Разглеждате онлайн магазин за мебели, затваряте прозореца, влизате във Facebook за няколко минутки безцелно скролване и подмотване и, бам, виждате реклама на същите мебели, които сте гледали преди малко! Магия? Не, Дъмбълдор, просто динамични реклами.

Социалната мрежа и нейният брат Инстаграм са като рай на земята за специалистите по дигитален маркетинг заради необятните рекламни възможности, които двете платформи предлагат. Говорили сме вече как можете да използвате Facebook, за да рекламирате местния си бизнес или ако сте B2B компания.

Днес ще насочим фокуса си върху електронната търговия и как динамичната Facebook реклама променя коренно правилата на играта и дават истински мощно оръжие за продажби в ръцете на бизнесите. Ако успеят да си ги настроят, разбира се, но и за това винаги има кой да помогне. 😉

В ADvantage сме истински магьосници, когато трябва да защитим бизнеса ви от разочарованието на неефективните реклами. Приемаме всяко създаване на стратегия, изготвяне и настройване на кампаниите като истинско предизвикателство, което ни вдъхновява заедно да покоряваме върхове.

А сега да надникнем зад кулисите на динамичните реклами във Facebook и как могат да стимулират продажбите на онлайн магазина ви.

какво представляват динамичните реклами

Какво представляват динамичните реклами

Това са кампании от ново поколение, вече по-известни като Meta Advantage+ catalogue ads. Чрез тях можете да рекламирате целия си продуктов каталог във Facebook, Instagram и Audience Network, без да създавате отделни реклами.

При динамичните кампании потребителите виждат продуктите, които ги интересуват на база на техните интереси и/или поведенчески сигнали във вашия уебсайт/приложение.

Ако вземем горния пример с мебелния онлайн магазин, може да се получи нещо такова: разглеждате диван модел А и диван модел Б, но не ги купувате и след това именно тях виждате във фийда си заради проявения интерес към съответните продукти.

След първоначалните настройки, за които ще стане дума по-надолу, алгоритъмът на Meta сам решава какво на кого да покаже според зададените му правила и подадената информация под формата на продуктов каталог и conversion events.

Всичко това става автоматично, а всеки потребител вижда уникална комбинация от продукти според интересите си. Да живее изкуственият интелект, който в случая е ценен помощник на онлайн магазините заради способностите си да разшифрова потребителското поведение и предпочитания със завидна прецизност.

Динамичните или Advantage+ реклами изглеждат като другите и могат да се използват за целите като Продажби, Промотиране на приложение, Ангажираност, Лийдове или Трафик.

как работят meta advantage+ динамичните реклами

Как работят Advantage+ рекламите

Eлементи

Споменахме т.нар. conversion events – това са сигнали, базирани на конкретни действия, които потребителят извършва на уебсайта ви, например разглежда определен продукт, добавя го в количката или, дай боже, завършва поръчка и плаща. 

Мета алгоритъмът следи всичко това благодарение на код, който се добавя на всички страници на уебсайта ви и връща информация към рекламния ви акаунт за отчетените сигнали (conversion events).

Този код се нарича Facebook Pixel (или Facebook SDK за мобилни приложения). Чрез него могат се отчитат действия като:

  • ViewContent – преглед на страници от уебсайта ви като хоумпейджа или продуктови страници;
  • AddТoWishlist – добавяне в “Любими”
  • AddToCart – добавяне в количката;
  • Purchase – завършване на поръчка;

И много други. Освен стандартните conversion events можете да нагласите и персонализирани сигнали, релевантни за вашия бизнес, чрез които да диференцирате детайлно потребителите, например по разгледани категории или други критерии.

Освен пиксела и асоциираните с него извършени действия, трябва да имате продуктов каталог, който да съдържа имена, снимки, цени и уникалните ID-та на продуктите ви. Можете да добавите и допълнителни колони като продуктова категория или вид с цел допълнителна персонализация на рекламата.

Всичко това е възможно само ако имате рекламен акаунт в Meta Ads Manager, където да качите каталога и да настроите желаните conversion events.

Изкуствен интелект в действие

Благодарение на информацията, получена от пиксела, рекламният алгоритъмът показва на всеки потребител в аудиторията ви продуктите от каталога ви, които съответстват на неговите интереси и намерения. Тази висока релевантност на динамичните реклами увеличава вероятността за успешни реализации.

Като всяка система за машинно обучение и Meta алгоритъмът става по-добър с времето, тоест колкото по-дълго е активна динамичната ви кампания, толкова по-добре оптимизирана и ефективна ще става тя.

Накрая, разбира се, трябва да се погрижите за криейтив частта (текст) и да изберете как да сегментирате аудиторията си – например потребители, които са разглеждали определени продукти, но не са ги купили или са ги добавили в количката, но не са завършили поръчката са често срещан избор.

Видове динамичните реклами според целите им

Динамичните реклами са два основни вида според аудиторията, към която са насочени и крайната цел: за ретаргетинг или за широко таргетиране.

динамични реклами за ретаргетинг

Ретаргетинг

Експертите съветват първо да започнете с ретаргетинг, в случай, че имате достатъчно голяма аудитория, към която да насочите рекламите си. Минимумът, за да е успешна кампанията ви, е 1000 души. Винаги можете да увеличите аудиторията си, разширявайки времевия прозорец, за който са отчетени съответните действия.

Чрез динамичните реклами за ретаргетинг можете да достигнете до потребители, които се интересуват от продуктите ви. Така ще ги подтикнете да завършат желаното действие, както споменахме по-нагоре.

Добре е в тези случаи да помислите за някои тънкости:

  • Ако целта е завършване на поръчка, изключете клиентите, които наскоро са направили. Вие знаете какъв времеви интервал е релевантен за вашия онлайн магазин и продуктите, които предлагате. 

  • Помислете за времевите диапазони и сегментирайте аудиторията според тях. Например, тези, които са изоставили продуктите в количката си вчера, е по-вероятно да завършат поръчката си от някой, който е зарязал количката си преди месец.

С ретаргетинг кампаниите можете да постигнете и други цели освен спасяване на изоставени колички и конвертиране на нови клиенти.

Техники като cross-sell и upsell също работят много добре. Покажете на вече поръчалите клиенти продукти, подобни на тези, които са купили. Така ще увеличите стойността на кошницата, средната стойност на поръчка и стойността на жизнения цикъл на клиента (customer lifetime value).

Ако все пак онлайн магазинът ви сега стартира и има малък трафик, който не стига за ретаргетинг, пробвайте първо с таргетиране на широка аудитория (broad).

динамични реклами за широка аудитория broad

Широка аудитория (broad)

Този тип таргетиране ви дава възможност да достигнете до аудитории, които не ви познават. Те не са посещавали сайта ви, но са проявили интерес към подобен вид продукти или услуги.

Това е страхотен начин да намерите нови клиенти, като им покажете например реклама със своите бестселъри.

В тези случаи за най-добри резултати се препоръчва таргетиране по география и демография вместо Lookalike, Custom аудитории или по интереси и поведение. Алгоритъмът знае как да намери потребителите с най-големи намерения и интерес.

Друг съвет е да използвате големи продуктови каталози, които съдържат поне 1000 продукта за по-добро представяне и повече асортимент.

предимства и недостатъци на Meta Advantage+ рекламите

Предимства и недостатъци на динамичните реклами

Предимства

  • Персонализирани: динамичните реклами са релевантни на интересите на потребителите.
  • Продължителни: те се оптимизират сами с времето и стават по-ефективни, благодарение на алгоритъма. 
  • Идеални за ретаргетинг: дайте на потребителите си финалното побутване, от което имат нужда, за да завършват действията си.
  • Но и за намиране на нови клиенти: лесно разширете аудиторията си и докарайте нов трафик в сайта си. Алгоритъмът ще намери правилните хора за вашия бизнес.

Недостатъци

  • Настройването отнема време. Динамичните реклами са лесни за поддръжка. В началото обаче трябва да отделите малко повече време и усилия, за да настроите всичко (пиксел, еvents, каталог). 
  • Нужни са технически познания. Не позволявайте това да ви спре! Тук на помощ идваме ние, дигиталните водачи от ADvantage.

Добри практики за оптимизация на Advantage+ Facebook реклами

Уверете се, че кампаниите ви работят добре с нашите съвети за ефективна оптимизация!

технически съвети за оптимизация на динамичните реклами

Технически

  • Направете детайлна проверка на целия сетъп.
  • Организирайте каталога в продуктови сетове. Това ще ви помогне да да контролирате препоръчаните продукти в дадена кампания и сумата за рекламиране на определена категория. 
  • Обновявайте каталога си често – най-добре автоматично на всеки час, за да бъде всичко изрядно с наличностите и цените. 
  • Уверете се, че всеки продукт има собствено ID.
криейтив съвети за оптимизация на динамичните реклами

Креативни

  • Използвайте висококачествени изображения – минимум 600 х 600 пиксела, но най-добре 1080 х 1080. 
  • Накарайте потребителите да кликнат с правилните призиви за действие, видео изображения и/или допълнителни елементи като цени и процент на отстъпка. 
  • Уверете се, че рекламата и посланието й съответстват на платформата, в която излизат – Facebook или Instagram.

Динамичните реклами са една необятна територия, която чака да я завладеете и да донесе растеж на онлайн магазина ви. Ако всичко това ви звучи на чужд език, няма страшно. Ние сме тук, за да ви превърнем в победители в електронната търговия. Свържете се с дигитална агенция ADvantage за консултация.