Сред основните елементи, на които е важно да се обърне внимание, ако искате да постигнете успех, са различните аудитории за Фейсбук реклама. Дори да имате невероятен продукт, страхотен дизайн и убийствено копи, ако не ги презентирате на точния човек, не можете да очаквате добри резултати.
Какви видове аудитории има в рекламната платформа на Meta? Как се създават? За какво се използват? Отговорите на тези и други въпроси ще намерите по-надолу.
👉 Аудиториите за Фейсбук реклама се избират на ниво ad set (рекламна група).
И се делят на два основни вида: специфични и широки (broad). Какво ще изберете за вашата реклама зависи от целта, която се опитвате да постигнете и какви ресурси имате на разположение.
При специфичните аудитории разполагате с много конректни параметри, които ограничават кръга от хора, които ще видят рекламата ви.
При широките аудитории, това е точно обратното. Всеки от двата подхода си има свои плюсове и минуси. Четете надолу, за да разберете какви са.
При специфичните аудитории опциите за таргетиране са много. Можете да изберете аудиторията си според:
Изберете възрастовия диапазон, пола и местоположението на своята аудитория според профила на перфектния ви клиент и също това къде функционира бизнеса ви.
След това ако желаете да стесните или разширите аудиторията си, имате няколко опции:
Тук можете да изберете аудиторията, която ще види рекламата ви да отговаря на определени критерии, свързани с интересите и поведението на потребителите.
За да виждате тези опции обаче трябва твърдо да откажете на Meta да използвате тяхната ADvantage+ аудитория - автоматично избрана от алгоритъма опция, за която ще си говорим малко по-надолу.
След като сте нагласили демографските данни на вашите потенциални клиенти, можете да продължите с избор на опциите, с които да конкретизирате кръга от хора.
Натиснете бутона Browse или започнете да пишете в полето и опциите ще се появят. Можете да добавите до 100 възможности. Някои примери какви аудитории можете да таргетирате по този начин са:
Например в горното поле въвеждате “футбол”, в долното “бира. По този начин можете да намерите потребителите, които се интересуват едновременно от футбол и бира.
Гледайте на този вид таргетиране като задаване на условия с “и” / “или”. В най-първото поле аудиторията отговаря на едните или другите опции, които сте избрали.
Във второто поле Narrow audience, вече можете да добавите “и” - така ще получите достъп до хора, които отговарят на единия или другия критерий.
Важно е обаче да не прекалявате със спецификата, защото така аудиторията ви може да стане прекалено малка и рекламата ви няма да е ефективна.
Тази опция за таргетиране ви дава възможност да откриете аудиториите, които вече имате сред хората, които използват продуктите на Meta.
Можете да създадете къстъм аудитория от различни източници, сред които са:
Къстъм аудиториите за Фейсбук реклама се използват предимно за ретаргетинг.
Това са групи хора, които вече са имали някакво взаимодействие с бизнеса ви. Посетили са уебсайта ви, разгледали са продукт, добавили са го в количката, завършили са поръчка.
Други пък може да са оставили имейла адреса си, да следят Facebook страницата ви или пък да са кликнали на друга ваша реклама.
👉 Важното в случая е, че това са потребители, които вече познават до някаква степен бизнеса ви, тоест не са нова аудитория.
Можете да създадете отделни къстъм аудитории, които да са на различни етапи в маркетинговата ви фуния. Със съответните рекламни послания за всяка аудитория можете постепенно да ги придвижите напред и от лийдове да ги превърнете в лоялни клиенти.
За да създадете къстъм аудитории с хора, извършили действия на уебсайта ви, трябва да имате инсталиран Meta пиксел, с който да ги проследявате. За да разберете как се прави това, прочетете как да подготвите сайта си за реклама във Фейсбук.
Meta Ads Manager -> Audiences -> Create Audience -> Custom Audience -> Избирате източник
Когато сте готови да работите за растежа на бизнеса си и да намерите нови клиенти, можете да използвате къстъм аудиториите, за да създадете lookalike (или подобни) аудитории, базирани на тях.
👉 Това са групи хора, които според Meta алгоритъма приличат на тези в къстъм аудиторията ви и е вероятно да извършат подобни действия.
Чрез тях можете да разширите обхвата на рекламите си и да привлечете нови потребители, които са склонни да проявят интерес към вашите продукти или услуги.
Например, ако създадете къстъм аудитория от потребителите, които са завършили поръчка на уебсайта ви, можете да я използвате за основа, от която да създадете lookalike аудитория.
В нея ще има потребители, които според алгоритъма също е вероятно да поръчат.
За да намери нови потребителите, които приличат на настоящите ви, Meta алгоритъмът използва информация като демографски данни, интереси и поведение.
Когато създавате подобна аудитория, можете да изберете в каква степен тя да прилича на оригиналната аудитория. Това се изразява с проценти и се отразява на размера ѝ.
⬇️ ⬆️ Колкото по-малък е процентът, толкова по-голямо сходство ще има между новата и оригиналната къстъм аудитория, но броят на потребителите ще е по-малък.
⬆️ ⬇️ По-големият процент означава повече потребители, но по-различни от вашите.
Meta препоръчва за източник, от който се създава lookalike аудитория да се използва къстъм аудитория между 1000 и 5000 души. В зависимост от целта ви възможностите за експерименти са почти безкрайни.
Можете да създадете аудитория, подобна на:
Meta Ads Manager -> Audiences -> Create Audience -> Lookalike Audience -> Избирате къстъм аудитория източник -> Избирате местоположение -> Избирате размера на аудиторията в проценти
Както при детайлното тагетиране по интереси, така и при къстъм и lookalike аудиториите имате възможност да се доверите на изкуствения интелект, за да разшири кръга от хора, които ще видят рекламата ви.
Дали това е правилното решение за бизнеса ви ще разберете като тествате едната и другата стратегия.
При този вид таргетиране разчитате на алгоритъма на Meta да открие точната аудитория за вашата реклама. Това може да се случи, без да задавате никакви критерии.
👉 Изкуственият интелект се учи каква е най-добрата аудитория за целта, която сте избрали на база на данни от пиксела ви и от предишните ви рекламни кампании.
Затова тази аудитория се нарича broad или разширена - тя предоставя почти неограничени възможности за гъвкавост на алгоритъма.
Разбира се, вие също можете да участвате в процеса, като добавяте специфична информация. Тя ще действа като ориентир за алгоритъма при намирането на точната за вашите реклами аудитория.
Можете също да филтрирате аудиторията, като изключите определени възрасти или местоположение.
Възможностите за таргетиране на аудитории за Фейсбук реклама са почти безкрайни. В зависимост от целта, размера на бизнеса ви, рекламния ви бюджет и предишния ви опит с други рекламни кампании можете лесно да изберете най-подходящите потребители.
✨ Правилното таргетиране на аудитория е една от основите, на която стъпва всяка успешна реклама във Фейсбук или в друга платформа.
Ако предпочитате да се доверите на опита и експертизата на професионалистите в сферата, обърнете се към нашия АDvantage екип.