Дигиталният маркетинг не е за хора със слаби сърца. Поредните промени, които изпитаха на гърба си маркетолози от цял свят го доказват. 🌍 Специалисти от България, САЩ, Филипините, Италия, ОАЕ, Индия, Бразилия и много други държави се оплакват, че от началото на месец септември наблюдават рязък спад в резултатите от Facebook реклама.
Многократно тествани и успешни рекламни стратегии за Facebook маркетинг изведнъж спират да работят без никаква видима причина.
⬇️ Но спадът в резултатите от Facebook рекламата за съжаление не може да не бъде забелязан:
И други не особено приятни сценарии за специалистите по Facebook маркетинг.
✅ В АDvantage не сме изпитали тези "удари", но се стараем да бъдем максимално полезни за тези от вас, които се занимават сами с Facebook реклама. Затова решихме да потърсим информация какво се случва, за да бъдете в течение с новините и да можете да вземете най-добрите решения.
От Meta мълчат, но ние се разровихме в съкровищницата на Reddit, където потребители от цял свят споделят през какви трудности минава бизнеса им. Някои предават какво им казват техните Meta Reps - представители на Meta, с които има контакт всеки рекламодател, който харчи повече от 100 000 долара месечно за Facebook реклама.
Причините са три и засега ще ги третираме като хипотези, докато не получим официално съобщение от Мeta.
Това е така, но дали нещо се е счупило заради тях не е ясно. В края на август Meta пускат ъпдейт, а началната му дата съвпада с началото на страданието на специалистите по Facebook маркетинг. Промените обхващат различни функции като:
Потребители споделят, че винаги след като е имало срив в някой от продуктите на Meta, резултатите им падат надолу. Статусът на инструментите на Meta можете да следите тук.
Да, знаем какво ще кажете. САЩ не е целият свят и не всеки се вълнува от дебата между Тръмп и Камала Харис.
Тук се интересуваме повече от мача между Гришо и Джокович и музикалния вкус на втория. Как може изборите в САЩ да се отразяват на вашата Facebook реклама?
Ако продавате продукти или услуги на местна аудитория, базирана в България вероятно няма да се отрази. Но на световно ниво всичко свързано с изборите в САЩ е топ новина и е причина за колебания в резултатите от Facebook реклама за рекламодатели дори извън САЩ.
Ако продавате на световния пазар и аудиторията ви е глобална, тогава за съжаление няма значение къде сте. Случващото се в САЩ и огромните бюджети за реклама се конкурират с вашето съдържание за челните позиции в нюз фийда на потребители по цял свят. При това успешно.
Дръжте се здраво.
Не спирайте кампаниите, тествайте различни аудитории, но може малко да намалите бюджета, за да ограничите загубите.
И тази буря ще премине и ще изгрее слънцето на изобилните продажби от вашата Facebook реклама.