13 ное 2023

8 ползи на списъците за ремаркетинг за реклами в мрежата за търсене

Google/PPC

Ремаркетинг и ретаргетинг се превърнаха в думи, предизвикващи вълнение в последните години. За приликите и разликите може да си поговорим друг път, защото днес ще обърнем специално внимание на една супер полезна функционалност, която ни предлага Google Ads. 

Това са списъците за ремаркетинг за реклами в мрежата за търсене. Нищо ново под слънцето, но често пренебрегвано от рекламодателите поради липса на знания или опит. 

Нищо, затова сме тук - за да помогнем! Ще ви разкажем какво представляват списъците за ремаркетинг за реклами в мрежата за търсене или Remarketing Lists for Search Ads (RLSAs) и какви ползи носят те за вашия бизнес.

Какво са списъците за ремаркетинг за реклами в мрежата за търсене?

Това е функция на Google Ads, която взима от данни от Google Analytics, за да се създадат списъци с потребители, посетили уебсайта ви. Или определени страници за даден период от време. 

Впоследствие при изготвяне на кампаниите, можете да изберете рекламите ви в мрежата за търсене да се появяват на определени ключови думи. И то само на потребители във въпросния ремаркетинг списък.

дисплейна реклама в google

Какво не са списъците за ремаркетинг за реклами в мрежата за търсене?

Не са същото като ремаркетинг в дисплейната мрежа. Всъщност двете понятие нямат почти нищо общо освен това, че използват бисквитки, за да следят активността на потребителите. И, разбира се, да ги добавят към съответния списък, който рекламодателят е създал. 

След това започват разликите. При традиционния дисплей ремаркетинг, рекламите просто следват потребителите из интернет пространството. Докато при RLSA е нужна проактивност от страна на потребителя. За да види рекламата ви, той трябва да създане ново търсене в Google търсачката с ключовите думи, за които наддавате в кампаниите си в мрежата за търсене. 

Сами се досещате, че тази разлика носи много ползи. Може би и малко недостатъци, но днес ще се фокусираме върху положителните неща в живота. Затова ви представяме осем ползи от списъците за ремаркетинг за реклами в мрежата за търсене.

google реклама

Достигате до потребители с по-сериозни намерения

Когато използвате RLSAs, можете да се възползвате от две особености: първо, аудиторията ви вече е имала среща с бизнеса ви и второ, рекламите ви достигат до тях в момент на активно търсене с ключовите думи, за които наддавате в кампаниите си. 

Това означава, че с малък бюджет можете да получите повече резултати, отколкото при стандартните реклами в мрежата за търсене.

Със списъците за ремаркетинг за реклами в мрежата за търсене можете да постигнете:

  • по-висок процент на кликове (CTR);
  • по-висок Quality Score;
  • по-висок процент на конверсии (conversion rate);
  • по-добра възвръщаемост на рекламните разходи (ROAS).

Причината за всичко това е, че достигате до потребителите в момент на сериозни намерения - може би само за проучване, може би направо за покупка. Важното е, че в този случай вашата реклама ще бъде видяна от точните хора, когато те имат нужда от нея. 

Единствената особеност, която не трябва да забравяте, е, че за да използвате RLSAs, трябва да имате поне 1000 уникални потребителя в списъка с посетители на сайта ви за избрания период. 

Възможност за наддаване за общи ключови думи при конкретни потребители

Неспецифичните и по-общи ключови думи в кампаниите в мрежата за търсене обикновено струват скъпо и не водят до много резултати тип конверсии. 

RLSAs променят нещата, защото изграждат аудитория от потребители, които са малко по-напред във фунията от останалите. Те вече познават бизнеса ви и е по-вероятно да кликнат на рекламата ви, дори да тя се покаже при по-общо и неспецифично търсене.

Бранд кампания в google ads

Възможност за кампания с бранд ключови думи

Списъците за ремаркетинг за реклами в мрежата за търсене могат да бъдат полезни и при създаването на кампания, в която наддавате за името на бранда си. 

В този случай можете да изберете дали рекламите ви да се показват на тези, които вече са били на сайта ви или да експериментирате с обратния вариант и да добавите аудиторията от вашия ремаркетинг списък като негативна, за да не вижда рекламите ви. Така ще достигнете само и единствено до нови потребители, които никога не са разглеждали уебсайта ви. В този случай не очаквайте много конверсии, но пък този тип кампании са полезни за изграждане на разпознаваемост на бранда. 

Възможност за допълнителни продажби към клиенти

Някой вече си е купил от вас и искате да му продадете още нещо? Или пък имате продукти, които не носят големи печалби и не искате да си хабите рекламния бюджет за тях?

В тези случаи RLSAs ще ви бъдат от полза, защото знаете, че аудиторията ви познава и с по-малък бюджет можете да постигнете повече.

Подобни кампании могат да се превърнат във важна част от вашата стратегия за запазване на клиенти и изграждане на лоялност. 

персонализирана реклама

Персонализирани текстове и целеви страници

Списъците за ремаркетинг за реклами в мрежата за търсене позволят текстовете, офертите и целевите страници да се персонализират спрямо потребителите, които ги виждат. 

Можете да създадете аудитория, която е свалила последната ви електронна книга и в рекламата си да им благодарите за това, а на тези, които са направили първата си поръчка, да предложите отстъпка от следващата. 

Така ще постигнете по-ефективна комуникация с клиентите и рекламите ви ще водят до повече резултати.

Изключване на конвертирали потребители от кампанията

Ако искате рекламите ви да се показват само на потребители, които не са направили поръчка, това също е възможно с RLSAs. Можете да използвате тази стратегия, за да създадете кампания, чиято цел да бъде набиране на нови клиенти и първи поръчки. Вероятността да видите добри резултати е голяма, защото аудиторията, на която рекламирате, вече ви познава и може би в момента обмисля дали да си поръча точно от вас. Наклонете везните в своя полза. 

Наддаване за конкурентни ключови думи, когато потребителят е бил на уебсайта ви

Наддаването за имената на конкурентите ви е интересна стратегия, за която списъците за ремаркетинг за реклами в мрежата за търсене могат да бъдат полезни. Когато някой, който е бил на сайта ви, търси името на ваш конкурент, ще види вашата реклама. 

Може би потребителят иска да проучи опциите на пазара, но вашата реклама деликатно ще му напомни за бизнеса ви.   

google ads бидове

Вариации на бидовете

Списъците за ремаркетинг за реклами в мрежата за търсене позволят регулиране на бидовете в рекламите ви спрямо това каква стойност ви носят потребителите в дадена аудитория.

Например, ако някой е добавил продукти и е бил на страницата за преглед на количката, но не е поръчал все още, можете да наддавате повече в рекламите, предназначени за него. Защото този потребител е много близо до целта.

От друга страна, за тези, които вече са поръчали, може да намалите бидовете, ако не искате да ги изключвате съвсем. 

Списъците за ремаркетинг за реклами в търсачките могат да донесат много ползи на бизнеса ви. Те позволяват специализирано таргетиране и персонализация. Ако тъкмо започвате да се занимавате с реклама в Google, всички възможности и функционалности може да ви затрудняват, но няма страшно! Ние от дигитална агенция ADvantage сме на линия да изстреляме бизнеса ви напред и нагоре. Заявете консултация още днес.