6 сеп 2024

12 експертни съвета за успешна реклама в ТикТок – добри практики

TikTok

Знаете ли, че 82% от потребителите в TikTok са открили малък до среден бизнес през платформата? А че половината от тях са направили покупка, след като са видяли TikTok реклама?

Това е само малко част от бързопроменящата се статистика около една от най-популярните социални мрежи в света. В зависимост от сферата, в която работи компанията ви, TikTok може да е точно рекламният канал, от който се нуждаете, за да стигнете следващото ниво в бизнес играта.

С активирането на опцията за реклама и в България, темата как да създадем успешна реклама в ТикТок стана по-гореща и от асфалта през август в Пловдив. 

Днес сме ви подготвили 12 експертни съвета, с които можете да бъдете сигурни, че вашата TikTok реклама ще даде желания резултат.

Инсталирайте TikTok пиксел

Без значение дали целта ви е да увеличите трафика, ангажираността или конверсиите, TikTok пикселът е най-добрият ви приятел. Подобно на братовчед му Meta пиксела, чрез него можете да следите целия път на потребителите и взаимодействията им с рекламите и уебсайта ви.  

Това ще ви помогне в бъдеще да взимате информирани решения за оптимизацията на следващите си кампании.

👉 За да бъде информацията пълна, а резултатите добри, задайте продължителност за кампанията си от поне 7 дни. 

👉 Ако целта ви е потребителите да извършат действия, които са по-нагоре във фунията като добавяне в количката, добра практика е да отделите бюджет от 30 евро на ден на рекламна група. 

👉 Бюджет от 50 евро на ден пък на рекламна група ще ви свърши добра работа. А за действия, които са по-надолу във фунията като завършване на поръчка,

рекламни хитринки в тикток

Създайте къстъм аудитория 

Подобно на Meta, в TikTok също има опция за ретаргетиране на потребителите чрез къстъм аудитории

👉 Можете да качите списъци с клиенти или да използвате аудитории, които вече са взаимодействали с предишни рекламни кампании. 

Можете да включвате и изключвате аудитории, както и да създавате подобни аудитории с нови потребители (lookalike audiences). Възможностите са много, ваш ред е да се възползвате! 

Използвайте Catalog Carousel 

Каталог каруселът е формат за TikTok реклама, чрез който можете да покажете няколко продукта, а всеки да води към отделна лендинг страница

Това е чудесна възможност да накарате най-впечатляващите ви продукти да изпъкнат и да привлекат вниманието на аудиторията ви.

Можете да персонализирате продуктите, които всеки потребител вижда чрез опцията за ретаргетинг на база на предишни интеракции. 

👉 За каруселите използвайте висококачествени изображения, които трябва да са най-малко четири на брой. И не забравяйте музиката!

как да изглежда успешната tiktok реклама

Създавайте рекламите като органично съдържание 

Потребителите предпочитат любимите им TikTok видеа да изглеждат автентично, да грабват вниманието и да не са перфектни. 

⭐️ Абсолютно същото важи и за TikTok рекламата ви - за да бъде ефективна, тя трябва да изглежда като органичното съдържание във фийда на потребителите. 

TikTok е мястото да бъдете себе си, а не да публикувате професионално изглеждащи видео клипове, които наподобяват ТВ спотове. Вместо твърде режисирано съдържание, наблегнете на по-ежедневно изглеждащи клипове, които наподобяват UGC, тоест изглеждат като създадени от потребителите

работеща структура на вашата tiktok реклама

Следвайте работещата структура

Най-популярните видео клипове в TikTok, следват проста, но работеща формула. Тя се състои от три елемента:

  • Кукичка - това е моментът, в който трябва да грабнете вниманието на потребителя. Да го ангажирате, вдъхновите, да му дадете нещо, което иска. Дали ще е съвет, отговор на въпрос, който го вълнува или нещо друго - важното е да го хванете на кукичката си.
  • Основа - тук е моментът да сервирате информацията, на която сте се спряли за основна тема на видеото ви. Дали ще е представяне на продукт, отговор на въпрос или нещо друго - важното е да носи стойност. 
  • CTA или призив за действие - накрая кажете на потребителя какво се иска от него. Да се абонира за канала ви? Да поръча продукта ви? Да свали приложението ви? Готово. 

А както вече казахме, за да бъде успешна вашата TikTok реклама, тя трябва да наподобява обичайното съдържание в мрежата. 

Монтажът е важен

Монтажът на всяко TikTok видео е ключов елемент и за успешната реклама, тъй като той определя как посланието ще бъде възприето от аудиторията. 

⭐️ Добре подбраният и динамичен монтаж привлича вниманието, задържа интереса и създава емоционална връзка с потребителите. В платформата, където всяка секунда е ценна, умелото съчетание на кадри, музика и ефекти може да направи рекламата по-въздействаща и запомняща се.

Използвайте ефекти и похвати като бърза смяна на кадри, синхронизация с музика, Jump Cut (Рязко прекъсване), Stop Motion, Сплит екран (Разделяне на екрана на няколко части, където различни сцени или перспективи се показват едновременно) и други. 

Тези похвати помагат за създаването на уникално и ангажиращо съдържание, което резонира с TikTok аудиторията.

Не забравяйте за звука в рекламите

Видео без звук? Не и в TikTok. 93% от потребителите, които използват платформата, го правят с включен звук. 

Ако искате умело да ангажирате вниманието на аудиторията си, постарайте се видео клиповете и рекламите ви да предлагат интересно аудио преживяване. 

👉 Не подценявайте и ползата от музиката - тя също е начин за комуникация, който понякога действа дори на подсъзнателно ниво.

криейтив особености на успешната реклама в тикток

Видове съдържание в стил ТикТок 

Експериментирайте със съдържанието, което създавате за рекламите си. Някои популярни видове, които работят много добре в ТикТок са:

  • Vlog - представете продукт или бранда си в серия от видеа
  • Founder POV - разкажете историята на бранда от гледната точка на основателя на компанията.
  • Feedback - споделете положителните преживявания на други потребители, за да изградите доверие.
  • Show and tell - изпробвайте продукта и покажете крайния резултат.
  • Unboxing - видео, което показва отварянето на продукта.
  • Listicles - видео, в което можете да наблегнете на уникалните предимства на продуктите ви.

Следвайте трендовете - сезонни и не само

Кои са горещите теми в момента? Обърнете внимание на предстоящи празници, сезонни моменти или настоящи събития и трендове

✨ В правилния момент това са теми за успешни видеа и реклами, защото ангажират потребителите с нещо, за което те и без това вече си мислят. 

Дайте поле на креативността си и увеличете гледаемостта и ефективността на рекламите си, като говорите за темите, от които потребителите ви се вълнуват в момента

Примери са кампании като ‘Back to school’ в края на август и началото на септември или такива за коледна декорация и подаръци в началото на декември. Чрез тях можете да се възползвате от популярни хаштагове и от намерението за покупка на потребителите. 

Още идеи за сезонни кампании можете да прочетете тук. 

емоциите и сезонните трендове продават добре в тикток

Играйте с емоциите 

Създайте радост за потребителите, като ги накарате да се усмихнат или да се разсмеят. 

❤️ Емоциите са един от най-добрите похвати за повече продажби, а TikTok видеата със своя забавен характер са страхотно средство, с което да хванете интереса на потребителя. 

Хората влизат в TikTok, за да се забавляват и очакват точно това от бизнесите, които рекламират в платформата. Не ги разочаровайте, ако искате да имате положителни резултати.

Публикувайте редовно 

Част от успешната реклама в ТикТок зависи и от органичното съдържание, което публикувате. И ако вече споменахме как трябва да изглежда и звучи то, сега ще обърнем внимание колко често трябва да създавате такова.

Бизнесите с най-високи нива на ангажираност публикуват между два и четири пъти седмично. Бъдете редовни и така ще увеличите обхвата на публикациите си, а и ще създадете очакване в аудиторията си. Особено ако публикувате наистина интересно съдържание.

Създавайте различни като вид клипове, за да предложите разнообразни преживявания на потребителите. Това важи с пълна сила и за рекламите ви. 

👉 Някои идеи, които работят добре в TikTok, са: Q&A, Ръководство “Как да..”, Зад кулисите, Предизвикателство, Разказване на история, TikTok Dance и други. 

реклама в тикток - партньорство с UGC

Партнирайте със създатели на съдържание

Т.нар. на чист български “UGC-та” познават платформата от А до Я, спечелили са доверието и уважението на аудиторията и могат да бъдат супер полезни в създаването на работещо съдържание. И да, това включва такова за TikTok реклама.

Създателите на съдържание имат едно огромно предимство пред инфлуенсърите, което ги прави супер успешни в TikTok. Те са автентични, не са шлифовани, естествени са, те са хора като вашите (бъдещи) клиенти.

Колаборацията с тях се отразява положително и на резултатите, които реално търсите - завършени покупки. Те могат да покажат нагледно как използват продуктите ви и да говорят за предимствата и ползите от тях, възползвайки се от ефективния психологически принцип за убеждаване, наречен социално доказателство

За да постгнете успех в TikTok, намерете UGC-тата, които говорят на езика на вашата таргет аудитория и създайте устойчиво партньорство.

TikTok бързо набира популярност и няма намерение да спре скоро. А ако искате да се възползвате от възможностите за бизнес растеж, които платформата предлага, няма по-подходящ момент да се хванете на хорото и да го публикувате в TikTok.

Следвайте нашите експертни съвети. С тях ще създадете успешна реклама в TikTok, с която ще ангажирате аудиторията си и ще увеличите резултатите, за които мечтаете.