Казват, че дори най-семплият имейл в изцяло текстов формат може да постигне много по отношение на увеличаване на продажбите. Днес ще си говорим за копирайтинг за имейл маркетинг. Ще споделим 18 съвета, които ще ви помогнат да пишете имейли, които продават.
А много от тях ще бъдат приложими и в други канали от маркетинговата ви стратегия.
За да бъде още по-полезна статията, накрая ще добавим две формули, на които можете да базирате както копирайтинга си за имейл маркетинг, така и за другите ви кампании.
Думите са сред най-мощните инструменти за увеличаване на продажбите. Но това, което убягва на мнозина е, че зад ефективния копирайтинг не е задължително да стои добър автор.
Е, помага, разбира се. Но за да изпъкне вашето копи пред всички останали, е важно да познавате аудиторията и да използвате психологически похвати, с които да ѝ повлияете.
Копирайтингът не е някаква магия. Напротив, той се гради на научни открития, статистически данни и утвърдили се във времето похвати и формули.
Ще споделим най-важните от тях. Нашите копирайтинг съвети ще трансформират имейлите ви в ефективни инструменти за продажби.
Това е добър пример за израза “Малкото е повече” или “Less is more”.
Хубаво е копито ви да е остроумно, но преди всичко потребителят трябва ясно да разбира какво предлагате и какво се иска от него.
Убедете се, че сте описали всичко ясно. Чак след това можете да си поиграете малко с текста и да го украсите с някоя шега, закачка или игра на думи, ако му подхожда.
Събджектът на имейла ви е мястото, където трябва да кажете много с малко думи (и знаци). От него зависи дали потребителят изобщо ще отвори имейла ви или ще скролне надолу и ще забрави за него.
Числата в събджекта носят добавена стойност. Могат да обозначат някоя апетитна отстъпка (-20% на всички продукти за Деня на жената) или да имат информативен характер (50% от хората по света не се наспиват).
И в двата случая се увеличава привлекателността и достоверността на съобщението ви.
Разбира се, важно е за клиентите да знаят какво представлява продукта ви. Но по-важно за тях е да разберат какви са ползите от него.
Клиентите не си купуват шампоана, а красивата коса. Не си купуват витамините, а здравето и енергията. Не си купуват телевизора, а преживяването пред екрана.
Завъртете посланията си по този начин и имейлите ви ще станат по-вдъхновяващи като че ли с магическа пръчка.
Като си говорим за ползи, емоциите играят главна роля в ефективния копирайтинг.
Една жена иска да си купи шампоан, който ще направи косата й лъскава и жизнена, но в повечето случаи това не е крайната й цел.
Лъскавата и жизнена коса е начин да бъде забелязана, да получи възхищението на околните, да повиши самочувствието си.
Обвържете шампоана с емоционалните ползи от използването му и продажбите ще скочат сами.
Както споменахме, умението да казвате много с малко думи е важно за ефективния копирайтинг за имейл маркетинг.
Тук трябва да напипате точната формула. Важно е да дадете добавена стойност с имейла си. Но все пак не забравяйте, че потребителите ви най-вероятно са заети хора.
На повечето от тях едва ли им се четат романи в електронната поща. Но пък от време на време може да тествате и някой по-дълъг формат като case study или образователен имейл.
Вместо да говорите за сухи предимства и ползи без лице, свържете ги в история.
Може дори да използвате някой реален или измислен идеален клиент.
“Това е Лора - тя имаше следния проблем, но когато откри продукт Х, нещата се промениха…”.
Идеята е абонатите, които четат имейла ви, да се асоциират с Лора. Те ще си кажат: “О, и аз имам същия проблем като нея, значи може би това решение ще помогне и на мен.”
Ако искате някой да направи нещо, говорете му по такъв начин.
Използвайте глаголи, които подтикват към действие - “купи”, “поръчай”, “вземи”, “избери”.
Идеята е потребителите да разберат, без да се налага да се замислят, какво могат да направят с информацията в имейла.
Подтикнете ги към интеракция, както в събджекта, така и в копито на самия имейл.
Тук ще споменем и за значението на призивите за действие или calls to action.
Във всеки имейл трябва да ги има. Те трябва да съответстват както на събджекта, така и на информацията в лендинг страницата.
Обикновено са под формата на голям, апетитно изглеждащ бутон, който да води към лендинг страницата ви.
Промоционалната имейл кампания не е мястото да показвате колко сте начетени и какви сложни думи знаете. На никого не му се четат и вероятността да отидете в кошчето не е малка.
Ефективният копирайтинг за имейл маркетинг говори на езика на потребителя, за когото е предназначен.
Влезте в ума му. Разберете какви са проблемите му и предложете решения, използвайки точните изразните средства, с които ще го докоснете право в сърцето.
Ако адресирате Нобелови лауреати, то тогава, моля, използвайте сложен език. Ако таргет групата ви се състои от недоспали майки на тодлъри, опитайте се да влезете в техните обувки.
Социалното доказателство е психологически похват, който подтиква потребителите да използват даден продукт, защото виждат, че други хора с подобни проблеми са ги решили чрез него.
Пример за това е включването на клиентски отзиви в имейлите, които изпращате.
Социалното доказателство е сред принципите на убеждаването, очертани от психолога Робърт Чалдини през 80-те години на 20 век. Това е един от най-популярните и лесно приложими похвати в дигиталния маркетинг.
Разкажете повече за продуктите си и дайте идеи за употребата им, за които потребителите може да не са се сетили сами. Ако завършите един подобен имейл с призив за поръчка, увеличавате шансовете си.
Важно е, както споменахме, имейлът ви да носи добавена стойност.
Ако предлагате хранителни продукти, споделете интересни рецепти с тях.
Ако предлагате козметика, разкажете повече за някоя вълшебна съставка, на която си заслужава да се обърне внимание.
Може да не ви се струва така, но и форматирането на текста е важно.
Направете го лесен и бърз за четене. Разчупете го на параграфи, използвайте булети за изброяване и подчертавайте с болд или италик важната информация.
Но не използвайте CAPS LOCK - знаете как се възприема това в интернет, а никой не обича да му крещят.
Ох, това е най-скучната част, знаем. Обаче е може би най-важната.
Колкото и мега велико копи да напишете, някоя печатна или правописна грешка може много сериозно да прецака нещата.
За да сте сигурни, че ще видите всичко преди публикуване, оставете текста за малко настрани. След известно време го погледнете пак.
Удивително е колко неща се забелязват по този начин, които се пропускат при първото или второто четене.
Тук става въпрос за много повече от добавяне на първото име на получателя някъде в копито.
Използвайте имейл автоматизации. Чрез тях можете да се подсигурите, че всеки потребител ще получава релевантни на интересите и клиентския си път съобщения.
“Остават само 24 часа до края на разпродажбата!”
Накарайте потребителите ви малко да се притеснят. Дори да зарежат, каквото правят и да завършат веднага поръчката си при вас. Ако не искат да изпуснат изкушаващата ви отстъпка, разбира се.
Никой не иска да пропуска ползите от това да спести пари. А когато си купиш качествен продукт на намалена цена, чувството е…приятно.
Думи като “безплатен”, “купи”, “100%” могат да изпратят имейла ви право в СПАМ папката на абонатите. Тогава нещата не са добре за репутацията ви като имейл маркетинг изпращач.
Има една граница на посланията, която не бива да прекрачвате. Бъдете убедителни, но не обещавайте неща, които не можете да изпълните.
Ако следвате правилото да бъдете естествени в комуникацията, вероятността да попаднете в СПАМ папката е по-малка.
Говорете на аудиторията си като на ваши приятели. Никой не говори с приятелите си с главни букви, удивителни и празни обещания за 100% безплатни подаръци например.
Много от горните точки са изключително трудни за изпълнение, ако не познавате добре аудиторията си.
Ключът към успешния копирайтинг е да напипаш точно какво искат да чуят потребителите и как да им го кажеш.
Заради това може би сте чували, че всъщност писането е съвсем малка част от работата на добрия копирайтър. Другата е проучване.
Няма как да пишете ефективно, ако ви липсва информация за този, който ще ви прочете. Това важи за всички комуникационни канали като имейл маркетинг, Facebook реклама или лендинг страница,
Ако в съдбжекта си говорите за пролетната си колекция, текста и призива ви за действие трябва също да са посветени на нея. A лендинг страницата ви трябва да води натам.
Всяко несъответствие между някой от тези четири елемента може да има негативни последици върху цялостното клиентско преживяване.
А при днешната свирепа конуренция не можем да си позволим нещо в кампаниите ни да издиша.
Това може да бъде подарък или специална отстъпка само за имейл абонати.
Споменете го още в събджекта си, за да знаят потребителите ви, че вътре има нещо интересно.
А в текста на самия имейл можете да представите своето предложение като благодарност за това, че абонатите ви са отворили имейла.
Както споменахме, копирайтингът е повече наука, отколкото умение за писане. А във всяка наука има формули, които диктуват метода на работа.
Две често срещани и супер полезни формули в копирайтинга, било то за имейл маркетинг или друг канал са: AIDA & PAS.
Това са прости, но ефективни начини да структурирате текстовете си така че да бъдат ясни, да звучат стегнато и убедително.
При AIDA първо трябва да грабнете вниманието на потребителя, след това да събудите интереса му и да го накарате да пожелае вашия продукт, като му обещаете ефекта, който той желае. Накрая го подтиквате към действие с ясно изразен призив.
При PAS всичко започва с проблема на потребителя, после започвате да човъркате в раната, докато положението стане нетърпимо и накрая предлагате решението.
Нашите съвети за копирайтинг за имейл маркетинг ще ви помогнат да изпращате съобщения, които продават.
Приложете тези хитринки и ще изглеждате като копирайтинг магьосник, но магическата ви пръчка ще е клавиатурата. Или пък лист и химикал, ако сте от старата школа.
Текстът обаче е само част от рекламата. Дизайнът, офертата, сегментирането на листа с абонати и други настройки като избор на времето на изпращане са също от ключово значение за успеха на кампаниите ви.
Екипът на дигитална агенция ADvantage е винаги насреща да се погрижи за всички аспекти на работещата имейл маркетинг стратегия на партньорите ни, за да постигнем заедно истински резултати.