В ерата на дигитализацията, онлайн магазините са нещо естествено и дори често се учудваме ако даден физически обект няма онлайн магазин. С нарастване броя на платформите за електронна търговия, все повече фирми използват силата на технологиите. Те целят да достигнат до по-широка аудитория, да автоматизират процесите си за продажба и да подобрят удовлетвореността на клиентите си. Въпреки това, с увеличаването на конкуренцията, онлайн магазините се борят да се разграничат от своите конкуренти и да осигурят безпроблемно пазаруване на своите клиенти. Това е мястото, където ChatGPT може да влезе в игра.
ChatGPT е базиран на изкуствен интелект чатбот, който може да бъде интегриран в онлайн магазини, за да подобри потребителското изживяване. Тук дебело подчертаваме, че НЕ Е изкуствен интелект, а добре обучен чат бот.
Все пак, през последните няколко месеца светът е в абсолютен екстаз по софтуера, който дава доста уклончиви резултати за момента. Понякога спестява страшно много време, но понякога дава и грешни отговори на базови въпроси. Защо ли? Защото се учи от комуникацията си с нас и буквално можете да го “научите” на грешна информация, например че 2+2=5.
Въпреки това живеем в динамичен свят и приложение за ChatGPT не се намира никак трудно. Що се отнася до електронната търговия, то този софтуер може да спести доста време и средства на компаниите. Ако искате да бъдете един от новаторите в сферата, ето няколко начина, по които ChatGPT може да бъде полезен за онлайн магазини:
Онлайн магазините могат да осигурят 24/7 поддръжка на клиентите си с помощта на ChatGPT. Клиентите могат да задават въпроси относно продуктите, да проследяват състоянието на поръчката си или дори да получат помощ при връщане на продукт. ChatGPT може да предостави незабавни отговори на тези запитвания. Това от своя страна да подобри удовлетвореността на клиентите и да намали натоварването на екипа за поддръжка на клиенти.
Но трябва ли да правите специална интеграция за тази цел?
Да, ще трябва да интегрирате ChatGPT във вашия онлайн магазин, не само за тази цел, но и за всички изброени по-долу. Специално за поддръжката на комуникацията с клиенти - ето стъпките, които можете да следвате:
Може да ви се струва и по-сложна задача, но ако сте голяма компания, която има десетки или стотици позиции за customer support - помислете колко може да ви спести? Но дали това означава, че стремглаво сме се запътили към ерата на автоматизираното обслужване - все още не е ясно. Нека все пак не забравяме, че 10 милиарда долара вече бяха изхарчени, а моделът вече е обработил цялата налична информация в интернет. Т.е. няма от къде да се учи, освен ако не го използваме като вътрешен ресурс и лично го обучим, както описахме в по-горните редове.
Но нека продължим и с останалите приложения на модела в електронната търговия. Чудите ли се какви са? Вижте ги по-долу.
ChatGPT може да предостави персонализирани продуктови препоръки на клиентите, като анализира тяхната история на сърфиране и покупки. Това е възможно, тъй като бота се захранва от алгоритми за обработка на естествен език (NLP), които могат да разберат и интерпретират клиентските заявки по човешки начин.
Бележка: Звучи супер на теория, но на практика все още не знаем дали можем да се приложи в Европа заради регулациите на лични данни. Предстои Европейската комисия да изготви регулации до третото тримесечие на 2023 г.
Когато клиент взаимодейства с ChatGPT, ботът има достъп до историята на сърфирането и покупките на клиента, за да разбере неговите интереси и предпочитания. Въз основа на тази информация може да препоръча продукти, които са подходящи за нуждите и предпочитанията на потребителя. Например, ако мъж Х преди това е закупил смартфон, ChatGPT може да препоръча аксесоари като калъфи или протектори за екрана.
ChatGPT може също да използва алгоритми за машинно обучение, за да анализира поведението на потребителите в уебсайта. Например страниците, които посещават, продуктите, които разглеждат, и продуктите, които добавят в количката си. Въз основа на тази информация, ботът може да ви изготви персонализирани препоръки, които са съобразени с интересите и предпочитанията на вашите клиенти.
Предоставянето на персонализирани продуктови препоръки може да подобри изживяването на клиента при пазаруване и да увеличи шансовете за успешна продажба. Също така може да помогне на онлайн магазините да подобрят лоялността на клиентите си, предоставяйки персонализирано пазаруване, което отговаря на нуждите на потребителите.
За да приложите персонализирани препоръки с помощта на ChatGPT обаче, ще трябва да го обучите с помощта на алгоритми за машинно обучение и да го интегрирате с продуктовия каталог на вашия онлайн магазин.
Едно от основните предизвикателства пред онлайн магазините е да намалят броя на изоставените колички. ChatGPT може да помогне в тази “борба” по следните начини:
Макар на последно място, но не и по-важно, GPT моделът има още едно доста важно предимство, от което можете да се възползвате, а именно
ChatGPT може да се използва за събиране на обратна връзка от клиенти относно продуктите и изживяването при пазаруване. Това може да помогне на онлайн магазините да подобрят продуктовите си предложения, дизайна на уебсайта и обслужването на клиентите.
Събирайки обратна връзка в реално време, онлайн магазините могат бързо да открият и разрешат всички притеснения или проблеми, повдигнати от клиенти. А това ще доведе до подобряване удовлетвореността и лоялността на клиентите.
До тук супер. На теория звучи много готино, но приложимо ли е това за всеки магазин? Ако трябва да бъдем честни, платформите вече са толкова много, че няма как да дадем категоричен отговор за тази цел, но пък един добър и опитен програмист може да направи чудеса. Все пак има платформи, с които интеграциите вече са факт. Чудите ли се кои са те?
Софтуерът може да се интегрира с различни платформи за онлайн магазини. Някои от популярните такива, които поддържат интеграция на ChatGPT, включват:
Общо взето - модули и приложения. Имайте предвид, че това не са единствените платформи, които предлагат интеграции с актуалния софтуер. Ако имате онлайн магазин, но не сте сигурни дали интеграцията възможна - препоръчваме ви да се свържете с вашия програмист и да обсъдите темата.
Сложно и е това обаче и как става?
Всяка платформа има своите специфики, а ако заговорим и за къстамизация, то еднозначен отговор няма. Все пак ще дадем опорни точки за интеграция с една от най-разпространените платформи в световен мащаб.
Интегрирането на ChatGPT с WooCommerce е сравнително лесен процес. Ето стъпките, които можете да следвате:
ChatGPT може да бъде ценно допълнение към всеки онлайн магазин. Той може да осигури 24/7 поддръжка на клиенти, персонализирани препоръки, да намали изоставянето на количката и да събере ценна обратна връзка от клиентите. Използвайки силата на изкуствения интелект, онлайн магазините могат да подобрят изживяването на клиентите и да останат пред конкуренцията. Но не забравяйте едно - за да работи коректно е необходимо да отделите време, внимание и да го обучите.