Или как да се отървем от скучните имейл темплейти

В наши дни е изключително трудно е да привлечеш вниманието на човек в интернет, дори в собствената му онлайн пощенска кутия. Използваме тези думи съвсем преднамерено, защото днешните имейли имат за предшественици класическите хартиени писма, т.нар. “инбокс” – пощенската кутия, а нюзлетърите – рекламните брошури. Които както знаем, все още съществуват, но е много вероятно по-голямата част от хората да ги използват, само за да си мият прозорците с тях.

За да не споделят рекламните ви имейли съдбата на брошурите в пощата, днес ще си говорим какво ги кара да изпъкнат и ще ви дадем идеи за креативно визуално съдържание, които ще увеличат продажбите ви.

Какво всъщност е имейл маркетинга

Ние си представяме имейла (част от нашата имейл маркетинг стратегия) като готова целева страница, където потребителят веднага да се почувства директно в сайта ви и да забрави, че всъщност в момента си проверява пощата и го чакат още неотворени писма. 

За тази цел е изключително важно в имейла да има лесен достъп до уебсайта ви. Да, знаем, звучи логично, но сме виждали изненадващо много имейли, в които никъде няма никакъв линк към продуктите, които се рекламират. 

Какво трябва да направи потребителят в този случай? Да отвори нов таб, да напише адреса на уебсайта и да намери сам, каквото му трябва? 

Първо, това е много работа за повечето заети хора и ако офертата ви не е уникална като каймака на алпийско мляко, никой няма да се занимава. Второ, подобен потребителски път ще обърка анализа на кампаниите ви в края на месеца, защото този (потенциален) клиент няма да бъде адекватно преброен като дошъл от имейл канала за трафик. И тя стана една…

Важните елементи в един имейл

След като изяснихме това, преди да минем към красивата част, нека споделим още няколко важни точки по пътя към успешната имейл кампания:

  • Текстът е важен – бъдете кратки, оригинални, остроумни и полезни.
  • Дизайнът трябва да бъде изчистен и да грабва окото – опитайте се избягате от стандартния темплейт с един банер отгоре, текст и продукти отдолу. Използвайте цветове, форми и вдъхновяващи снимки.
  • Имейлът трябва да е форматиран, така че да е лесен и бърз за четене.
  • В идеалния случай кампанията трябва да носи някаква ценност за потребителя – да образова или да предлага новини, отстъпки, или друго.

Ето и нашите идеи за креативни имейл кампании, с които да увеличите продажбите си. Разделихме ги на пет основни групи според целите им.

Промоционални имейли за нови продукти

Дизайнът е дело на Cake Clemente, чиято работа можете да видите тук: https://www.behance.net/cakeclemente97

Дизайнът е дело на Talita Figuerdo, чиято работа можете да видите тук: https://www.behance.net/talitafiguf073

Представете новите си продукти по завладяващ за аудиторията ви начин с дизайн, който поставя на преден план основните им характеристики. 

В горните два примера това е изпълнено по чудесен начин. В първия виждаме едно изкусително карамелено фрапучино, което просто ни подканва да го изпием на един дъх. Целият имейл е решен в цветовете на бранда, текстът е кратък и се чете лесно и бързо. Все пак кой има време за губене?

Образователни имейли

Това са кампании, с които разказвате историята на бранда си или на конкретни продукти. Идеята е да предоставят полезна информация за потребителите, като същевременно вплетете в съдържанието линкове към продуктите си. Нещо като блог пост, но по-кратко и по-красиво. 

Дизайните са дело на Project M+, чиято работа можете да видите тук: https://www.behance.net/projectmplus

Имейли за изоставена количка

Сигурно се чудите дали подобни кампании дават резултат. Някои специалисти в маркетинг сферата твърдят, че имейлите за изоставена количка имат 41% отваряния, Това е два пъти повече от стандартните нюзлетъри. Вярвате или не, грехота ще е да не се възползвате от възможността да побутнете леко потенциалните си клиенти в правилната посока. 

Но как? По интересен и остроумен начин. Ето един пример, който би бил подходящ за магазин, който продава електроника. 

Дизайнът е част от примерите на https://reallygoodemails.com/

Специални промоции и сезонни кампании

Не става въпрос само за Коледа и Св. Валентин. През цялата година се случва какво ли не и вие като маркетинг специалисти можете да направите празник от него за вашите клиенти и да им предложите специално намаление по случая. 

Някои примери са кампаниите за връщане в училище, летни намаления, зимни намаления, намаление за 1-ви юни, Черен петък и т.н. Най-добре си разпишете маркетинг календара още в началото на годината, за да планирате добре кампаниите си.

Примерът е от https://email.uplers.com/, като за по-лесно можете да си представите имейла като вертикален карусел, който да подредите и всяка част от предварително нарязаната визия, води към съответните продутки или категории.

Случаи от практиката и положителни отзиви от клиенти

Няма нищо по-убедително за един човек от това да види, че друг човек, с когото се асоциира, отъждествява и на когото прилича, е избрал конкретен продукт. Когато майките в Интернет групите обсъждат каква марка сирене да дадат на бебетата си, е достатъчно една жена да каже, че е избрала марка Х и опашката от майки пред магазина е гарантирана.

Това се нарича социално доказателство и е термин в психологията от 80-те години на 20 в., когато Робърт Чалдини го включва в книгата си “Психология на убеждаването”. 

Работи и в имейл кампаниите. Използвайте го, но го направете красиво и там някъде сред суперлативите от доволни клиенти и красотата, вмъкнете линк към продуктите си.

Примерът е от Stripo: https://stripo.email/templates/spring-email-template-spring-journey-for-travel-industry/

Надяваме се, че събрахте вдъхновение за следващата си успешна имейл кампания. Използвайте идеите в тази статия, за да впечатлите аудиторията си и да увеличите продажбите си. Дайте най-доброто от себе си или пък се обърнете към нас, дигитална агенция ADvantage, за помощ с имейла маркетинг стратегията ви.