Все по-трудно става за бизнесите да изплуват на повърхността на маркетинговото интернет море. В този наситен с реклами пейзаж термини като UGC, UGC създатели и инфлуенсър маркетинг набират все по-голяма популярност. Какво означават и за какво се борят? Четете надолу.
Изобилието от реклами през последното десетилетие съвсем очаквано доведе до възхода на съдържанието създадено от потребителите или user-generated content - най-общо казано ревюта на клиенти, използващи даден продукт, публикувани във видео, фото или текстов формат.
Автентично, истинско съдържание, което работи в полза както на бизнесите, така и на потребителите, които имат нужда от реална препоръка и все по-малко се доверяват на реклами.
Платформи като Instagram, TikTok и дори Facebook гъмжат от снимки и видео, които попадат в графата UGC. Това е добре дошло за брандовете. Една от най-лесните, бързи и ефективни реклами е елементарен репост на последното стори, в което е тагнат бизнеса ви.
Най-често в този вид съдържание някой разказва и показва какви ползи носят вашите продукти или колко щастлив го правят, а позитивните емоции винаги продават добре.
Хората харесват съдържанието, създадено от други потребители по същите причини, поради които се доверяват на инфлуенсърите - препоръките от уста на уста (било то дигитални) работят, а и сме по-склонни да вярваме на нашите peers, хората, които приличат на нас, отколкото на рекламите.
Разликата е, че даже на другите потребители им вярваме повече, защото все пак на инфлуенсърите им плащат, което почти сигурно повлиява съдържанието, което създават.
💡 Според проучване от 2023 година на Entribe 81% от потребителите твърдят, че инфлуенсърите нямат влияние върху решенията им, а 29% даже смятат, че изобщо не бива да им се доверяваме.
С навлизането на изкуствения интелект в инфлуенсър маркетинга вероятно тези цифри ще растат още повече, защото въпросът, който трябва да си зададем, е носи ли повече тежест препоръката на AI инфлуенсъра от тази на алгоритъма на Amazon например?
Сами разбирате и виждате на практика защо в тези времена UGC е ценно рекламно средство. Тези промени в дигиталния пейзаж в последните години доведоха до обособяването на нова професия в дигиталния маркетинг - UGC създатели.
Творци на съдържание, които специализират в създаването на снимки, видео и текстови истории с цел промотиране на определен продукт. Те изглеждат и звучат личнo, все едно ги е създал истински клиент на бранда, защото споделят своите впечатления и преживявания с даден продукт.
Най-често започват без първоначална уговорка с бизнесите и невинаги получават компенсация за работата си, поне в началните фази.
Често се случва самите брандове да изберат да подкрепят финансово някой UGC създател, чието съдържание им е довело нови клиенти.
Това е печеливша стратегия и за двете страни и напоследък води до появята на голям брой UGC-та, които припознават тази дейност като своя професия.
👉 Най-често те са представители на Gen Z поколението, каквато е и аудиторията, която им се доверява най-много.
Има разлика, обаче, между традиционното органично създадено потребителско съдържание и това на професионалните UGC създатели. Целта на второто е да прилича максимално на първото, да постигне усещането за стойност, истинност и автентичност, което препоръката от приятел би имала.
Знаем, че сега си мислите само…
Разликите са няколко, но е важно да отбележим, че едното не изключва другото - един и същи човек може да бъде както инфлуенсър, така и UGC създател, само методите на работа са малко по-различни в двата случая.
UGC създателите не е задължително да имат голяма аудитория, защото съдържанието, което създават е предназначено за каналите на бизнеса. При инфлуенсърите обаче броя последователи често е сред водещите фактори за избор.
В повечето случаи UGC създателите предоставят правата за използване на съдържанието на бранда, а инфлуенсърите публикуват съдържанието в своите канали и съответно си задържат правата върху него. Разбира се, изключения има.
Съдържанието на UGC създателите по-често излиза на брандовете по-изгодно, отколкото инфлуенсърските публикации. Това е така, защото освен за съдържанието бизнесите плащат за достъп до аудиторията на инфлуенсъра.
Публикациите на UGC създателите често изглеждат и звучат по-автентични и реалистични от тези на инфлуенсърите. Все едно сте взели телефона и сте се снимали с новата си рокля. Това разбира се не изключва нуждата от професионални фото и видео умения, но както знаем в днешно време те са лесно постижими.
Работата с UGC създатели носи на бизнесите множество ползи, които опитните маркетолози лесно могат да превърнат в продажби. Сред тях са:
Съдържанието създадено от UGC-тата изпъква сред лъскавите реклами, защото е по-истинско и потребителите са склонни да му вярват повече. Това е еквивалентът на препоръките от уста на уста и клиентските ревюта - нещо като естествената еволюция на дигиталната реклама.
Този тип съдържание струва на брандовете по-малко от традиционните рекламни кампании, както и от работата с инфлуенсъри, които често искат между стотици и дори хиляди левове за публикация.
Да създадат същото или подобно съдържание от нулата би струвало много повече време на бизнесите. Ако компанията ви не е много голяма, вероятно нямате многоброен маркетингов отдел, а макар че изглежда лесно, планирането и заснемането на качествена снимка или видео всъщност невинаги става бързо.
Както стана дума в статията за инфлуенсър маркетинга, един от принципите на убеждението е социалното доказателство - вярваме на тези, към които принадлежим. Това прави работата на UGC създателите ефективен метод за продажби и набиране на нови клиенти за всеки бизнес.
В дигиталната епоха, където изкуственият интелект бързо набира скорост, истинските човешки преживявания все още са ценни и затова бизнесите с охота плащат за работата на UGC създателите. Тяхното съдържание изгражда доверие, чувство за принадлежност, подсилва репутацията на компаниите и помага на потребителите да вземат информирани решения.
Истински ефективната маркетинг стратегия съчетава нашумели феномени като UGC с утвърдени формати като рекламата във Facebook, за да изгради и популяризира образа на бизнеса ви, който ще привлече правилните клиенти.