8 юни 2023

Какво е Performance Max кампанията в Google ads

Google

В тази статия ще ви разкажем за една от най-новите (или вече не чак толкова) възможности за рекламиране в Google ads - кампанията Performance max. Ако все още не сте чували или не сте стартирали Performance max кампания, тази статия е за вас. В следващите редове ще ви разкажем

Какво е Performance Max Campaign?

Както и самото име подсказва, Performance Max е нов тип автоматизирана Google кампания, целяща максимална ефективност. Тя използва изкуствен интелект за показване на адаптивни реклами в основните мрежи: Search, Display, YouTube, Gmail и др. Чрез силата на автоматизацията и машинното обучение, този вид кампании позволяват на рекламодателите да достигнат до целевата си аудитория чрез различни канали. Но най-интересното е, че предоставят оптимизирано рекламно съдържание. Всичко това благодарение само на една единствена кампания. Ето защо Performance max e добър вариант за бизнеси, които имат добре дефинирани цели, но в същото време ограничен бюджет и търсят целенасочен и рентабилен начин да достигнат до своята аудитория. 

За кои бизнеси е подходяща Performance Max Campaign?

Важно е да се отбележи, че въпреки че този тип Google реклами могат да бъдат ефективни за много бизнеси, винаги е добра практика да приведете рекламните си стратегии в съответствие с конкретни бизнес цели, аудитория и бюджет. Консултация с опитен експерт по дигитален маркетинг може да ви помогне да определите най-подходящия тип кампания. В следващите редове ще ви дадем няколко основни насоки, базирани на нашия опит:

Performance Max кампаниите са особено подходящи за бизнеси със следните характеристики:

  • E-commerce: Ако имате онлайн магазин и искате да увеличите реализациите и продажбите, този вид кампании могат да ви помогнат. Как? Като оптимизирате рекламите си в различни платформи на Google Search, Display, YouTube и Discover едновременно.
  • Lead generation: А ако вашият бизнес цели да генерира повече телефонни обаждания или попълване на контактна форма? Performance Max кампаниите могат да спомогнат за привличане на подходящ трафик към вашите целеви страници.
  • Популяризиране на app: Ако имате мобилно приложение и искате да стимулирате инсталиране или ангажираност, тези кампании могат да достигнат до потребители в различните мрежи на Google. Така ще увеличат максимално изтеглянията на приложението или конкретни действия в него.
  • Показване на рекламите (multi-channel advertising): Performance Max са проектирани да използват различни рекламни формати и местоположения. Това ги прави подходящи за бизнеси, които искат да достигнат до целевата си аудитория чрез комбинация от мрежи. Например Search мрежата за търсене, Display, YouTube, and Discover ads.
  • Цели, фокусирани върху ефективността: Ако бизнесът има конкретни цели за ефективност, като максимизиране на продажбите, оптимизиране на възвръщаемостта (ROAS) или постигане на определена цена на придобиване (CPA), то Performance max е правилният избор. Алгоритъмът ще оптимизира рекламите и къде те да се показват, в съответствие точно с целите, които сте си поставили.

Предимства и добри практики: 

Performance max кампаниите ви позволяват да разширите обхвата на своята реклама в мрежата на Google. Така можете да достигнете до потребителите навсякъде, независимо къде сърфират в този момент. Това обширно покритие гарантира, че посланието ви е достигнало до по-широка аудитория, увеличавайки шансовете за привличане на потенциални клиенти. 

Друго предимство на този вид кампании е, че за разлика от традиционните реклами, които изискват отделна настройка и оптимизация за всяка мрежа, те опростяват процеса в една единствена кампания. Това улеснява управлението ѝ и спестява ценно време. 

Използвайки усъвършенстваните алгоритми за машинното обучение на Google рекламите, Performance max боравят с интелигентни стратегии за офериране. По този начин увеличават максимално своята ефективност. Алгоритъмът анализира огромни данни в реално време, коригира офертите, местоположенията на рекламите и рекламните формати динамично, вместо вас.

Google Ads предлага подробни отчети за представянето на една Performance max кампания. Те ще ви помогнат да прецизирате на своите стратегии, да идентифицирате тенденции и да вземате решения за бъдещи кампании, базирани на данни и статистика.

А ето и няколко добри практики при стартиране на една успешна Performance max кампания:

1. Дефинирайте ясни цели на кампанията: Ясно дефинирайте целите на кампанията си и ключови показатели за ефективност (KPI), за да ръководите стратегията си и да измервате точно успеха.

2. Performance Max Audience Signals настройките са от съществено значение. Те ви позволяват да насочвате рекламите си към хора, които е най-вероятно да се интересуват от вашите продукти или услуги въз основа на тяхното поведение и демографски данни. Това ще доведе до по-високи проценти на реализация и по-добра възвръщаемост. 

Интелигентните Google реклами, в това число и Performance Max, използват audience signal, за да обучат алгоритъма и да оптимизират кампаниите за по-висока ефективност. Също така идентифицират аудиториите, които е най-вероятно да осъществят реализация. Обикновено те се състоят от данни като възраст, пол, местоположение, история на сърфиране и ключови думи за търсене.

Разделяме видовете аудитории в три категории, към които може да насочите рекламата:

  • Custom segments: Персонализирани сегменти и ключови думи - базирани на тяхната активност, търсене и посещения.
  • Your data - данни, спрямо действията на потребителите в сайта ви.
  • Посетители на сайта, които са добавили към количките и инициирали плащания, но не са извършили покупка или хора, които вече са купили от вас.
  • Последните две групи включват насочване по демографски признак и по интереси на потребителите.

3. Ангажиращо съдържание: Създавайте ангажиращо, визуално съдържание, което резонира с вашата целева аудитория в различните платформи. Използвайте комбинация от текст, изображения, видеоклипове и адаптивни реклами, за да оптимизирате ангажираността на потребителите. 

Съвет: Използвайте и приложете възможно най-много изображения, видеа, лого, заглавия и описания. Това ще увеличи интеракциите на потребителите с рекламите ви. Иначе казано, ще увеличи CTR-а ви.

4. Наблюдавайте и оптимизирайте ефективността: Редовно преглеждайте данните за ефективността на кампанията и при необходимост коригирайте стратегиите за офериране, за да осигурите оптимални резултати. Експериментирайте с различни рекламни формати и местоположения, за да определите какво работи най-добре за вас.

5. Настройте conversion tracking: Настройте правилно проследяването на реализациите, за да измервате ефективността на кампаниите си. Дефинирайте ключовите действия, които искате да проследявате (продажба, попълване на формуляр, изтегляне на приложение).

6. Тествайте и повтаряйте: Непрекъснато тествайте различни варианти на реклами, заглавия и CTA, за да определите най-успешните комбинации. Прилагайте A/B тестване, за да оптимизирате и да подобрите ефективността на кампанията.

Тук правим едно много важно уточнение. Внимателно преглеждайте анализите на Performance max кампаниите. Често в тях се включват ретаргетинг аудитория и бранд търсения, които е добре да имате предвид при измерване на резултатите.

Надяваме се, че тази статия ви е била полезна и интересна. Ако все още не сте сигурни дали този тип автоматизирана кампания е подходяща за бизнеса, който развивате, не се колебайте да се свържете с нас. Нашият екип от експерти ще помогне в анализа и избора на бизнес стратегия и заедно ще тестваме кой вид кампания или канал за рекламиране биха донесли най-добри резултати за вас.

До скоро!