Вече знаем колко ценен инструмент е Facebook, когато говорим за B2C маркетинг. Най-популярната социална мрежа в света е мястото, където можете лесно да привлечете вниманието на потенциалните си клиенти с персонализирани послания и красиви визии. При това без да се налага да си продавате бъбреците, за да финансирате маркетинговата си стратегия.
💯През 2023 година същото важи с пълна сила и за B2B бизнесите. Facebook дава множество възможности за успешна реклама чрез кампании за набиране на лийдове, карусел реклами, в които представяте продуктите и услугите си или видео формата, в който разказвате историята на бранда си и обратната връзка от ваши клиенти.
В тази статия ще си поговорим в детайли как да използвате Facebook рекламите за B2B маркетинг, като обърнем специално внимание на различните опции за таргетиране и някои идеи за кампании.
Накрая ще ви споделим как да подредите различните кампании в маркетинговата си фуния, така че да получите максимален брой лийдове и конверсии за бюджета, с който разполагате.
👨👩👦👦По отношение на сегментирането, необходимо за успешна B2B реклама във Facebook, опциите не са никак малко. Когато създавате кампания през Meta Ads Manager можете да таргетирате аудиторията си по различни критерии, свързани с тяхната месторабота или професия. Ето няколко примера:
Ако търсите аудитория от мениджъри и служители на ръководни позиции в различни индустрии, ще ги намерите тук. Данните се базират на информацията, която потребителите са дали в полето длъжност в профила си. В този кръг влизат хора, които работят в индустрии като маркетинг, HR, IT и други.
В тази аудитория потребителите влизат според длъжността, която са написали в профила си и според интересите си (какви страници следят, с какви публикации взаимодействат). Имайте предвид, обаче, че тук индустриите, в които работят потребителите, не са уточнени, което прави аудиторията с по-широк обхват и по-малка прецизност.
💻Ако предлагате продукти и услуги за ИТ сектора, тази аудитория е идеален избор. С нея ще достигнете потребители на ръководни позиции в ИТ компании според длъжността, която фигурира в профила им.
С първата опция можете да таргетирате администратори на бизнес страници, създадени през последните 6, 12 или 24 месеца. Втората опция ви позволява да достигнете директно в нюзфийдовете на потребители, които са администратори на Instagram акаунти.
Ако продуктите/услугите ви са директно свързани с Facebook и Instagram, тези възможности за таргетиране пзоволяват да създадете кампании, които наистина да резонират с интересите и нуждите на таргет аудиторията ви.
Можете да таргетирате потребители, които работят в конкретна индустрия, компания или пък такива, които са фрийленсъри, работят от вкъщи и т.н.
Можете да таргетирате по-широкообхватни групи, например, “предприемачи” или пък по-конкретни като “графичен дизайнер”. Информацията е базирана на това, което потребителите са споделили за своята длъжност в профила си.
Когато някой добави в профила си започването на нова работа като важно събитие, ще стане част от тази аудитория. Може би вашият продукт/услуга е инструментът, който ще го улесни в новата му работа и ще му помогне да впечатли шефа си? Заслужава си да пробвате тази опция за таргетиране в някоя от кампаниите си.
Рекламните послания в B2B маркетинга ви трява да комуникират кратко и ясно:
Ето няколко идеи за рекламни кампании във Facebook, подходящи за B2B бизнеси, с които да таргетирате релеватните на вашия бизнес аудитории, които обсъдихме горе.
✔Facebook рекламите позволяват лесно набиране на потенциални клиенти чрез lead generation кампании. Информацията за потребителите може да се събира директно във формуляр във Facebook или пък да си направите ваш в уебсайта ви.
Удобното в първия случай е, че част от информацията като име и имейл адрес може да бъде автоматично попълнена, а това спестява време на потребителите.
И в двата случая с този вид кампании можете да събирате потребителски имейл адреси, с които да изградите база от данни, която да използвате за имейл маркетинг или къстъм аудитории отново във Facebook. 📩
Тъй като нищо в този живот не е безплатно, добра практика е да предложите на потребителите ценно и полезно за тях съдържание, до което да получат достъп в замяна на имейл адрес.
Това може да бъде практично ръководство под формата на електронна книга на тема, близка до продуктите/услугите ви и важна за индустрията ви. Друга идея е да рекламирате предстоящия си уебинар, като дадете ранен достъп до билети на срещу имейл адрес.
Важното в тези кампании е да предоставят някаква стойност на потребителите, а не просто да им вземете имейл адреса. Ако съдържанието, което предложите, бъде наистина полезно, това ви дава бонус точки в очите на потенциалните клиенти и кой знае - следващата реклама в маркетинг фунията ви може да ги накара да отворят портфейла. 👛
Намалете риска за новите клиенти, като им предложите безплатен тестов период, за да изпробват продукта ви. И все пак понеже казахме, че няма безплатен обяд, да поясним - потребителите получават възможността да използват безплатно продукта ви за ограничено време, а вие получавате една аудитория от хора, които са се приближили с още една стъпка до крайната цел - да станат клиенти, които плащат. Това отваря врати за нови таргетирани кампании. 🚪
Отдавна е доказано, че т.нар “социално доказателство” (social proof) продава добре. Изградете рекламна кампания, в която доволни клиенти споделят как продуктът ви е помогнал на бизнеса им.
Още по-интересно за новата ви аудитория ще бъде да споделите случаи от практиката на вашите съществуващи клиенти (case studies), в които ползите от продукта ви да бъдат разгледани в повече детайли. Добри формати за този тип рекламна кампания са карусел и видео рекламите, чрез които съдържанието може лесно да се види директно в нюзфийда.
Този тип кампании могат да се използват в два случая:
Използвайте кампаниите за онбординг, за да представите по достъпен начин продукта си, какви са ползите и как се работи с него. Старайте се да не усложнявате комуникацията твърде много - колкото по-лесно разбираеми сте, толкова по-вероятно е да видите желаните резултати.
💡Важните кампании, с които завършваме маркетинг фунията и може да се каже, че започваме отначало, са тези за upselling и retargeting.
Създайте custom аудитории (чрез качване на имейл лист или на базиран на събития от вашия Meta Pixel) и таргетирайте аудитории, които:
Както любовта, така и продажбата от пръв поглед е рядко срещано явление в интернет. Добра идея е да използвате горните примери, за да изградите флоу, в който да присъстват lead generation кампании и такива за продажби и ретаргетинг, като използвате микс от комуникационни канали (социални мрежи, имейл, Google Ads).
B2B рекламите във Facebook не са нещо много по-различно и по-сложно от B2C кампаниите, но е важно да се вземат предвид някои особености. Доброто планиране, познаване на аудиторията и последващият анализ винаги са ключови за постигането на добри резултати. Ако имате нужда от помощ, ние от дигитална агенция ADvantage сме на разположение, за да приближим бизнеса ви до желаните върхове. Заявете консултация сега.