В наши дни е изключително трудно е да привлечеш вниманието на човек в интернет, дори в собствената му онлайн пощенска кутия. Използваме тези думи съвсем преднамерено, защото днешните имейли имат за предшественици класическите хартиени писма, т.нар. “инбокс” - пощенската кутия, а нюзлетърите - рекламните брошури. Които както знаем, все още съществуват, но е много вероятно по-голямата част от хората да ги използват, само за да си мият прозорците с тях.
За да не споделят рекламните ви имейли съдбата на брошурите в пощата, днес ще си говорим какво ги кара да изпъкнат и ще ви дадем идеи за креативно визуално съдържание, които ще увеличат продажбите ви.
Ние си представяме имейла (част от нашата имейл маркетинг стратегия) като готова целева страница, където потребителят веднага да се почувства директно в сайта ви и да забрави, че всъщност в момента си проверява пощата и го чакат още неотворени писма.
За тази цел е изключително важно в имейла да има лесен достъп до уебсайта ви. Да, знаем, звучи логично, но сме виждали изненадващо много имейли, в които никъде няма никакъв линк към продуктите, които се рекламират.
Какво трябва да направи потребителят в този случай? Да отвори нов таб, да напише адреса на уебсайта и да намери сам, каквото му трябва?
Първо, това е много работа за повечето заети хора и ако офертата ви не е уникална като каймака на алпийско мляко, никой няма да се занимава. Второ, подобен потребителски път ще обърка анализа на кампаниите ви в края на месеца, защото този (потенциален) клиент няма да бъде адекватно преброен като дошъл от имейл канала за трафик. И тя стана една…
След като изяснихме това, преди да минем към красивата част, нека споделим още няколко важни точки по пътя към успешната имейл кампания:
Ето и нашите идеи за креативни имейл кампании, с които да увеличите продажбите си. Разделихме ги на пет основни групи според целите им.
Дизайнът е дело на Cake Clemente, чиято работа можете да видите тук: https://www.behance.net/cakeclemente97
Дизайнът е дело на Talita Figuerdo, чиято работа можете да видите тук: https://www.behance.net/talitafiguf073
Представете новите си продукти по завладяващ за аудиторията ви начин с дизайн, който поставя на преден план основните им характеристики.
В горните два примера това е изпълнено по чудесен начин. В първия виждаме едно изкусително карамелено фрапучино, което просто ни подканва да го изпием на един дъх. Целият имейл е решен в цветовете на бранда, текстът е кратък и се чете лесно и бързо. Все пак кой има време за губене?
Това са кампании, с които разказвате историята на бранда си или на конкретни продукти. Идеята е да предоставят полезна информация за потребителите, като същевременно вплетете в съдържанието линкове към продуктите си. Нещо като блог пост, но по-кратко и по-красиво.
Дизайните са дело на Project M+, чиято работа можете да видите тук: https://www.behance.net/projectmplus
Сигурно се чудите дали подобни кампании дават резултат. Някои специалисти в маркетинг сферата твърдят, че имейлите за изоставена количка имат 41% отваряния, Това е два пъти повече от стандартните нюзлетъри. Вярвате или не, грехота ще е да не се възползвате от възможността да побутнете леко потенциалните си клиенти в правилната посока.
Но как? По интересен и остроумен начин. Ето един пример, който би бил подходящ за магазин, който продава електроника.
Дизайнът е част от примерите на https://reallygoodemails.com/
Не става въпрос само за Коледа и Св. Валентин. През цялата година се случва какво ли не и вие като маркетинг специалисти можете да направите празник от него за вашите клиенти и да им предложите специално намаление по случая.
Някои примери са кампаниите за връщане в училище, летни намаления, зимни намаления, намаление за 1-ви юни, Черен петък и т.н. Най-добре си разпишете маркетинг календара още в началото на годината, за да планирате добре кампаниите си.
Примерът е от https://email.uplers.com/, като за по-лесно можете да си представите имейла като вертикален карусел, който да подредите и всяка част от предварително нарязаната визия, води към съответните продутки или категории.
Няма нищо по-убедително за един човек от това да види, че друг човек, с когото се асоциира, отъждествява и на когото прилича, е избрал конкретен продукт. Когато майките в Интернет групите обсъждат каква марка сирене да дадат на бебетата си, е достатъчно една жена да каже, че е избрала марка Х и опашката от майки пред магазина е гарантирана.
Това се нарича социално доказателство и е термин в психологията от 80-те години на 20 в., когато Робърт Чалдини го включва в книгата си “Психология на убеждаването”.
Работи и в имейл кампаниите. Използвайте го, но го направете красиво и там някъде сред суперлативите от доволни клиенти и красотата, вмъкнете линк към продуктите си.
Примерът е от Stripo: https://stripo.email/templates/spring-email-template-spring-journey-for-travel-industry/
Надяваме се, че събрахте вдъхновение за следващата си успешна имейл кампания. Използвайте идеите в тази статия, за да впечатлите аудиторията си и да увеличите продажбите си. Дайте най-доброто от себе си или пък се обърнете към нас, дигитална агенция ADvantage, за помощ с имейла маркетинг стратегията ви.