Колкото и да е важен за онлайн търговията, Черен петък е едва началото на коледното пазаруване. За някои търговци празничната шопинг треска съставя 30% от целия им годишен оборот. Въпреки че данните са за САЩ, можем да ги отнесем и към нашата действителност, където нито задръстванията непосредствено преди празниците, нито пълните молове и опашките пред куриерите са редки явления.
Какво трябва да имате предвид, за да се подготвите за коледните си кампании? Ще ви разкажем в нашето празнично ръководство за малки и средни бизнеси. 🎄
Скукаааа. Да, ама не. Няма да спрем да го повтаряме - всяка успешна кампания започва с целите, които искате да постигнете с нея. Те трябва да бъдат:
Например една такава цел за коледната ви кампания може да бъде “Искам да увелича оборота от онлайн поръчки с 30% от 01.12 до 22.12 в сравнение със същия период миналата година”. Това изречение отговаря на горните критерии и лесно може да се провери дали целта е постигната, като се извадят съответните данни за оборота в двата периода.
А как да я постигнете? Продължавайте да четете.
Преди да стартира празничното пазаруване, трябва да знаете какво ще правите, за да започнете навреме всички активности. Някои от идеите, които ще ви дадем по-надолу изискват подготовка на онлайн съдържание и уебсайт функционалности, затова планирайте дейността на екипа си според това.
Най-добре да разпишете всичко в една празнична маркетинг стратегия, където да присъстват:
Очаквайте повечето коледни поръчки до 22.12 и не забравяйте, че хората масово оставят тези неща за последния момент, така че накрая на периода ще имате най-много работа.
Разпределете бюджета разумно, имайки предвид, че конкуренцията в този период е сериозна, което ще се отрази на цената за резултат, която ще трябва да платите. Задаването на максимален бид е добра идея, за да подсигурите своята позиция в натоварения с коледни реклами нюзфийд на Facebook.
След като мине празничната треска и дойде самата Коледа, е добре да намалите рекламния си бюджет до края на годината, защото поръчките рязко спадат в този период.
“Какво да подаря на човека Х” е въпросът, който мъчи повечето хора в предпразничния период. В зависимост от това какво предлагате като продукти или услуги, един или няколко gift guides (наръчници с подаръци) са добра идея. 🎁
По този начин освен, че ще улесните клиентите си в избора, ще им дадете идеи, за които те самите може да не са сетили. Изберете продуктите, подходящи за подарък и ги групирайте по теми (за нея, за него, и т.н.)
Тези наръчници с подаръци могат да бъдат извадени в отделна лендинг страница с линк в навигацията на сайта ви. Другият не толкова идеален, но все пак работещ вариант са филтри в списъка с продукти, от които да се избират отделните категории подаръци.
Предложете опция за поръчване на предварително опакован подарък, а в полето за бележки към поръчката може клиентът да напише послание за картичката. За вас ще е повече работа, но пък много хора нямат никакво време и подобна опция би ги привлякла във вашия сайт.
Коледните пакети, кутии, комплекти или както искате да ги наричате, може да ви се струват тривиални, но всъщност са страхотни предложения, които могат да постигнат няколко цели:
💡Опитайте се да изпреварите конкурентите си с неустоими оферти за празниците, които да засилят трафика към сайта ви. Можете да предложите различни неща на новите клиенти и на настоящите си. Някои добри идеи са:
Истината е, че нищо не привлича клиентите повече от възможността да спестят пари, без значение дали е Коледа или не.
Тук е добре да започнете по-рано. В зависимост какво предлагате може да се ориентирате към празнично съдържание на теми, близки до продуктите ви.
Някои идеи, подходящи за бизнеси в различни сфери са:
Използвайте някои от горните идеи, за да създадете безплатно коледно съдържание, което да използвате в lead generation кампания, с която да съберете имейл адреси на потенциални клиенти.
Планирайте да стартира не по-късно от началото на декември, за да имате време да съберете имейл адреси и после да им изпратите няколко промоционални празнични кампании, с които да ги приближите до поръчка.
Същата аудитория можете да таргетирате и в социалните мрежи, като създадете custom audience. Не пропускайте да използвайте всички налични канали - при добро планиране те могат да се допълват и да засилят обхвата на посланията ви.
Променете обичайния дизайн на имейл кампаниите си и създайте няколко специално за коледните ви активности. В тях комуникирайте тематичното съдържание и празничните си продуктови предложения. За всяка кампания изберете микс от промоционално и развлекателно съдържание, за да поддържате интереса на абонатите си. 🎁
Коледа е специално време, в което се обръщаме към близките и семействата си и споделяме с тях уюта на домашната храна, подаръците и любовта. Затова по това време най-често се замисляме за тези, които са лишени от тези неща.
Да дарите част от приходите от коледната си кампания за благотворителност е често срещана практика, която освен че гради добър имидж за бранда ви, наистина помага на нуждаещите се. Не на последно място, клиентите ви също се чувстват добре, знаейки, че чрез поръчката си извършват добро.
Можете да си партнирате с избрани инфлуенсъри от вашата индустрия, за да разпространите информация за кампанията си, а така ще достигнете и до тяхната аудитория.
Съберете всички коледни оферти в една тематична целева страница с красив празничен дизайн и ясни призиви за действие.
Нашите 25 идеи за оптимизиране на целевите ви страници ще ви бъдат полезни, за да създадете лейаут, дизайн и послания, които да конвертират.
Когато промотирате предложенията си, не пропускайте ясно да комуникирате какъв е крайният срок за поръчка, за да стигнат продуктите до клиентите навреме за празниците.
Ако имате физически обект, обявете какво ще бъде празничното работно време. Това са елементарни неща, но подобряват клиентското преживяване.
По празниците те почиват - планирайте изпращането на последните поръчки според това, така че да няма непристигнали навреме пратки.
🎀В много компании, особено по-малките, които се занимават с електронна търговия, празничният сезон е изключително натоварен. Покажете на служителите си, че оценявате усилията им.
За да няма разочаровани, не допускайте да ви свърши някой от рекламираните продукти. Това е особено важно, ако сте пуснали мащабна кампания с голям бюджет, от която очаквате много поръчки.
С нашите съвети лесно ще покорите празничната шопинг треска и ще организирате успешни коледни кампании. Погрижете се за клиентското преживяване на първо място, защото Коледа е само няколко дни, но поводите за пазаруване не свършват с нея.
При нужда от помощ с маркетинг стратегията ви винаги е полезно да се свържете с професионалисти. Заявете консултация с дигитална агенция ADvantage сега.