата таксува рекламодателите на база 1000 показвания / импресии пред техни потенциални клиенти, така че CPC не е най-точното определение за нея, но все пак така е наричана. Самата реклама, както и алгоритъмът, създаден за нейните цели, всъщност се стреми да направи най-общо 2 неща: Да накара потребителите да посетят вашия уеб сайт или да ги ангажира със съдържние, като например харесвания, гледания на видеа и т.н.
Какво ви е нужно всъщност, за да рекламирате във Facebook? Научете от следващите редове.
Бизнес мениджърът е стартовата ви точка, за да можете да рекламирате. Създава се от меню Настройки в Meta Business Suite. За да се случи това, изберете име, което се асоциира с вашия бизнес, както и включете мейл адрес, различен от личния ви. Ако се чудите какво представлява самият бизнес мениджър, ето и едно хумористично, но изключително коректно описание, което нашият екип направи преди известно време.
Представете си една майка. Тя има две деца и в момента очаква третото. Това е и бизнес мениджърът. Само че неговите деца се наричат “асети”. Иначе казано рекламният ви акаунт, пикселът, продуктовия каталог - всичко това са асети. Но всеки един асет, т.е. дете, може да има само една майка. Майката от своя страна, може да има много деца. Т.е. няколко страници, няколко рекламни акаунта и т.н.
Следвайки стъпките, време е да свържете Facebook страницата на бизнеса, който искате да рекламирате, с вашия бизнес профил. Опцията ще откриете в ляво на екрана, като възможност от падащото меню, което ще ви се отвори.
Ако все още нямате създадена страница в социалната мрежа, можете да я създадете директно през Бизнес мениджърът или Business Suite, както е актуалното наименование. Смятаме, че всеки от вас знае какво представлява самата страница, затова тук няма да изпадаме в подоробности.
След тези две крачки идва момента да приветствате рекламния си акаунт. Отново ще го откриете в лявото меню на екрана пред вас, като е необходимо да въведете името, което създадохте в предните стъпки, времева зона, избор на валута за заплащане на рекламите. Следвайте интуитивно опциите за завършване на регистрацията, като определите дали ще управлявате ваши реклами или на други бизнеси, както и посочете още някой, на когото ще дадете пълни права за управление на дейностите.
Но какво представлява този акаунт? Това е споменатият асет, чрез който подготвяте, стартирате и оптимизирате рекламните си кампании. В него виждате информацията за представянето на рекламите ви. Също така, това е и детето, което реално харчи рекламните ви бюджети.
Време е и за пикселът. Общо казано, той е програмен код, който лесно се интегрира във вашия сайт (или онлайн магазин) и „следи” всяко действие на потребителите, които посещават адреса – колко от тях разглеждат, добавят в количката, купуват или напускат. Настройва се отново от лявото десктоп меню в Meta Business панела, където ще го откриете в Data Sources подменю. Ще имате избор за инсталиране на Pixel ръчно или чрез партньорска интеграция (изберете тази, която отговаря за вашия сайт – WooCommerce, Shopify, WordPress или друго).
За да си гарантирате лесното и правилно инсталиране на пиксела се съобразете с два момента:
Важно допълнение: Заедно с пикселът, не забравяйте да настроите и Facebook Conversion API, което най-често ще срещате с наименованието CAPI. На въпросите: “Какво е това?” и “Защо ми е нужно?” веднага отговаряме. След като iPhone ъпдейтната операционната си система, от версия 14 и всички по-нови, потребителите имат право да ограничат достъпа до лична информация към бизнесите, които рекламират в нюзфийда им във Facebook. Това не само създаде големи предизвикателства пред ретаргетинг кампаниите, но и резултатите имаха сериозно отклонения, достигащи над 50% разлика.
И без да изпадаме в детайлни технически подробности, се случи следното. Facebook създадоха CAPI. То не събира данни за самите потребители като име, демографски данни, пол и т.н., но пък отчита поръчки и действия, извършени в сайта. Но не го прави като пиксела - директно през кода на сайта, а отчита данните чрез вашия сървър.
След всички направени стъпки дотук, идва и важния момент, в който трябва да свържете Продуктов каталог с акаунта си. Следвайте процеса, като го стартирате в меню Assets. Изберете релевантно на дейността име, както и посочете насоченост. Ако използвате платформа, на която е създаден вашия онлайн магазин, то процеса ще бъде почти автоматизиран. Когато завърши, проследете дали има проблем с някои от продуктите, както и задайте неговото автоматично обновяване.
Продуктовият каталог е възможно най-буквалното име, което можете да срещнете в сферата на дигиталния маркетинг. Той представлява дигитален каталог на вашите продукти или услуги и съдържа информация за размери, цени, разновидностти, заглавия, описания на продуктите и какво ли още не. Ако видите реклама, в която са показани повече от 10 продукта с конретна за тях информация, то със сигурност виждате реклама с продуктов каталог.
Най-общо рекламите в социалните мрежи са насочени към действие от страна на определена група хора в определен регион.
Действията могат да бъдат свързани с достигане до широка общност с цел информация или разглеждане, или пък с основен фокус – покупка. Рекламите във Facebook е възможно да бъдат адресирани към различни възрасти, полове и местоположение. Може да таргетирате дори интересите на аудиториите, до които желаете да достигнете.
Стартирането рекламни кампании във Facebook винаги трябва да е обвързано с конкретна цел, отговаряща на нуждите на бизнеса. Днес ще ви разкажем накратко какви видове са те.
Насочвайки се към създаването на рекламна кампания, винаги изграждайте стратегия. Помислете до колко сте познати на пазара, какво реално искате постигнете, колко често искате да напомняте за себе си. Правилното планиране е 50% от бъдещите ви успехи.
След като сте определили целите е време да ви разкажем и за:
За да бъдат грабващи посланията ви, те трябва да са облечени в подходящо визуално оформление.
И тук вариантите отново са няколко.
С придобиването на опит в рекламирането може да пробвате различни варианти, за да проверите кой е най-добре работещият за вас. Разбира се, важни са и периодите и целите, които си поставяте, но с натрупване на рутина ще се научите да ги „усещате” правилно.
Вашите реклами се показват на хора и места, които сте посочили и избрали в настройките на рекламните кампании. Рекламата ви може да се показва в Instagram или в Story, на стената във Facebook, или в дясна колона при Desktop версия, в Messenger или партньорски мрежи на социалната мрежа. Това също се определя на ниво създаване на кампания.
Независимо в коя платформа сте, спонсорираните реклами се визуализират с текст „Спонсорирано” и бутон за реакция от ваша страна, която може да е за покупка, ангажиране с публикацията, разглеждане или друго.
За реклама в социалните мрежи се плаща чрез свързан финансов инструмент към платформата, като кредитна карта, PayPal сметка или ваучер. Това може да се осъществява за конкретна кампания или за период.
Независимо какъв бюджет за реклама ще си определите, както и без значение дали ще е на дневна база или без срок, знайте че Facebook ще ви таксува, така или иначе, на всеки 1000 виждания. Какво платформата определя за видяно, може да научите тук: https://iabbg.net/research/istinskata-tsena-na-reklamata-vav-facebook-research/
Няма минимален и максимален размер при инвестиране в реклама във Facebook. Разбира се, колкото повече, толкова повече, е казал Мечо Пух и в Advantage подкрепяме твърдението. Но ви съветваме, трупайки опит, да стартирате с по-малки суми, за да опознаете процеса.
ВАЖНО! Facebook издава разходни фактури, които можете да осчетоводите като разход за своята фирма. Това важи за всички компании, регистрирани по ДДС. За тези от вас, които нямат регистрация по ДДС - консултирайте се с вашето счетоводство, тъй като от началото на 2023 г. българското законодателство прие закон, по който можете да осчетоводявате разходите си от рекламни платформи.
Каквото и да си говорим, платените рекламни кампании в социалните мрежи, в частност Facebook и Instagram, генерират огромен ръст в продажбите на всеки бизнес, когато са настроени правилно и имате добре изграден бизнес модел.
А ако вие изпитвате затруднение с тяхното създаване и управление, или имате нужда от помощ, то не се колебайте да се свържете с ADvantage, за да решим проблемите заедно.