27 юни 2024

Как да подготвим сайта си за реклама във Фейсбук?

Facebook

Привлечете нови клиенти и увеличете продажбите си с рекламните инструменти на Meta

Говорили сме много за различните въможности, които предлага ефективната реклама във Фейсбук.

През последните години платформата на Марк Зукърбърг се наложи като един от маркетинговите канали, без които никой бизнес не може.

Лесният за използване интерфейс, възможността за детайлно таргетиране и контролът върху разходите са сред основните причини за това. 

Като всяка уважаваща себе си компания Meta постоянно развива и променя продуктите си, за да предложи повече на своите потребители. 

Затова днес ще си говорим как да подготвите уебсайта си за реклама във Фейсбук

👉 Какви акаунти е нужно да имате? Каква е разликата между Meta Ads Manager и Meta Business Manager? Какво е продуктов каталог? Какво е пиксел? Как се конфигурират?

И всякакви други въпроси, които може би си задавате, ако тепърва започвате да рекламирате във Фейсбук.

⭐️ Основни акаунти, необходими за реклама във Фейсбук

Личен Facebook акаунт

Да започнем от А и Б - за да пускате реклами в мрежата на Meta, трябва да имате личен Facebook акаунт. Да предположим, че го имате. Ако нямате, разберете как да се регистрирате във Facebook тук.

Facebook страница

Facebook страницата е профилът на вашия бизнес в социалната мрежа. Тя представя компанията ви пред аудиторията и може да се използва за различни цели като:

  • комуникация с таргет потребителите ви;
  • публикуване на полезно съдържание, свързано със сферата ви;
  • стартиране и менажиране на рекламни кампании.

За да създадете страница, следвайте тези стъпки

  • Влезте във Facebook.
  • Намерете Pages в менюто от лявата страна.
  • Горе вляво ще видите син бутон “+Create a new page”.
  • Напишете името и категорията, която съответства на вашия бизнес.
  • Натиснете “Create Page”.
  • Персонализирайте страницата си. Добавете профилна снимка, заглавна снимка (cover photo) и информация за бизнеса ви. 
  • Публикувайте и комуникирайте с аудиторията си 🙂
основни акаунти за реклама във фейсбук

Instagram акаунт 

Може би се чудите дали Facebook или Instagram е по-подходящата социална мрежа за вашия бизнес

Важно е да споменем, че рекламната платформа на Meta ви позволява едновременно да рекламирате във Facebook и Instagram. Затова е полезно да имате профил и в по-”младата” социална мрежа на Meta. 

Щом вече имате акаунт във Facebook, създаването на такъв в Инстаграм е лесно и бързо.

Данните ви за вход ще бъдат едни и същи. Ще можете да синхронизирате информация като профилна снимка, име и потребителско име, така че да бъдат еднакви в двете социални мрежи.

  • Свалете Instagram приложението на мобилното си устройство.
  • Отворете го и то автоматично ще засече Facebook профила ви (ако сте логнати на същото устройство).
  • Следвайте стъпките, през които ще ви преведе приложението.

Добра идея е да конфигурирате акаунта си от личен в професионален.

  • Това става много лесно от трите черти в горния десен ъгъл на профила ви.
  • Отидете на Settings -> Privacy -> Account type -> Switch to professional account.
  • Изберете категория, която описва бизнеса ви, после изберете Business.

⭐️ Реклама във Фейсбук с Meta Ads Manager

Meta Ads Manager е инструмент, чрез който можете да стартирате и управлявате реклами във Фейсбук, Инстаграм и Месинджър.

Meta Ads Manager ви дава пълен контрол върху целите, бюджета, избора на аудитория, създаването на криейтиви и други важни настройки за успешната реклама във Фейсбук и Инстаграм.

Чрез него можете да създавате репорти и да следите множество важни метрики, които показват колко успешна е била кампанията ви като CTR, Cost per result, ROAS и други. 

Сред допълнителните възможности, които инструментът предлага, е А/Б тест на рекламни кампании с различни криейтив елементи или създаване на правила за автоматично менажиране на рекламните кампании.

meta ads manager кампании структура

За да стартирате първата си реклама, трябва да въведете платежната си информация. Това се прави от раздел Billing на Meta Ads Manager. Нужни са:

  • данни за банковата карта или Paypal акаунт, ако ще ползвате такъв - картата ще трябва да бъде верифицирана с автоматична транзакция;
  • фирмени данни, ако искате да бъде издавана фактура - въведете булстат и адрес на фирмата си и системата автоматично ще създава фактура след всяко плащане;
  • лимит за плащане - тук избирате при достигане на каква сума искате да бъде таксуван платежния ви метод.

Рекламите в Meta Ads Manager следват тази структура:

  • Кампания - това е първата стъпка, при която се определя целта на рекламата. Рекламната платформа предлага различни цели като Продажби, Насочване на трафик към уебсайта ви или Разпознаваемост на бранда и други.
  • Ad set (рекламна група) - в една кампания може да има няколко рекламни групи, всяка от тях ориентирана към различна аудитория.
  • Реклама - всяка рекламна група може да съдържа няколко реклами с цел тестване на различни криейтиви например.

⭐️ Meta Business Suite

Meta Business Suite (преди Meta Business Manager) е централното звено, от което можете да управлявате всички маркетинг активности във Facebook и Instagram.  

Освен реклами, през него можете да създавате публикации, да следите съобщенията и коментарите, които получавате, да разберете повече за аудиторията си под формата на демографски данни.

Ако искате да управлявате всички тези активности от едно място, създайте business manager акаунт на business.facebook.com.

реклама във фейсбук с meta business suite

След като вече имате бизнес акаунт можете да добавяте различни business assets към него, които да изградят вашето бизнес портфолио. Примери за такива са Facebook страници, Instagram акаунти, рекламни акаунти.

Структурата в обичайния случай е следната - един бизнес акаунт съдържа:

  • една Facebook страница;
  • един Instagram акаунт;
  • един рекламен акаунт.

В друг случай, в който компанията ви има няколко различни обекта, които споделят общ платежен метод и рекламен бюджет, структурата може да е следната:

  • X на брой Facebook страници;
  • X на брой Instagram акаунти;
  • един рекламен акаунт.

Освен да добавяте своите акаунти в Meta Business Suite, можете и да добавяте членове на екипа си и да определяте кой какви права ще има. В зависимост от ролите в екипа ви кможете да решите някои потребители да могат да създават публикации и да комуникират с потребителите.

На други да дадете повече свобода, като им дадете достъп до рекламния акаунт и платежния метод. Съветваме ви да запазите администраторските права за вас и най-доверените хора в екипа ви.

Достъпи до Meta Business Suite

Имате три варианта за нивото на достъп, което да дадете:

  • Пълен контрол (или бизнес админ): при тази роля потребителят може да контролира всички настройки на бизнес акаунта, бизнес асетите, интструментите и хората. Тъй като при тази роля съществува възможност и за изтриване на акаунта, тя е най-подходяща за собствениците на бизнеса.
  • Частичен достъп: При тази опция потребителите имат достъп и могат да работят само по задачи и бизнес асети, които са им възложени. Такива са например членовете на маркетинг екипа ви или външни специалисти като дигитална агенция (линк).
  • Разширени опции: Този избор ви дава възможност да дадете разширен достъп за работа по определени задачи. Обикновено се използва за потребители, които имат нужда от достъп до финансовата информация на компанията ви, но нямат пълен контрол.

⭐️ Datasets

Чрез dataset-oвете можете да управлявате едновременно данни за действията на потребителите, идващи от различни източници като уебсайта ви, приложението ви или бизнес чатове.

При създаването на dataset се генерира уникално ID, чрез което се настройват интеграции като Meta Pixel или Conversion API. С това ID можете също да виждате данните за действията, които ви интересуват в Events Manager. 

При създаване на нов dataset ID-то ще бъде едно и също за него и за новия пиксел, който ще генерирате и така те ще бъдат свързани в Events Manager. 

⭐️ Meta Pixel & Conversions API за реклама във Фейсбук

Какво е Meta Pixel?

Мета пикселът е код, който се поставя на уебсайта ви. Чрез него се осъществява връзка с рекламния ви акаунт.

По този начин можете да следите действията, които потребителите извършват на уебсайта ви (events) и също да измервате ефективността на рекламните си дейности.

meta pixel & conversions API за реклама във фейсбук

Можете да използвате пиксела на Meta, за да:

  • Показвате рекламите си на правилната аудитория. Чрез пиксела и действията, които сте нагласили да измерва, можете да създадете аудитории от хора, които са имали определена активност на уебсайта ви. Например посетили са конкретна страница, прочели са блог пост, добавили са продукт в количката или са завършили поръчка и други.
  • Получите повече поръчки. Чрез опцията за автоматично наддаване Meta алгоритъмът взима информация от пиксела и сам намира потребителите, които е по-вероятно да извършат желаното от вас действие. 
  • Измервате резултатите от рекламните си кампании.

Какво e Conversions API?

Това е допълнителен инструмент на Meta, който може да работи заедно с пиксела, за да подобри представянето на кампаниите ви.

Неговата цел е създаване на директна и надеждна връзка между маркетинг данните от вашите сървъри, приложение или CRM система и Meta. 

По този начин се улеснява персонализацията и оптимизацията на рекламите, както и анализирането на резултатите от тях.

CAPI също е добър избор, ако искате да продължите да се възползвате от плюсовете на таргетираната ремаркетинг реклама след изчезването на third-party бисквитките.

💡 Основни прилики между Conversions API и Meta Pixel

И двата инструмента се използват за проследяване на потребителското поведение. Чрез CAPI и Meta Pixel можете да получите информация за брой извършени реализации и тяхната стойност.

Тази информация и при двата инструмента е видима, както в Meta Events Manager, така и в Meta Ads Manager и може да се използва за таргетиране на реклами, измерване на резултати и придвижване на потребителите напред в маркетинг фунията.

💡 Основни разлики между Conversions API и Meta Pixel

  • Основната разлика е в начина на проследяване на потребителските действия. Докато пикселът разчита на бисквитки, CAPI изпраща сигнали директно от вашите сървъри към тези на Meta. 

Това го прави по-надежден избор, защото не зависи от забрани за използване на бисквитки или ад-блокъри. 

  • CAPI може да се използва и за измерване на по-широк набор от действия, както и такива със закъснение. Това означава, че чрез него можете да следите какво се случва на по-късен етап в клиентския път. По този начин получавате по-пълна картина на резултатите от своята реклама във Фейсбук.
  • Тъй като CAPI не работи с бисквитки, този инструмент уважава неприкосновеността на личните данни на потребителите, която се превърна в гореща тема в последно време. 

⚙️ Как се конфигурира Meta Pixel?

Трябва да създадете пиксела и да поставите кода на уебсайта си.

създаване на meta pixel за реклама във фейсбук

След това нагласете желаните от вас действия (events), които пикселът да измерва - като разглеждане на продукт, добавяне в количката, завършване на поръчка. 

След като нагласите действията, които пикселът ще мери, от Meta съветват да активирате и Conversions API. Така вашата реклама във Фейсбук ще стане още по-ефективна. 

Следвайте стъпките:

  • Отворете Meta Events Manager от Meta Business Suite -> All tools. 
  • Изберете Connect data sources и после Web.
  • Натиснете бутона Connect.
  • Изберете име и натиснете бутона Create. По този начин създавате ново ID, с което ще бъде обозначен както вашия пиксел, така и новия dataset, в който ще се групират действията (events), които ще следите.  
  • В следващите стъпки трябва да изберете:
    • интеграция за платформата, която използвате за уебсайта си (Wordpress, Shopify и т.н.);
    • или да добавите кода ръчно на всяка страница от вашия уебсайт (може да ви трябва помощ от програмист);
    • дали да конфигурирате Conversion API заедно с Meta Pixel.
свързване на meta pixel  с уебсайта ви
избор между meta pixel и conversions API

В зависимост от избора ви, следвайте изложените стъпки в Events Manager.

⭐️ Events и тяхната роля във вашата реклама във Фейсбук

Това са действия, които потребителите извършват на уебсайта ви, в приложението ви или в бизнес чат. Информацията за тях се изпраща към Meta чрез интеграции като Meta Pixel или Conversion API.

Тези действия могат да бъдат два вида:

  • Стандартни: те са еднакви за всички и обозначават често срещана активност от потребителите.  
  • Персонализирани: при тях се създават правила, които обозначават конкретни клиентски действия, които са важни за вашия бизнес. Например можете да филтрирате всички поръчки на определени продукти, които са над някаква стойност. 
потребителски действия маркетингова фуния фейсбук реклама

Някои примери за стандартни действия, които можете да измервате с пиксела, са:

  • разглеждане на продуктова страница;
  • добавяне на продукт в количката;
  • извършване на търсене в рамките на сайта ви;
  • регистрация за нюзлетър или записване за безплатен тестов период;
  • завършване на поръчка и други.

Следейки по този начин активността на потребителите на страницата/приложението си, можете да:

  • таргетирате аудитории, които са извършили определени действия, например добавили са продукти в количката, но не са завършили поръчката си;
  • да създавате подобни аудитории (Lookalike Audiences);
  • да помогнете на алгоритъма да намери нови потребители, които е по-вероятно да извършат желано от вас действие. 
facebook реклама events

Можете да нагласите кои действия ще следи вашия пиксел като добавите съответния код на определени страници или чрез инструмента за конфигуриране в Meta Events Manager. 

Там можете да добавите също и параметри като валута и стойност на поръчката, за да следите приходите и разходите си с точност. 

⚙️ Как да конфигурирате измерването на действия?

  • Влезте в Meta Events Manager.
  • Изберете Data sources от лявата страна на страницата.
  • Изберете източника на данни (dataset), за който искате да настроите действията за измерване.
  • Отидете на настройките.
  • Изберете Open event setup tool в Event setup.
  • Напишете адреса на уебсайта си и натиснете Отвори. 
  • Потвърдете или отхвърлете всяко предложено действие.
  • За да добавите действия, които не се появяват в списъка, изберете Track new button или Track a URL и следвайте инструкциите. 
  • Изберете действие.
  • Задайте параметри за него.
продуктов каталог meta реклама

⭐️ Продуктов каталог

Каталогът съдържа информация за продуктите, които предлагате. Тази информация може да се използва както за реклама във Фейсбук, така и в Инстаграм. Особено полезно е да имате продуктов каталог, ако планирате да пускате динамични реклами

При тях всеки потребител вижда продуктите, от които се интересува. Те могат да бъдат такива, които е разглеждал, добавил е в количката си или са подобни на тези, които вече е купил. 

Можете да се възползвате от тези опции, като създадете каталог през Commerce Manager или през Meta Business Manager. 

⚙️ Как да създадете продуктов каталог през Commerce Manager?

продуктов каталог реклама във фейсбук създаване стъпка 2
продуктов каталог meta реклами категории
  • Дайте име на каталога си.
  • Изберете продуктова категория - дали продавате онлайн или пък предлагате местни услуги, недвижими имоти или друго.
  • Свържете Meta Pixel-а с каталога през Events Manager.
  • Изберете кои потребители или партньори ще имат достъп до каталога ви.
  • Качете продктите си - чрез спредшийт или ръчно. 
продуктов каталог реклама във фейсбук създаване стъпка 1

Това са началните стъпки, които трябва да извършите, за да подготвите бизнеса си за реклама във Фейсбук. Няма нищо сложно, но има не малко работа, която трябва да свършите, за да сте сигурни, че всичко е конфигурирано правилно. 

А когато това се случи, можете да стартирате своите кампании и да отчитате добрите резултати, с които бизнесът ви ще расте.

Ние сме тук, за да помогнем. Ако не искате да правите сами всичко това, което описахме по-нагоре, не се колебайте да се свържете с нас. Екипът на дигитална агенция ADvantage се състои от магьосници, които владеят тънкостите на рекламата във Фейсбук с лекота и с радост ще ги приложат във вашата маркетинг стратегия.