11 авг 2023

Оптимизация на Google Ads: 10 работещи идеи как да получите най-доброто за бюджета, с който разполагате

Google

Както и за какво трябва да внимавате при Google рекламите

Омръзнало ли ви е да харчите стотици левове за онлайн реклама без резултат? Множество малки бизнеси попадат в капана на недобре планираните кампании в Google Ads и жертват голяма част от маркетинг бюджета си, без да получат нищо.

Ако се разпознавате в горните редове, пийте една студена вода и се успокойте. Решение има и то не е да забравите за Google Ads като източник на трафик и конверсии. Ключовата дума тук е “оптимизация”. Или как да получите най-добрите резултати за бюджета, с който разполагате. 

Днес ще споделим с вас няколко хитринки, базирани на реалния ни професионален опит. Чрез тях рекламите ни достигат до правилните аудитории, показваме им точно това, което търсят и накрая берем плодовете на труда си под формата на конверсии и удовлетворяващи метрики. 

Когато оптимизирате рекламите си в Google Ads, трябва да обърнете внимание на три елемента:

  • Структура и вид на кампанията - дали ще използвате Search, Display, Smart или друг вид реклама и как ще организирате отделните рекламни групи има значение.
  • Ключови думи - кои ще добавите и кои ще махнете също е съществено.
  • Рекламния текст и дизайн - това, което виждат потребителите, е вашата комуникация с тях, затова бъдете убедителни и се опитайте да предусетите нуждите им.

А сега ще навлезем в малко повече детайли и ще ви споделим нашите 10 изпробвани идеи за оптимизация на Google реклами.

оптимизация на бюджет в google

1. Разпределете бюджета правилно

За правилното разпределяне на бюджета на първо място трябва да знаете какво целите с рекламната си стратегия и кой вид кампании са най-добър избор за бизнеса ви - дали Search, Display, Video или друга. 

След като установите основните неща, запомнете няколко тънкости от нас:

  • Ако пускате Search и Display кампании, не разпределяйте бюджета по равно, а най-добре изберете съотношение 80/20 в полза на search кампаниите. 
  • За най-добри резултати с Display кампания използвайте ретаргетинг на съществуваща аудитория под формата на продуктов каталог. 
  • Не разпокъсвайте бюджета си между много кампании наведнъж, а го алокирайте умно. Например, най-много финанси e логично да отидат за кампанията с най-висока възвращаемост (ROAS).
какво е performance max

2. Пробвайте Performance Max кампания

Performance Max е нов вид кампания в Google Ads, която използва изкуствен интелект за автоматизирано показване на адаптивни реклами в основните мрежи: Search, Display, YouTube, Gmail и др. 

Чрез тези кампании се цели достигане на максимална част от аудиторията ви в различните канали с оптимизирано рекламно съдържание и “умно” изразходване на бюджета. 

Performance Мax кампаниите спестяват време и пари и са изключително ценни за бизнеси с ясни цели, но ограничени ресурси. 

структура на google ads

3. Организирайте кампаниите и рекламните групите правилно

Правилното построяване на кампанията е от изключителна важност за адекватното изразходване на бюджета и постигането на добри резултати.

Обърнете внимание на отделните кампании и рекламните групи в тях, като ги построите според продуктовите категории в уебсайта ви и тяхната привлекателност за аудиторията ви.

Например, ако имате категории продукти, които се радват на голяма популярност, добра практика е да ги изведете в отделни кампании. Същото важи за категории, които не са толкова търсени и съответно с рекламата целите да засилите интереса към тях.

Останалите категории продукти можете да групирате в една обща кампания.

Допълнителен трик, за да сте сигурни, че бюджетът ви ще бъде изразходван умно, е да използвате бидове в рекламните групи. Чрез тях можете да балансирате трафика и да го пренасочите от по-популярните категории към другите, за да получат и те равен шанс за изява. 

ключови думи в google

4. Обръщайте редовно внимание на ключовите думи

Няколко добри практики, които да следвате тук са:

  • Използвайте long-tail ключови думи - въпреки по-малкия обем на търсене, те са по-специфични и при тях има по-малко конкуренция. Фокусирайте се върху ключови думи, които изразяват някакво намерение, най-добре такова за покупка. Можете да вземете идеи за релевантни дълги ключови думи от search terms репорта. 
  • Проверявайте search terms репорта ежеседмично - в него ще намерите информация при какви търсения излизат вашите реклами и какви ключови думи да включите или изключите от кампаниите си.
  • Преглеждайте редовно ключовите думи и тяхното представяне - когато виждате, че някоя не продава или пък цената на клик и конверсия е твърде висока, можете да вземете решение да я спрете. Все пак е важно да тествате всяка ключова дума достатъчно време, за да сте сигурни в резултатите, които можете да очаквате от нея. Най-добре е да я оставите да събере поне 150-200 клика, преди да прецените каква да бъде съдбата й.
  • Използвайте негативните ключови думи - добавяйте и премахвайте от този списък според това какво е релевантно за стила на бизнеса и аудиторията ви. Например, ако продавате дивани за 15 000 лв, едва ли има смисъл рекламите ви да излизат при търсене за “диван втора употреба олх”. Това не е вашата аудитория и няма смисъл да си харчите парите за скъпи кликове, които няма да доведат до конверсии.
релевантни url адреси google ads

5. Пострайте се съдържанието на целевите страници, рекламния текст и търсенията на потребителите да съвпадат

Поставете се на мястото на един потребител - търсите серум за кожни несъвършенства, виждате реклама за същото нещо, кликвате на нея и стигате до страницата на продуктова категория серуми за кожни несъвършенства от различни марки. Разглеждате, избирате, поръчвате доволни, че гладката кожа е била само на няколко клика от вас.

А сега си представете, че търсите корейска маска за лице. Излиза ви реклама на уебсайт, който предлага маски за лице, кликвате, обаче се оказва, че това не е вашето място - нищо корейско няма там и затваряте страницата разочаровани. Този клик е струвал на рекламиращия бизнес:

  • пари;
  • спад в еngagement rate-a на съответната страница;
  • удовлетвореността на посетителя;
  • спад в Quality Score на рекламата, който се взима предвид от алгоритъма и се отразява върху цената на клик.

За да бъдат доволни и потребителите, и алгоритъма, е важно да се уверите, че рекламният текст, ключовите думи и съдържанието на целевата страница съответстват с това, което потребителите търсят. 

google ads препоръки

6. Следвайте препоръките на Google, но с едно наум

Google през цялото време се прави на ваш приятел, който иска да постигнете най-добрите резултати с рекламите си. Това донякъде е вярно, защото за да продължите да използвате платформата, е важно да бъдете доволни от нея.

Запомнете едно, обаче, всички препоръки за оптимизация, които Google ви дава, са обвързани с увеличаване на бюджета за реклама. Интересен експеримент, който можете да си направите, е да вдигате сумата за конкретна кампания със съвсем малко, например с 10 стотинки. Ще забележите, че процентът на оптимизация се повишава, а това дава положителен сигнал на алгоритъма и води до по-добри резултати.

google ads тестване

7. Тествайте разумно

Играйте със заглавията, с описанията, с дизайна, с разширенията и вижте кое работи най-добре за вашия бизнес. 

Същото важи и за бюджета - можете да го намалявате и увеличавате според нуждите и възможностите си, но за да не шокирате алгоритъма, го променяйте с не повече от 15-20% на ден на ниво кампания. 

Отново е важно да оставите всяка кампания активна за достатъчно време (поне месец), преди да решите да я спрете. Причината е свързана с нашия приятел алгоритъма, който се учи бавно, но пък после се отплаща за търпението. 

Помнете, че хубавите неща в живота стават бавно. А ако търсите бърза промяна, най-добре е да стартирате нова кампания, чрез която да тествате идеите си.

измерване на резултати google ads

8. Измервайте правилните метрики

Цената за клик определено не показва цялата картина за представянето на рекламите ви. Когато търсите достоверна информация, на база на която да решите кой точно елемент в кампаниите си да оптимизирате, обърнете внимание също на:

  • Click-through rate (CTR) - процент кликове на база извършени импресии/показвания на рекламата;
  • Cost per conversion (CPC) - цена за конверсия;
  • Conversion rate - процент конвертирали потребители на база всички посетители;
  • Quality score - изчислява се на ниво ключова дума и показва колко полезни и релевантни са рекламата и целевата страница за потребителя; прави се сравнение с други рекламиращи бизнеси в същата индустрия;
  • Return on ad spend (ROAS) - възвращаемост на разходите за реклама;
  • Cost per acquisition (CPA) - цена за привличане на нови клиенти.
разширения и assets google ads

9. Обърнете внимание на рекламните разширения

Разширенията са линкове под рекламата в Search мрежата, чрез които можете да изведете на преден план информация като телефонен номер, адрес, важни линкове, популярни продукти и други.

10. Потърсете професионална помощ

Ако територията на Google Ads все още ви се струва като тъмна Индия, ние от дигитална агенция ADvantage с радост ще станем ваши водачи. 

Създаването на кампании в Google Ads и оптимизирането им e като танц с алгоритъма. Нужно е време да се опознаете, но след това можете да се наслаждавате на плодотворни отношения.