Електронната търговия продължава да се развива с невероятна скорост. С увеличаващия се брой потребители, които пазаруват в интернет, повечето бизнеси биха имали полза от изработка на онлайн магазин, която следва последните тенденции.
Нарастващите очаквания за безупречно изживяване обаче вече изискват не само функционалност, но и иновации. В тази статия ще разгледаме ключовите тенденции за изработка на онлайн магазини, които не бива да пропускате през 2025 година:
Все повече хора избират да пазаруват през мобилните си устройства, което прави mobile-first подходът задължителен.
И в това няма нищо чудно - да пазаруваш от мобилния си телефон или таблет е лесно, удобно и можеш да го правиш навсякъде. Вече няма значение дали си на опашката пред лекарския кабинет или другаде - можеш да пазаруваш от всякъде.
Именно затова през 2024 година поръчките направени през мобилни устройства в световен мащаб достигат 68% от общия брой.
Това прави мобилната оптимизация основен приоритет за изработката на онлайн магазини.
На какво трябва да обърнете внимание в мобилната оптимизация при изработката на онлайн магазин?
Персонализацията е сред ключовите тенденции в изработката на онлайн магазин през 2025 година.
Свирепата конкуренция за потребителското внимание в интернет означава, че за да изпъкнете, трябва да предложите индивидуално изживяване на клиентите си.
Продуктовите препоръки според потребителските интереси са само върха на айсберга в персонализацията чрез ИИ.
Помилсте за използване на снимки за продуктово търсене, динамични реклами в социалните мрежи и имейл кампании с точните продукти за конкретния потребител. Чатботовете и персоналните шопинг асистенти, които да помагат с пазаруването са други важни елементи от потребителското преживяване, които да не пропускате.
Изкуственият интелект играе централна роля в:
Съвременните потребители са все по-загрижени за планетата, което налага включването на екологични практики - една от водещите тенденции в изработката в онлайн магазините за 2025.
Това са малки жестове, които обаче правят впечатление на загрижените потребители.
Как да покажете, че ви е грижа за околната среда?
Допълнената реалност или аugmented reality (AR) и виртуалната реалност или virtual reality (VR) стават все по-достъпни и сред популярните тенденции при изработката на онлайн магазин.
Чрез тях потребителите могат да пробват как ще им стои определен цвят червило или пък да видят как ще изглежда оранжевият диван в хола им. Тези технологии помагат да се преодолее една от сензорните пречки при онлайн пазаруването. А кой знае - може би един ден ще можем и да помиришен новия парфюм, който искаме да си купим онлайн?
Как AR и VR могат да помогнат за успеха на онлайн магазина ви?
Разнообразието от опции при завършване на поръчката е от съществено значение за доброто потребителско прживяване, а от там за удовлетвореността на клиентите ви.
Колко пъти сте пазарували през мобилния си телефон и ви мързи да станете да си търсите картата, за да въвеждате номера ѝ? Имплементиране на плащане с Apple Wallet и Google Wallet са страхотно решение в случая.
Или пък искате да изберете опцията за доставка, която ви е най-удобна? До адрес, до офис на куриер, до автомат или пък безплатно взимане на място от вашия физически магазин са задължителни за доброто потребителско преживяване.
Как можете да използвате разнообразните опции за доставка и плащане в своя полза?
С увеличаването на онлайн покупките, киберсигурността и защитата на личните данни на потребителите е приоритет в тенденциите за изработка на онлайн магазини.
Създайте доверие и клиентите си, като им предложите безопасно преживяване. Това включва всичко от сертификатите за сигурност на самия уебсайт до опции за сигурно плащане - нещо, от което мнозина се притесняват в интернет.
Не на последно място стои разрешението от потребителите за използване на личните им данни за реклама или анализи чрез т.нар. бисквитки. Колкото по-прозрачна е комуникацията, толкова по-добре за всички.
Как да осигурите сигурно преживяване за потребителите на онлайн магазина ви?
Все повече бизнеси напоследък избират Headless Commerce – архитектура, която разделя фронт-енд и бек-енд системите на даден онлайн магазин или друг уебсайт.
Но защо?
Защото това позволява по-голяма гъвкавост и персонализация на потребителското изживяване.
Докато при традиционната електронна търговия фронт-енд и бек-енд системите работят заедно, при headless подходът те са разделени. Ако в първия случай как работи сайтът ви завиди от вградените фукнции в платформата, която използвате, при headless commerce свободата е по-голяма.
Headless commerce позволява на разработчиците да създават нови фукнционалности през API-та. Например може да анализирате клиентското поведение чрез AI и да показвате персонализирани препоръки за продукти.
Защо Headless Commerce е важна тенденция в изработката на онлайн магазин?
Потребителите днес очакват безпроблемно изживяване, независимо дали пазаруват онлайн, през мобилно приложение или във физически магазин.
Те искат да могат да поръчат даден продукт онлайн, но и да могат да проверят дали го има в най-близкия магазин до тях.
Искат да разглеждайки профилите ви в социалните мрежи, лесно и бързо да стигнат до продуктите, които ги интересуват.
Какво включва омниканалното пазаруване?
Изработката на онлайн магазин през 2025 година изисква адаптация към иновациите и нуждите на съвременните потребители. Мобилна оптимизация, персонализация, устойчивост, сигурност и модерни технологии като AR и AI са само част от тенденциите, които ще определят успеха на електронната търговия.
Ако искате вашият онлайн магазин да бъде конкурентноспособен, инвестирайте в дизайн, функционалности и стратегии, които не само привличат клиенти, но и ги задържат.
Как увеличихме с 50% скоростта на зареждане на Advantage.bg?