20 сеп 2024

Световен спад в резултатите от реклама във Facebook: защо и как?

Facebook/Новини

Дигиталният маркетинг не е за хора със слаби сърца. Поредните промени, които изпитаха на гърба си маркетолози от цял свят го доказват. 🌍 Специалисти от България, САЩ, Филипините, Италия, ОАЕ, Индия, Бразилия и много други държави се оплакват, че от началото на месец септември наблюдават рязък спад в резултатите от Facebook реклама

Многократно тествани и успешни рекламни стратегии за Facebook маркетинг изведнъж спират да работят без никаква видима причина. 

⬇️ Но спадът в резултатите от Facebook рекламата за съжаление не може да не бъде забелязан: 

  • драстично намаляване на възвръщаемостта на инвестицията (ROI);
  • повече от двойно увеличение на цената за поръчка и за придобиване на нови клиенти;
  • нула влезли поръчки от Facebook маркетинг като канал;
  • някои нови кампании, които изобщо не започват да харчат алокирания им бюджет.

И други не особено приятни сценарии за специалистите по Facebook маркетинг. 

✅ В АDvantage не сме изпитали тези "удари", но се стараем да бъдем максимално полезни за тези от вас, които се занимават сами с Facebook реклама. Затова решихме да потърсим информация какво се случва, за да бъдете в течение с новините и да можете да вземете най-добрите решения. 

От Meta мълчат, но ние се разровихме в съкровищницата на Reddit, където потребители от цял свят споделят през какви трудности минава бизнеса им. Някои предават какво им казват техните Meta Reps - представители на Meta, с които има контакт всеки рекламодател, който харчи повече от 100 000 долара месечно за Facebook реклама. 

Защо резултатите от Facebook рекламата ми спадат?

Причините са три и засега ще ги третираме като хипотези, докато не получим официално съобщение от Мeta.

💡Има нови промени в алгоритъма на Meta. 

    Това е така, но дали нещо се е счупило заради тях не е ясно. В края на август Meta пускат ъпдейт, а началната му дата съвпада с началото на страданието на специалистите по Facebook маркетинг. Промените обхващат различни функции като: 

    • интеграция на платформи за анализи (например Google Analytics);
    • настройка за фокус върху наслагващи се конверсии, тоест такива, които нямаше да се случат, ако потребителят не е видял вашата реклама във Facebook;
    • правила за стойност на конверсиите - ще можете да задавате различни стойности на конкретни аудитории или конверсии, за да приоритизирате тези, които ви носят повече приходи. 

    💡Някъде има бъг в системата.

    Потребители споделят, че винаги след като е имало срив в някой от продуктите на Meta, резултатите им падат надолу. Статусът на инструментите на Meta можете да следите тук

      💡Спадът в резултатите от рекламата във Facebook има връзка с изборите в САЩ - за някои рекламодатели. 

        Да, знаем какво ще кажете. САЩ не е целият свят и не всеки се вълнува от дебата между Тръмп и Камала Харис. 

        Тук се интересуваме повече от мача между Гришо и Джокович и музикалния вкус на втория. Как може изборите в САЩ да се отразяват на вашата Facebook реклама?

        Ако продавате продукти или услуги на местна аудитория, базирана в България вероятно няма да се отрази. Но на световно ниво всичко свързано с изборите в САЩ е топ новина и е причина за колебания в резултатите от Facebook реклама за рекламодатели дори извън САЩ. 

        Ако продавате на световния пазар и аудиторията ви е глобална, тогава за съжаление няма значение къде сте. Случващото се в САЩ и огромните бюджети за реклама се конкурират с вашето съдържание за челните позиции в нюз фийда на потребители по цял свят. При това успешно.

        Какво може да се направи за вашия Facebook маркетинг и рекламните ви кампании?

        Дръжте се здраво.

        Не спирайте кампаниите, тествайте различни аудитории, но може малко да намалите бюджета, за да ограничите загубите.

        И тази буря ще премине и ще изгрее слънцето на изобилните продажби от вашата Facebook реклама.