Имате страхотен продукт или услуга, супер идеи за кампании, убийствени рекламни послания, но как да намерите правилната аудитория?
На помощ на малки и големи бизнеси в тези трудни моменти идва невероятно полезният инструмент, наречен Фейсбук реклама.
А днес ще обърнем специално внимание на един специфичен вид кампании, които са изключително полезни за растежа на бизнеса ви - рекламите за генериране на потенциални клиенти (лийдове).
В нашето подробно ръководство ще разберете как да използвате Фейсбук реклама, за да намерите правилните лийдове, които с лекота да придвижите през маркетинговата си фуния към завършената поръчка.
Научете какво представляват рекламите за генериране на лийдове, как да ги създадете стъпка по стъпка и кои са добрите практики, за да сте сигурни, че ще имате добри резултати.
Това е кампания, чрез която можете да събирате контакти и друга информация за потенциални клиенти, които биха имали интерес към вашия бизнес.
Обикновено това става чрез попълване на някакъв формуляр, а най-често в замяна на имейл адреса си, потребителят получава безплатен ресурс (например електронна книга), промокод за отстъпка или нещо друго.
Рекламата във Facebook за генериране на потенциални клиенти може да води потребителя до различни дестинации, където той да попълни своите данни.
🗂️ След като съберете данните, които искате, можете да ги свалите или директно да ги прехвърлите в CRM системата, която използвате.
Оттам нататък топката е във вас - използвайте имейлите умно, за да придвижите потребители по маркетинговата си фуния.
Рекламните инструменти на Facebook позволяват да идентифицирате до най-малките демографски или поведенчески детайли точната аудитория.
“Студените” обаждания и имейли вече са отживелица във времената, в които бизнесите се избиват за вниманието ни.
💡 Чрез рекламата във Facebook за генериране на лийдове можете да намерите своята специфична потенциална аудитория и да се обърнете към тези хора на техния език.
Това е много по-ефективно и изгодно, отколкото да крещите в тъмното и да се надявате някой да ви чуе.
Рекламният алгоритъм на Meta ще ви помогне да намерите наистина заинтересовани потребители или т.нар. “higher quality leads”.
В дългосрочен план това ще ви спести усилия и пари, защото шансовете за по-бързо осъществяване на продажба са по-големи.
💡 Instant Form опцията в кампаниите за генериране на лийдове допринася за безпроблемното потребителско преживяване.
Чрез нея потенциалните ви клиенти могат лесно и бързо да въведат информацията си, без да напускат приложението. А знаете, че днес всеки бърза и всеки допълнителен клик губи време и увеличава шансовете за отпадане.
Друг плюс е, че си спестявате създаването на специална лендинг страница, така че можете да оставите програмистите и дизайнерите ви да си отдъхнат. Не и копирайтърът обаче :D
Но разбира се оставихме най-хубавото на Instant Form формата за накрая - част от информацията на потребителите като имена и имейл адреси могат да бъдат автоматично попълнени с данните от Facebook профила им.
Това работи във ваша полза и увеличава още повече шансовете ви за успех.
💡 Можете да настроите рекламата и своята Instant Form, така че да отговаря на нуждите ви - с допълнителни въпроси, чрез които да съберете още информация.
Разбира се, не прекалявайте. Както казахме, никой няма безкрайно много свободно време.
Рекламите за генериране на лийдове са универсални - могат да се използват в голям брой случаи като записвания за уебинари или други събития, абониране за нюзлетър, стартиране на демо период и други.
Преди да ви разкажем стъпка по стъпка как да създадете ефективна Фейсбук реклама за генериране на лийдове, нека разгледаме някои от основните елементи. Всички те в комбинация очертават пътя към успешния резултат.
Преди да отворите Meta Ads Manager и да започнете изграждането на своята кампания, е добре да имате план за всеки от тези елементи.
Започнете с предложението, с което ще привлечете аудиторията. Дали ще бъде някакво безплатно съдържание, тестов период или промокод зависи от целта, която сте си поставили.
Каквото и да изберете, е важно да вложите старание, за да не разочаровате аудиторията си. Помислете от какво се вълнуват вашите потенциални клиенти. Какви проблеми имат и как вие можете да предложите решение?
👉 Може би предлагате софтуер за имейл маркетинг?
Кратко ръководство под формата на електронна книга, в което давате съвети за създаването на успешни имейл маркетинг кампании може би е точно това, от което вашите бъдещи клиенти се нуждаят.
Само не забравяйте да вмъкнете предимствата на своя продукт или услуга в текста, както и да завършите със силен и ясен призив за действие.
Това е мястото, на което ще изберете да водите аудиторията. По-нагоре изброихме накратко различните опции.
Ако решите да събирате потребителски данни на собствения си уебсайт, това значи, че ще трябва да създадете лендинг страница специално за тази цел.
👉 Този вариант има своите предимства, защото така ще вкарвате трафик в сайта си, който после можете да ретаргетирате.
Другите опции, в които използвате native формата на Facebook, т.нар. Instant Form обаче са доста по-добър вариант за повечето бизнеси. Причините са прости.
💡 По-бързо е - потребителите не напускат Facebook, а и информацията им може да бъде попълнена автоматично.
💡 По-сигурно е, защото колкото повече неща карате потребителите ви да правят, толкова по-вероятно става да ви изоставят в някакъв момент.
💡 По-удобно е, защото няма да създавате лендинг страници, а и можете директно да си импортирате имейлите в CRM системата, която използвате.
👉 Кои са хората, до които искате да достигнете?
Всичко започва от т.нар. buyer persona или профил на идеалния ви клиент.
След това инструментите за таргетиране на Meta ще ви помогнат да се доближите максимално до търсения образ чрез различни филтри по демография, интереси, поведение на уебсайта/бизнес страницата ви.
Най-често от потребителите се иска да попълнят две имена и имейл адрес, но в зависимост от целта, която имате, можете да добавите допълнителни въпроси.
При Instant Form имате възможност за добавяне на кратко въведение, в което можете да представите бизнеса си и/или офертата.
Тъй като ще събирате клиентски данни, Meta изисква да добавите и линк към Политиката за поверителност от уебсайта ви.
👉 Освен въпросите, които ще зададете на своите потенциални клиенти, можете да добавяте продукти, клиентски ревюта и всякаква друга информация, която ще бъде от полза.
Имате възможност да настроите и съобщението, което ще видят вашите лийдове, след като попълнят данните си.
Дали ще ги изпратите на уебсайта си или пък ще им дадете възможност да свалят файл с безплатно съдържание зависи от вас.
Файлове до 10GB могат да се качват директно през Meta Ads Manager.
Възползвайте се от ретаргетинг функциите, които Meta алгоритъмът притежава. Така можете да персонализирате посланията в рекламите си според поведението на потребителите и да получите по-добри резултати.
След попълване на формуляра, дайте възможност на потребителя да позвъни на бизнеса ви директно от екрана, който вижда.
Не забравяйте, че като всяка друга Фейсбук реклама, тази също има голяма конкуренция, с която трябва да се пребори в нюз фийда. Грабнете вниманието на потребителите и ясно им покажете защо да кликнат и попълнят формуляра ви.
Дори да имате голям бюджет, преценете възможностите на екипа си.
Ако влязат хиляди нови лийдове наведнъж, можете ли да се справите навреме с всички? Изисква ли се позвъняване от ваша страна или просто искате да изпращате имейли на всички наведнъж.
Това са неща, за които трябва да помислите, когато разпределяте бюджета си.
Така ще увеличите обхвата на кампанията и няма да пропуснете нито един важен лийд.
Използвате опцията за създаване на Lookalike аудитория, за да достигнете до потребители с подобни характеристики и интереси на съществуващите ви клиенти.
Вземете тези, които имат завършена поръчка за отправна точка, защото това е крайната ви цел.
В секцията за въведението и във въпросите се старайте текстът да бъде кратък и стегнат. Никой няма време да чете романи.
За потребителите ще бъде по-лесно да завършват формуляра ви, ако поне част от информацията им е предварително попълнена с данните, които са добавили във Facebook акаунта си.
Така хем ще научите повече за потенциалните си клиенти, хем няма да ги затормозите много да пишат отговори.
Колко по-малко въпроси, толкова повече лийдове. Но пък колкото повече въпроси зададете, толкова по-заинтересовани ще са те.
Тествайте различни дължини, дестинации, криейтив елементи. Анализирайте резултатите и ще достигнете до формулата, която работи най-добре за вашата аудитория.
Генерирането на потенциални клиенти е само една част от маркетинговата фуния, за която Фейсбук рекламата може да бъде много полезна.
🆘 За да придвижите успешно своите лийдове към завършване на поръчката, е нужно да имате внимателно изготвена стратегия. Ние от дигитална агенция ADvantage можем да помогнем и да трансформираме усилията ви в реални резултати.