Имейлът все още е сред най-ефективните канали за комуникация с потенциалните ви клиенти. Едно от важните му предимства е високата възвръщаемост на разходите, която потенциално може да се постигне чрез него.
За да жънете успехи, трябва да следвате някои правила. Днес сме ви приготвили 10-те най-добри практики за имейл маркетинг + бонус пет неща, които да избягвате, ако искате кампаниите ви да са ефективни.
Не се тревожете, съветите, които ще прочетете надолу, не са нищо сложно.
Нито е нужно да правите всичко от самото начало на имейл маркетинга си. Използвайте списъка ни като отправна точка по пътя към ефективните кампании, доволните клиенти и многобройните реализирани продажби.
Вариантите тук са много, но нека не се лъжем, повечето изискват време, търпение и креативност. Все пак наградата си заслужава - достъп до електронната поща на потенциалните ви клиенти.
Ето няколко идеи за събиране на имейл адреси по правилния начин:
Когато изпращате имейли на абонатите си, трябва да бъдете сигурни, че те са съгласни. Например, ако някой е направил поръчка или е свалил електронната ви книга, трябва е сложил отметка в кутийката, до която пише, че е съгласен да получава промоционални съобщения.
В противен случай ще разгневите GDPR боговете!
Първата среща на потребителя с имейл кампанията ви се случва в списъка с получени съобщения.
Имате не един, а цели два шанса за любов от пръв поглед - заглавието и подзаглавието на кампанията ви.
В рамките на минимално количество знаци трябва да предадете на абонатите си на каква тема е имейла ви, какво има в него и защо да го отворят.
Звучи лесно на теория, но си представете, че има хора, които на ден получават десетки имейли - как ще изпъкнете сред тълпата?
По локация. Това ще ви помогне в много направления. Например, можете да изпращате кампании, когато абонатите ви ще ги отворят, ако те са в различни часови зони.
Също така ще можете да таргетирате по-фино посланията си - например да пуснете специална промоция за клиентите си в София по случай празника на града.
По ангажираност с предходни кампании. Кой е отварял, кой е чел, кой е кликвал, кой е поръчвал? А кой не е? Очевидно тези хора са различни като поведение, съответно и комуникацията с тях е добре да е различна.
Например, потребителите, които не са отваряли последните ви три кампании, може би имат нужда от малко побутване в тази посока.
По това на какъв етап от клиентския път са. Дали имат една, две или три и повече поръчки? Или пък нула?
Нагласете посланията и офертите си така че да съответстват на ситуацията, в която е всеки един клиент или потенциален такъв.
Тези с нула поръчки трябва да направят първата си, тези с една трябва да бъдат задържани, а тези с повече, трябва да бъдат первърнати в лоялни клиенти с по-висока стойност на кошницата. Всеки случай изисква конкретни мерки, послания и оферти за постигане на целта.
Вариантите за сегментиране на листа не се изчерпват с изброените, но тези са най-често срещаните.
В зависимост от това каква информация събирате от потребителите си при записване, ще имате и допълнителни възможности например сегментиране по интереси (предпочитания към определени продукти), рожден ден в съответния месец и други.
Сред добрите практики за имейл маркетинг, който е ефективен, е да използвате персонализация, където е възможно.
Освен чрез сегментирането, друг начин да постигнете това е да изполвате динамични стойности за информация като име и фамилия, град, дата на последна поръчка и други.
Създавайки усещането у абонатите си, че говорите на всеки по отделно, ще постигнете по-висока релевантност на имейлите си и по-добри резултати.
Те са страхотен начин да си спестите ръчната работа и да изпращате имейли точно в моментите, когато потребителите ви имат нужда от тях. Дали ще е автоматизиран флоу за добре дошли, за забравени продукти в количката или за оценка на поръчани продукти, ползите са много.
Тук сред ключовите стъпки са избор на тригърите, при които ще се изпращат кампаниите ви и сегментацията на списъка. Имейл автоматизациите може да отнемат малко време за настройване, но след това си вървят на практика сами, а вие просто трябва да ги наглеждате от време на време.
Супер важно е да имате предварително изградена стратегия за този маркетингов канал. Особено ако решите да ни послушате в предната точка и стартирате имейл автоматизации, но и не само тогава.
Една оформена стратегия ще ви помогне да планирате имейл кампаниите си така че да не се застъпват една с друга, да не са твърде много като брой и да дават стойност на потребителите, вместо да ги приспиват от скука.
А именно това е ключът към работещия имейл маркетинг.
Външният вид на имейла ви също е сред топ факторите, които определят дали потребителят ще изпълни действието, което искате или не.
Бъдете креативни и разчупете малко обичайната структура с кутийки с продукти и бутончета под тях.
Разгледайте отблизо някой от продуктите ви, подчертайте основните му характеристики, както и ползите от него. Всичко това би било много по-въздействащо във визуален формат, отколкото като сух текст.
Поиграйте си с формите и цветовете, но разбира се не прекалявайте - претрупаният дизайн не прави услуга на никого.
Когато изпращате имейл кампании, винаги трябва да имате цел и никога да не забравяте да кажете на абонатите си какво се иска от тях.
С други думи - имайте призив за действие (call to action), който е ясен, точен, недвусмислен и може би малко по-оригинален от обичайното “Поръчай”. Но и то работи.
Ключът към успеха е в това да се учим от грешките и постиженията си.
От всички примери за най-добри практики за имейл маркетинг, анализът заема централно място.
В него можете да проследите кое е работило добре и кое не. Съответно повторете успешните решения и се откажете от останалите. Постоянно следете и правете промени, основани на реални данни.
Колкото и добре да ви звучи, не се поддавайте на изкушението.
Купените имейли са лоши новини и тотална отживелица в 21 век, когато инструментите за дигитален маркетинг ни дават възможност да достигнем до точните хора за бизнеса ни.
Те не са в купения списък с имейли, а и както споменахме горе - за да изпращате имейл кампании на някого, е важно да имате разрешение. В противен случай отивате директно в кошчето за боклук или СПАМ папката, а това се отразява зле на репутацията ви на изпращач.
С други думи - повече ще си навредите с купени имейли, отколкото ще спечелите.
Колко често е твърде често зависи от много фактори. Вземете предвид особеностите на бизнеса си, какъв тип хора са клиентите ви и дали изобщо имате нещо за казване, когато създавате имейл маркетинг стратегията си.
По-добре по-малко, но по-качествени имейли, които носят стойност както за потребителите, така и за вас.
За някои потребители може да бъде много интересно да получат образователни имейли от вашия бранд.
За съжаление реалността в днешно време е, че на повечето хора не им се чете много, затова се старайте да не прекалявате с информацията и по възможност да я представите във визуален формат, така че да е по-лесно за абонатите ви да я възприемат.
Няма да спечелите нищо, ако затрудните абонатите си в това да се откажат да получават имейли от вас. Тъкмо обратното - това е от онези практики, които по-скоро ще ви навредят.
Ако някой не иска да получава имейли от вас, няма никакъв смисъл да го държите в списъка си. Даже ви съветваме периодично да прочиствате неактивните абонати.
Днес, когато мобилният трафик е близо 60%, е асолютно задължително имейлите ви да изглеждат и да работят добре на всякакви екрани.
Заложете на респонсив дизайн. Оставете сложните и бавни за зареждане анимации и други елементи настрани, ако искате да сте сигурни, че кампанията ви ще се визуализира по един и същи начин на всички устройства.
Следвайте нашите най-добри практики за имейл маркетинг, за да подсигурите успеха на кампаниите си.
За постигане на резултати, които ще доведат до стабилен растеж за вашия бизнес винаги можете да се обърнете към нас, магьосниците от дигитална агенция ADvantage. Ние ще ви помогнем с всички елементи на печелившата имейл маркетинг стратегия.