1 авг 2024

Реклама в ТикТок: всичко, което трябва да знаете 

TikTok

Как да включите една от най-популярните социални мрежи в рекламната си стратегия

Ако бизнесът ви все още не се е възползвал от плюсовете на популярната реклама в ТикТок, вече е крайно време.

В свят, където социалните медии играят централна роля в маркетинговите стратегии на компаниите, TikTok се утвърждава като една от най-влиятелните платформи за реклама и бранд позициониране

💡 Над 38% от българите използват TikTok, а общият брой на активните потребители в световен мащаб достига над 1 милиард месечно

TikTok предоставя уникални възможности за бизнеси от разнообразни ниши. В нашето ръководство за реклама в ТикТок ще разгледаме основните принципи, стратегии и практики, които ще ви помогнат да превърнете креативността си в реални бизнес резултати.

💡 Като говорим за ТикТок реклама, е важно да отбележим, че тя може да бъде два вида:

  • органично съдържание;
  • платено съдържание.

Разликата между двете не е чак толкова голяма, като изключим механизма, по който се показва пред потребителите. 

В първия случай те виждат видеоклипове във фийда си на създатели и брандове, които следват. 

Във втория - клиповете се показват на различни места в платформата сред органичното съдържание, а кой ще ги види и колко често зависи от избраните опции за таргетиране и от бюджета. 

Защо е полезна ТикТок рекламата за бизнеса?

Освен огромната потребителска база, TikTok предоставя и други плюсове на бизнесите избрали да рекламират там.

✅ Достъп до активни млади потребители

Около 60% от използващите TikTok са представители на Gen Z и те прекарват над 1.5 часа дневно, консумирайки съдържание в платформата. Ако перфектният ви клиент е част от тази демографска група, не трябва да пропускате възможността за реклама в ТикТок. 

✅ Висока ангажираност

Кратките видео формати и user-generated content насърчават активното участие на потребителите и предизвикват интереса им. Това увеличава видимостта, въздействието и достоверността на рекламните послания.

✅ Креативни възможности

Платформата предлага разнообразие от рекламни формати, за които ще стане дума малко по-надолу. Някои от тях са вградени реклами, предизвикателства с хаштагове, брандирани ефекти, филтри и други. Тези формати дават невероятно поле за креативност на бизнесите и възможност да създадат уникални и запомнящи се кампании.

тикток реклама ползи

✅ Таргетиране и персонализация

TikTok предлага усъвършенствани опции за таргетиране, които позволяват на бизнеса да достигне до специфични аудитории въз основа на демографски данни, интереси и поведение. Това подобрява ефективността на рекламите и повишава шансовете за конверсия.

✅ Реална възможност за ‘viral’ съдържание

Един от най-силните плюсове на TikTok е потенциалът вашето съдържание да достигне до милиони хора. По този начин увеличавате видимостта и разпознаваемостта на бранда си, а това дава отражение върху набирането на заинтересована аудитория и конвертирането ѝ в клиенти.  

✅ Изграждане на бранд идентичност и доверие

Като платформа, която насърчава автентичното и забавно съдържание, TikTok помага на бизнесите да изградят по-лична връзка с потребителите. Причината - платформата е раят на инфлуенсърите и UGC-тата. 

А както вече знаем, съдържанието, което те създават, привлича вниманието и работи най-добре за увеличаване на новите клиенти, поръчките и изобщо обхвата на рекламните ви послания.

Ама чакай малко… Има ли изобщо реклама в Тикток за България?

Краткия отговор е “да”.

Дългият е, че вариантите са два:

  • спонсориране на органично съдържание;
  • рекламни кампании с партньорски фирми.  
тикток реклама за България

В първия случай давате малко екстра сила на някое от публикуваните си видео клипове, за да го видят повече хора. Горе-долу както работят спонсорираните публикации във Facebook.

Във втория случай създавате реклама от нулата, която може да се появява на различни места в платформата (повече за тях след малко). За тази цел ви трябва рекламен акаунт, но уловката тук е, че за да таргетирате потребители в България, трябва този акаунт да бъде одобрен от TikTok. 

Тъй като отнема време да го направите сами, а и резултатът е несигурен, можете да се възползвате от подобна услуга, която предлагат някои компании, партньори на ТикТок

Ако искате да рекламирате в социалната мрежа, свържете се с екипа на дигитална агенция ADvantage и ние ще организираме всичко от А до Я - от рекламния акаунт, през одобрението му, до рекламната стратегия и създаването, оптимизацията и анализирането на рекламните кампании.

А те могат да бъдат следните…

Основни видове реклама в ТикТок

tiktok реклама основни видове

✨ In-Feed Ads 

Това са видеореклами, които се появяват във фийда на потребителите, докато те разглеждат съдържание в платформата. Тези реклами могат да включват линкове към външни уебсайтове или към приложението, което искате да промотирате.

Позволяват интегрирано потребителско изживяване, тъй като изглеждат като част от органичното съдържание. Подходящи са за увеличаване на трафика към уебсайт или приложение.

✨ Brand Takeover 

Този вид реклама представлява изображение или видео на цял екран, което се появява веднага при отваряне на приложението. Brand Takeover рекламите могат да включват вътрешни или външни линкове.

Те са кратки (между 3 и 5 секунди), но изключително ефективни, тъй като потребителите ги виждат веднага щом отворят приложението. 

✨ TopView Ads

Тези реклами се появяват като първото видео във фийда на потребителите. Максималната им продължителност е до 60 секунди.

По-дългата продължителност ги прави отлични за разказване на история или представяне на продукти.

✨ Branded Hashtag Challenge 

Бизнесите създават хаштаг и предизвикват потребителите да запишат свои видео клипове, в които правят нещо по темата. По този начин се насърчава активното участие и ангажираност от страна на потребителите, тъй като стават част от едно цяло движение, обединено около хаштага. 

View post on TikTok

Огромното количество генерирано органично съдържание повишава разпознаваемостта на бранда и допринася за изграждането на положителен образ. Забавно и полезно е за всички участници. 

✨ Branded Effects 

Това са специално създадени филтри, стикери или ефекти, които потребителите могат да използват в своите видеа. Това е уникален начин за интеракция с потребителите, който насърчава креативността и забавлението. 

✨ Video Shopping Ads

Представляват представяне на продукти, които потребителите могат да разглеждат и поръчат директно от рекламата, без да напускат приложението. Обикновено се състоят от видео, последвано от изображения на продукти.

Как се създава TikTok реклама в 7 лесни стъпки?

👉 Стъпка 1: Създайте акаунт в TikTok Ads Manager

Кликнете тук и въведете имейл адрес и парола. Следва основна информация за бизнеса ви като местоположение, часова зона, предпочитана валута, официалното име на фирмата ви и индустрията, в която работи бизнеса ви.

👉 Стъпка 2: Създайте и инсталирайте TikTok Pixel

TikTok Pixel прилича много на Meta Pixel, за който сме говорили вече (линк). Това е код, който се поставя на уебсайта ви, за да събира информация за извършени действия от потребителите, а след това я връща към платформата.

  • Отворете TikTok Ads Manager -> Assets -> Event.
  • От “Web Events” изберете “Manage”.
  • Изберете “Set Up Web Events”.
  • Изберете “TikTok Pixel” като метод за свързване.

Трябва да именувате пиксела си и да настроите действията, които ще се измерват. 

За да инсталирате пиксела на уебсайта си, добаввете кода в хедъра или използвайте плъгин за съответната платформа. 

👉 Стъпка 3: Данни за плащане

Тук въвеждате информация за платежно средство, адрес на фирмата, данъчна информация (булстат/ДДС номер). Можете да изберете дали искате плащанията да бъдат ръчни или автоматични, но ако се спрете на второто, имайте предвид, че след това няма да можете да се върнете на първия избор. 

как се създава кампания в тикток

👉 Стъпка 4: Създаване на кампания

Структурата на рекламите в TikTok e подобна на тази в Meta Ads Manager - има три нива. 

Първото ниво е кампания, второто е рекламна група, а третото - реклама. 

Когато създавате своята кампания, първо трябва да изберете нейната цел. 

Целите на ТикТок рекламата могат да бъдат:

  • увеличаване на трафика към уебсайта ви;
  • достигане до повече потребители;
  • повече гледания на видеоклиповете ви;
  • сваляния на приложението ви;
  • генериране на лийдове;
  • продажби и други. 

👉 Стъпка 5: Изберете аудитория

TikTok Ads Manager предлага различни опции за таргетиране по местоположение, демографски данни, интереси, поведение и използвано устройство. 

Съществува и възможност за таргетиране на широка аудитория (broad targeting), при която се доверявате на ТикТок алгоритъма да намери най-подходящите потребители за вашата реклама. 

👉 Стъпка 6: Бюджет и график

Изберете дали ще харчите за рекламата си определена сума на ден или искате да зададете бюджет за целия период, в който ще е активна. 

Тук можете да изберете от кога до кога да върви рекламата ви и също дали да се показва по всяко време от деня или в определени часове.  

👉 Стъпка 7: Моментът на креативността

Качете предварително подготвените си материали, най-добре във видео формат, напишете си призива за действие, решете накъде да води рекламата ви според възможностите, които избраният от вас формат предлага. И наблюдавайте как се случва магията.

Добри практики за ТикТок реклама

⭐️ Използвайте подходящо съдържание

Както за публикации, така и за реклами в ТикТок на почит е UGC съдържанието, в което показвате как се използва даден продукт/услуга, които рекламирате. Този тип видеоклипове са ефективни, защото създават доверие и чувство за автентичност у потребителя, а имат и както информативна, така и образователна стойност. 

Изполвайте при монтажа техники като текст върху видеото, voiceover, емоджита и други типични за платформата ефекти. 

⭐️ Сменяйте често криейтива на рекламите си

За да не се уморяват потребителите да гледат едно и също, което в някакъв момент може да доведе до по-ниски показатели, ТикТок съветват да сменяте криейтива на всеки седем дни. 

Има и вариант да се автоматизира този процес с инструменти като Smart Creative или Smart Video. 

⭐️ Не забравяйте кукичката

Първите секунди са най-важни, за да задържите вниманието на потребителя, затова т.нар. “кукичка” е изключително важен елемент от създаването на всяко видео. Това е посланието, което провокира любопитството и кара потребителя да се спре точно на вашето съдържание. 

Комуникирайте ползи, решения, изненади и емоции, с които да ангажирате хората, но не издавайте всичко наведнъж, за да продължат да гледат. 

реклама в тикток добри практики

⭐️ Изберете подходящото време 

Това означава да знаете както кога потребителите ви са онлайн, така и да бъдете в крак със световните трендове и горещи теми

В правилния момент рекламата ви може да генерира страхотни резултати, ако потребителите са ангажирани в конкретна тема или имат проблема, на който вие предлагате решение.

⭐️ Използвайте хаштагове

Чрез тях потребителите могат да ви намерят по-лесно. Вижте популярните хаштагове в TikTok discovery страницата и изберете релевантните за бизнеса ви. 

⭐️ Партнирайте с инфлуенсъри

По този начин можете да увеличите обхвата на рекламите си, като достигнете до тяхната аудитория. В TikTok Creator Marketplace можете да намерите инфлуенсъри, които използват вашите продукти или са във вашата таргет група. 

⭐️ Тествайте и оптимизирайте

Следете важни метрики като рийч, гледания, CTR, конверсии, ROI, за да прецените как се справя рекламата ви и какви стъпки е нужно да предприемете. 

С времето ще напипате точната формула за вашия бизнес, а ако не ви се чака, винаги можете да поискате помощ от професионалисти, на които онлайн рекламата им е в кръвта. 

Нашият ADvantage екип е винаги на линия, за да направи и невъзможното, за да увеличи продажбите/запитванията и оборота на вашия бизнес. 

Aко иматe нужда от ТикТок реклама, дигитална агенция ADvantage вече е официален партньор и можем да съдействаме както със създаването на рекламен акаунт, така и с разписването на стратегия и менажирането на рекламните кампании. 

С реклама в ТикТок могат да се постигнат наистина добри резултати, а най-важният съвет е да обърнете особено внимание на съдържанието, което публикувате. Морето от видеоклипове в платформата е огромно и за да се откроите, трябва да бъдете истински, полезни и забавни.