Всеки, който пазарува онлайн, е забелязал, че има определени периоди, в които електронните магазини започват да се надпреварват да пускат намаления като част от своята маркетингова стратегия.
И не, не говорим само за Черен петък.
Тогава обикновено могат да се намерят най-добрите оферти, но през всеки месец има разнообразни поводи за разпродажби, които да включите в маркетинговата си стратегия.
Този тип кампании се наричат сезонни, а плюсовете, които носят за бизнеса ви са много. Днес ще ви разкажем повече за тях, а след това ще ви дадем и конкретни идеи как да повишите резултатите си чрез тях.
Това са тематични кампании, които се провеждат в определени периоди от годината, когато клиентите имат нагласа да пазаруват.
Обикновено това са празници като Коледа и Денят на влюбените или месеци, в които тече масова подготовка за определени събития като летни пътувания или старта на учебната годината.
Tова са примери за възможности, от които вашият бизнес може да се възползва, за да увеличите продажбите си в момент, в който има потребителско търсене.
Това означава повече оборот, но е възможно да води и до по-високи разходи за реклама заради голямата конкуренция по време на някои от най-масовите кампании.
Причините са две.
👉 Първата е, че в определени периоди търсенето на конкретни продукти е най-голямо.
Ако вие предлагате например слънцезащитна козметика, една кампания в началото на лятото със сигурност ще раздвижи продажбите ви.
Ако продавате декорации за дома или продукти, подходящи за подаръци, Коледа например е перфектното време да пуснете апетитно намаление и други оферти.
👉 Втората причина е, че сезонните кампании (почти) винаги са свързани с положителни емоции. Отпуски, ваканции и празници - това са все поводи, които носят добро настроение и създават у нас чувства като радост, благодарност, любов.
А именно емоциите са онова, което продава най-добре.
Затова сезонните кампании са уникална възможност да докоснете сърцата на аудиторията си с предложенията си. Насочете потребителите към своя онлайн магазин, докато хубавото чувство ги държи.
Именно това правят големите компании, които всяка година инвестират в коледни ТВ спотове.
Ако не вярвате, разгледайте нашата селекция от емоционални коледни реклами тук, но за всеки случай си пригответе носни кърпички!
Да, това е най-очевидното, защото както споменахме - търсенето за конкретни продукти естествено се увеличава в определени периоди. Вашата задача е да се възползвате максимално от тези възможности.
Сезонните промоции със своите апетитни намаления може да се окажат полезни и за друго - превръщане на голям брой лийдове в клиенти.
А веднъж изпробвали продуктите ви, част от тях няма как да не се върнат, ако задоволите очакванията им разбира се.
Сезонната реклама е полезна и за популяризирането на бранда ви - по-големият бюджет означава, че повече хора ще видят рекламата ви.
А дори да не купят нищо, допълнителният трафик към сайта ви създава възможност за таргетиране на нови аудитории от потенциални клиенти - нещо, което ще е от полза за другите кампании в маркетинговата стратегия на бизнеса ви.
Подаряването на подаръци, семейните събирания, приготвянето на празнични менюта - всичко това са поводи за вълнение у много хора. Именно от това трябва да се възползвате в сезонните си кампании.
Другият плюс е, че тези оферти имат ясно обособен край, което значи, че потребителите трябва да действат бързо, за да се възползват.
Създаването на чувство за спешност е един от факторите, които работят най-добре за това да накарат клиентите да се задействат. След като изтече офертата, ще остане само съжалението, ако не са се въползвали навреме.
2. Изберете тема за сезонната кампания, с която ще започнете. Имайте предвид, че ако ще пускате реклами за 14-ти февруари например, трябва да започнете с тези стъпки още от средата на януари.
3. Определете целите, които искате да постигнете с кампанията си.
4. Подберете продуктите/услугите, които ще участват в нея.
5. Определете размера на намалението, което ще дадете, ако изобщо ще има такова.
6. Определете рекламния бюджет.
7. Изберете периода, в който да е активна кампанията ви.
8. Изберете лендинг страницата, към която да водят рекламите ви и/или я създайте.
9. Анализирайте резултатите и ако е необходимо променете нещо в маркетинговата си стратегия, за да постигнете повече с бъдещите си кампании.
Тук ще ви дадем конкретни идеи за сезонни кампании по месеци, чрез които можете да увеличите оборота си, да наберете нови клиенти или просто да популяризирате бранда си в подходящия момент.
Януари е месецът на новото начало, започването “на чисто”, детоксикацията, въздържането от алкохол, създаването на добри нови навици.
Обикновено през първия месец от годината бизнесите правят следпразнични намаления, с които да разчистят артикулите, които не са успели да продадат преди Коледа.
Ако бизнесът ви е е насочен към здравословен начин на живот, например предлагате хранителни добавки или диетични продукти, тук е моментът да се развихрите.
Това е и времето да започнете с подготовката на кампаниите за Св. Валентин, ако ще изготвяте такива.
Месецът на любовта (и виното) е следващата маркетингова възможност за бизнеси от разнообразни сфери.
Това е също моментът да започнете подготовката на кампаниите си за 8-ми март.
Най-нежният месец е посветен на дамите и техните нужди. Празнувайте женското начало с тематични кампании преди 8-ми март.
След това минете на пролетна вълна - пролетно почистване, разходки сред природата, влизане във форма за летния сезон.
През април продължават пролетните кампании, които често се съчетават с великденските намаления.
През май абитуриентските балове доминират рекламното пространство - търсят се официални тоалети, както и фризьорски и козметични услуги. Започва и подготовката на летните кампании.
Първият летен месец е времето, в което много потребители се зареждат със:
слънцезащитни продукти, репеленти за насекоми, бански костюми, плажни кърпи, летни дрехи и обувки, и други артикули, които са полезни по време на морската или планинска ваканция.
Отпускарските горещи месеци са времето за най-горещите намаления. А в края на периода започваме да планираме и back to school кампаниите си за 15-ти септември.
Животът възвръща структурата си отпреди отпуските, учениците тръгват на училище, а работещите стартират всички онези проекти, които са отлагали за след лятото.
Лекото захлаждане на времето дава старт и на есенните колекции дрехи и обувки.
Фокусирайте кампаниите си върху началато на учебната година и настъпващата есен.
Октомври е месецът на Хелоуин, есенните разпродажби и подготовката за зимния сезон.
Всеки бизнес би могъл да пусне някаква тематична кампания, която да подхожда на продуктите или услугите, които предлага.
Октомври е уют, чай с мед, дъждовни дни и улици, оцветени в жълто и червено от листата на дърветата.
Октомври е също времето да започнете да планирате кампаниите си за Черен петък.
През предпоследния месец от годината всичко е посветено на планирането и изготвянето на кампаниите ви за Черен петък, а след това и на коледните.
Ноември и декември са месеците, в които имате възможност да постигнете много продажби.
Все пак имайте предвид, че цените на клик също ще са високи заради наситеността на рекламните платформи с конкуренция.
Декември е Коледа - подаръци, празнични трапези и споделени моменти с любимите хора. А след това въртележката започва отначало.
С добро планиране и анализиране на резултатите ще станете магьосници в изготвянето на маркетингова стратегия със сезонни кампании.
Ако има един последен съвет, който не можем да премълчим, той е:
да започвате да мислите за тях навреме.
Често работата по една кампания включва хора на различни длъжности и в различни звена на компанията ви, което може да доведе до забавяния в графика.
Екипът на дигитална агенция ADvantage може да ви спести повечето от тези стъпки. Ние поемаме тежката работа по планирането, организирането, създаването на кампанията и анализирането на резултатите.
А за вас остава най-хубавото - да берете плодовете на сътрудничеството ни. Заявете консултация с нашите специалисти още сега и не пропускайте повече възможности за печалба.