Ако бизнесът ви все още не се е възползвал от плюсовете на популярната реклама в ТикТок, вече е крайно време.
В свят, където социалните медии играят централна роля в маркетинговите стратегии на компаниите, TikTok се утвърждава като една от най-влиятелните платформи за реклама и бранд позициониране.
💡 Над 38% от българите използват TikTok, а общият брой на активните потребители в световен мащаб достига над 1 милиард месечно.
TikTok предоставя уникални възможности за бизнеси от разнообразни ниши. В нашето ръководство за реклама в ТикТок ще разгледаме основните принципи, стратегии и практики, които ще ви помогнат да превърнете креативността си в реални бизнес резултати.
💡 Като говорим за ТикТок реклама, е важно да отбележим, че тя може да бъде два вида:
Разликата между двете не е чак толкова голяма, като изключим механизма, по който се показва пред потребителите.
В първия случай те виждат видеоклипове във фийда си на създатели и брандове, които следват.
Във втория - клиповете се показват на различни места в платформата сред органичното съдържание, а кой ще ги види и колко често зависи от избраните опции за таргетиране и от бюджета.
Освен огромната потребителска база, TikTok предоставя и други плюсове на бизнесите избрали да рекламират там.
Около 60% от използващите TikTok са представители на Gen Z и те прекарват над 1.5 часа дневно, консумирайки съдържание в платформата. Ако перфектният ви клиент е част от тази демографска група, не трябва да пропускате възможността за реклама в ТикТок.
Кратките видео формати и user-generated content насърчават активното участие на потребителите и предизвикват интереса им. Това увеличава видимостта, въздействието и достоверността на рекламните послания.
Платформата предлага разнообразие от рекламни формати, за които ще стане дума малко по-надолу. Някои от тях са вградени реклами, предизвикателства с хаштагове, брандирани ефекти, филтри и други. Тези формати дават невероятно поле за креативност на бизнесите и възможност да създадат уникални и запомнящи се кампании.
TikTok предлага усъвършенствани опции за таргетиране, които позволяват на бизнеса да достигне до специфични аудитории въз основа на демографски данни, интереси и поведение. Това подобрява ефективността на рекламите и повишава шансовете за конверсия.
Един от най-силните плюсове на TikTok е потенциалът вашето съдържание да достигне до милиони хора. По този начин увеличавате видимостта и разпознаваемостта на бранда си, а това дава отражение върху набирането на заинтересована аудитория и конвертирането ѝ в клиенти.
Като платформа, която насърчава автентичното и забавно съдържание, TikTok помага на бизнесите да изградят по-лична връзка с потребителите. Причината - платформата е раят на инфлуенсърите и UGC-тата.
А както вече знаем, съдържанието, което те създават, привлича вниманието и работи най-добре за увеличаване на новите клиенти, поръчките и изобщо обхвата на рекламните ви послания.
Краткия отговор е “да”.
Дългият е, че вариантите са два:
В първия случай давате малко екстра сила на някое от публикуваните си видео клипове, за да го видят повече хора. Горе-долу както работят спонсорираните публикации във Facebook.
Във втория случай създавате реклама от нулата, която може да се появява на различни места в платформата (повече за тях след малко). За тази цел ви трябва рекламен акаунт, но уловката тук е, че за да таргетирате потребители в България, трябва този акаунт да бъде одобрен от TikTok.
Тъй като отнема време да го направите сами, а и резултатът е несигурен, можете да се възползвате от подобна услуга, която предлагат някои компании, партньори на ТикТок.
Ако искате да рекламирате в социалната мрежа, свържете се с екипа на дигитална агенция ADvantage и ние ще организираме всичко от А до Я - от рекламния акаунт, през одобрението му, до рекламната стратегия и създаването, оптимизацията и анализирането на рекламните кампании.
А те могат да бъдат следните…
Това са видеореклами, които се появяват във фийда на потребителите, докато те разглеждат съдържание в платформата. Тези реклами могат да включват линкове към външни уебсайтове или към приложението, което искате да промотирате.
Позволяват интегрирано потребителско изживяване, тъй като изглеждат като част от органичното съдържание. Подходящи са за увеличаване на трафика към уебсайт или приложение.
Този вид реклама представлява изображение или видео на цял екран, което се появява веднага при отваряне на приложението. Brand Takeover рекламите могат да включват вътрешни или външни линкове.
Те са кратки (между 3 и 5 секунди), но изключително ефективни, тъй като потребителите ги виждат веднага щом отворят приложението.
Тези реклами се появяват като първото видео във фийда на потребителите. Максималната им продължителност е до 60 секунди.
По-дългата продължителност ги прави отлични за разказване на история или представяне на продукти.
Бизнесите създават хаштаг и предизвикват потребителите да запишат свои видео клипове, в които правят нещо по темата. По този начин се насърчава активното участие и ангажираност от страна на потребителите, тъй като стават част от едно цяло движение, обединено около хаштага.
Огромното количество генерирано органично съдържание повишава разпознаваемостта на бранда и допринася за изграждането на положителен образ. Забавно и полезно е за всички участници.
Това са специално създадени филтри, стикери или ефекти, които потребителите могат да използват в своите видеа. Това е уникален начин за интеракция с потребителите, който насърчава креативността и забавлението.
Представляват представяне на продукти, които потребителите могат да разглеждат и поръчат директно от рекламата, без да напускат приложението. Обикновено се състоят от видео, последвано от изображения на продукти.
Кликнете тук и въведете имейл адрес и парола. Следва основна информация за бизнеса ви като местоположение, часова зона, предпочитана валута, официалното име на фирмата ви и индустрията, в която работи бизнеса ви.
TikTok Pixel прилича много на Meta Pixel, за който сме говорили вече (линк). Това е код, който се поставя на уебсайта ви, за да събира информация за извършени действия от потребителите, а след това я връща към платформата.
Трябва да именувате пиксела си и да настроите действията, които ще се измерват.
За да инсталирате пиксела на уебсайта си, добаввете кода в хедъра или използвайте плъгин за съответната платформа.
Тук въвеждате информация за платежно средство, адрес на фирмата, данъчна информация (булстат/ДДС номер). Можете да изберете дали искате плащанията да бъдат ръчни или автоматични, но ако се спрете на второто, имайте предвид, че след това няма да можете да се върнете на първия избор.
Структурата на рекламите в TikTok e подобна на тази в Meta Ads Manager - има три нива.
Първото ниво е кампания, второто е рекламна група, а третото - реклама.
Когато създавате своята кампания, първо трябва да изберете нейната цел.
Целите на ТикТок рекламата могат да бъдат:
TikTok Ads Manager предлага различни опции за таргетиране по местоположение, демографски данни, интереси, поведение и използвано устройство.
Съществува и възможност за таргетиране на широка аудитория (broad targeting), при която се доверявате на ТикТок алгоритъма да намери най-подходящите потребители за вашата реклама.
Изберете дали ще харчите за рекламата си определена сума на ден или искате да зададете бюджет за целия период, в който ще е активна.
Тук можете да изберете от кога до кога да върви рекламата ви и също дали да се показва по всяко време от деня или в определени часове.
Качете предварително подготвените си материали, най-добре във видео формат, напишете си призива за действие, решете накъде да води рекламата ви според възможностите, които избраният от вас формат предлага. И наблюдавайте как се случва магията.
Както за публикации, така и за реклами в ТикТок на почит е UGC съдържанието, в което показвате как се използва даден продукт/услуга, които рекламирате. Този тип видеоклипове са ефективни, защото създават доверие и чувство за автентичност у потребителя, а имат и както информативна, така и образователна стойност.
Изполвайте при монтажа техники като текст върху видеото, voiceover, емоджита и други типични за платформата ефекти.
За да не се уморяват потребителите да гледат едно и също, което в някакъв момент може да доведе до по-ниски показатели, ТикТок съветват да сменяте криейтива на всеки седем дни.
Има и вариант да се автоматизира този процес с инструменти като Smart Creative или Smart Video.
Първите секунди са най-важни, за да задържите вниманието на потребителя, затова т.нар. “кукичка” е изключително важен елемент от създаването на всяко видео. Това е посланието, което провокира любопитството и кара потребителя да се спре точно на вашето съдържание.
Комуникирайте ползи, решения, изненади и емоции, с които да ангажирате хората, но не издавайте всичко наведнъж, за да продължат да гледат.
Това означава да знаете както кога потребителите ви са онлайн, така и да бъдете в крак със световните трендове и горещи теми.
В правилния момент рекламата ви може да генерира страхотни резултати, ако потребителите са ангажирани в конкретна тема или имат проблема, на който вие предлагате решение.
Чрез тях потребителите могат да ви намерят по-лесно. Вижте популярните хаштагове в TikTok discovery страницата и изберете релевантните за бизнеса ви.
По този начин можете да увеличите обхвата на рекламите си, като достигнете до тяхната аудитория. В TikTok Creator Marketplace можете да намерите инфлуенсъри, които използват вашите продукти или са във вашата таргет група.
Следете важни метрики като рийч, гледания, CTR, конверсии, ROI, за да прецените как се справя рекламата ви и какви стъпки е нужно да предприемете.
С времето ще напипате точната формула за вашия бизнес, а ако не ви се чака, винаги можете да поискате помощ от професионалисти, на които онлайн рекламата им е в кръвта.
Нашият ADvantage екип е винаги на линия, за да направи и невъзможното, за да увеличи продажбите/запитванията и оборота на вашия бизнес.
Aко иматe нужда от ТикТок реклама, дигитална агенция ADvantage вече е официален партньор и можем да съдействаме както със създаването на рекламен акаунт, така и с разписването на стратегия и менажирането на рекламните кампании.
С реклама в ТикТок могат да се постигнат наистина добри резултати, а най-важният съвет е да обърнете особено внимание на съдържанието, което публикувате. Морето от видеоклипове в платформата е огромно и за да се откроите, трябва да бъдете истински, полезни и забавни.