25 юли 2023

6 инструмента, които ще ви помогнат в маркетинг планирането

Бизнес

И ще ви спестят време

През 2023 година дигиталният маркетинг е нещо, без което бизнесът ви, малък или голям, не може. За един предприемач обаче може да бъде твърде изморяващо да се занимава с всички аспекти на онлайн присъствието си, особено в настоящия наситен с конкуренция бизнес климат. 

За да привлечете вниманието на клиентите си, най-общо казано, трябва да имате супер продукт, който да отговаря на нуждите им и който да представите по креативен и вълнуващ начин в съдържанието, което създавате за различните канали. 

Ако това ви звучи като задача с повишена трудност, избършете потта от челото и поемете въздух, защото решение има. Тук на помощ идват различни инструменти, които ще ви помогнат в планирането, анализирането, създаването и публикуването на качествено съдържание. 

Днес ще ви представим няколко инструмента, без които не можем и които наистина ще ви улеснят живота (или поне създаването на маркетингови стратегии).

Google Analytics

Google Analytics е инструментът с главна буква, без който никой бизнес не може. Чрез него можете да проследите поведението на потребителите на уебсайта си, при това в големи детайли. 

Google Analytics дава различна по вид информация относно: 

  • демографията на аудиторията ви;
  • устройствата, които използва тя;
  • източниците на трафик към уебсайта ви;
  • брой конверсии и други важни стъпки, които потребителите ви извършват;
  • степента на ангажираност на аудиторията ви с различни страници на уебсайта ви;
  • пътят на потребителите през уебсайта ви и други.

Тази информация е от изключителна полза за правилното развитие на бизнеса ви. С данните от Google Analytics можете да изградите buyer persona и маркетинг фуния и да адресирате потенциални проблеми. Голямо удобство е и възможността за създаване и сегментиране на аудитории и интеграцията с Google Ads, която ще подсили PPC кампаните ви, като подсигури правилното им таргетиране. 

А наскоро ви показахме и разказахме как да създавате custom репорти в новата версия Google Analytics 4 - функционалност, която отваря още повече врати пред маркетолозите и собствениците на малки, средни и големи бизнеси. 

А най-хубавото на Google Analytics е, че е безплатен!

Semrush

Semrush e страхотен инструмент за:

  • keyword research;
  • SEO одити;
  • проследяване на позициите на сайта ви в търсачките;
  • писане на SEO-friendly съдържание;
  • анализиране на backlink профили;
  • следене на brand mentions.

Както и безброй други полезни фукнции, които ще ви улеснят безкрайно в създаването на качествено съдържание, което да ви помогне да се доберете до бленуваната първа страница на Google (и другите търсачки).

Semrush Writing Assistant например може да анализира текста ви по няколко критерия като дължина, гъстота на ключовите думи, колко лесно се чете и други, и да даде практични съвети кои области трябва да оптимизирате, за да отговаря съдържанието ви на най-добрите SEO практики.

Допълните възможности, които Semrush предлага, са интеграция със социални мрежи за публикуване на съдържание, както и анализ на конкурентни акаунти.

Имате 7 безплатни дни, а след това Semrush струва $129.95 на месец.

Meta Business Suite

Креативната платформа на Meta ви дава възможност на едно място да управлявате профилите във Facebook и Instagram на вашия бизнес. Можете да създавате публикации, Reels и Stories, които да публикувате едновременно в двете платформи, както и да ги нагласяте за публикуване по-късно. 

Ако изберете втората опция, ще видите бутона Active Times, който дава предложения за ден и час, в които да публикувате. Те са базирани на активността на последователите ви през последните седем дни. 

В таб Planner можете да видите всички публикувани и нагласени за публикуване постове по дни и часове, за да планирате лесно и удобно маркетинг календара си.

В таб Content виждате всички публикации (публикувани, чернови и нагласени за бъдещо публикуване), както и данни за reach, engagement и други. 

В Insights са данните за цялостното представвяне на акаунтите ви. Там има и информация за аудиторията ви (основно демографска), която също може да бъде полезна при създаването на buyer персоната, за която споменахме по-нагоре.

Meta Business Suite също e безплатен. 

Buffer

Номер 1 инструмент за създаване на стратегия за няколко социални мрежи накуп. Buffer дава възможност от едно място да планирате, създавате и публикувате съдържание в:

  • Instagram
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • TikTok
  • Google Business
  • Pinterest

Имате на разположение Calendar View и Queue View, както и тагове за отделните кампаниите, за да следите цялостната картина на планираното съдържание за отделните социални мрежи.

Buffer предлага и безплатен план, а платените започват от $6 долара за един социален канал. 

MailChimp

MailChimp е сред най-полезните инструменти за имейл маркетинг. Чрез него можете да управлявате и сегментирате листата си от абонати, както и да изпращате различни по вид, структура и персонализация кампании.

Важен плюс на MailChimp е опцията за създаване на автоматизирани имейли, които да се изпращат при определен trigger. Възможностите са различни и включват, например, имейли при изоставена количка, серии за добре дошъл или имейли, свързани с определени дати.

MailChimp ви дава безплатен пробен месец, след което цената зависи от броя абонати, който имате и количеството имейли, които искате да изпращате месечно.

Canva

Canva ще ви помогне с лекота да се погрижите за визуалната идентичност на проекта си. Опростените му функции, богата колекция от темплейти, графики, шрифтове и сток фотографии ще вдъхновят дизайнера във вас да се развихри. 

Сред допълнителни опции, които могат изключително много да ви помогнат в маркетинг планирането, е възможността за директно публикуване (на момента или в избран ден и час) в голям брой социални мрежи.

Canva има три версии Free, Pro ($12.99) и Тeams ($14.99 за до 5 души), като последната ви дава възможност за колаборация и работа в екип. 

Тези шест маркетинг инструмента ще ви помогнат за развитието на различни аспекти от маркетинговата стратегия за вашия бизнес. С някои се работи по-лесно, за други е нужно малко повече време, за да бъдат разучени и усвоени, но резултатите ще бъдат видими. 
Ако все пак имате нужда от помощ за анализирането, планирането и управляването на маркетинговите ви кампании, ние от дигитална агенция ADvantage сме на разположение. Заявете консултация сега!