Двете най-популярни социални мрежи в България, Facebook и Instagram, вече са неразделна част от маркетинговата стратегия на множество бизнеси от всякакъв размер.
Със своите съответно 2.9 милиарда и 2 милиарда потребители Facebook и Instagram са места, на които можете да достигнете до голяма част от таргет аудиторията си при това с ниво на персонализация на рекламата, невъзможно за постигане в традиционния маркетинг.
Ако тъкмо стартирате своя бизнес или сте новак в дигиталния маркетинг, може би се колебаете към коя от двете платформи да насочите усилията си. Днес ви представяме пет признака, които ще ви помогнат да изберете във Facebook или Instagram да концентрирате рекламната си стратегия.
Докато и двете платформи са подходящи за малки и средни е-commerce бизнеси, има известни разлики. Ето няколко примера от професионалния ни опит за част от продуктовите ниши, при които Facebook и Instagram са добър избор за реклама:
Помислете за своята аудитория и buyer персоната си - в коя платформа прекарват повече време хората, които искате да достигнете?
Вериятно сте чували, че Instagram е за по-младите, а Facebook e по-”зрялата” социална мрежа. Данните доказват, че това е точно така. През тази година около 30% от потребителите, които използват Facebook оформят най-голямата възрастова група - между 25 и 34 години. При Instagram най-многочисленият сегмент от аудиторията, отново около 30%, е между 18 и 24 години.
Ако т.нар. милениали и Gen Z-тата са вашите хора, Instagram със своя фокус върху краткото визуално изпипано съдържание е вашата мрежа. За по-широка аудитория Facebook би бил по-подходящ.
Не е учудващо, че там възрастовата граница е по-висока - самото съдържание, което се споделя във Facebook, често изисква отделяне на повече време, повече четене и задълбочаване, а и мрежата предлага допълнителни фукнции като събития, маркетплейс, групи и други.
Дали това потвърждава твърденията, че по-младите поколения страдат от по-кратък обхват на вниманието? Вероятно.
От друга страна, фактът, че публикациите в Instagram все още не поддържат добавянето на директен линк, прави платформата неподходяща за някои бизнеси, но пък идеална за други.
Важно е да знаете къде се намират потребителите, които ще таргетирате. Ако бизнесът ви оперира в България и е насочен само или предимно към български клиенти, може би ще ви бъде полезно да знаете, че за 2022 година Facebook е водещата социална мрежа в страната по процент посещения с впечатляващите 98%.
Instagram e на второ място, но с едва 0.74%. Така че ако вашият таргет пазар е България, помнете, че всички са във Facebook.
Съдържанието, за което Facebook е подходящ избор, е изключително разнообразно:
По-детайлното съдържание се консумира по-лесно и по-удобно във Facebook, където може да се публикува линк, който да изпрати потребителя към целева страница, статия или блог пост.
Там има също и възможност за разширени продуктови описания, създаване на бизнес страници с ревюта, call-to-action бутони и данни за представянето на съдържанието ви.
Общностите или т.нар. “групи” също са важна част от особеностите на Facebook и позволяват на бизнесите да осъществяват директна и тематична комуникация с аудиторията си.
Както вече споменахме, в Instagram фокусът е прeдимно върху визуалното съдържание. Там могат да се споделят:
В сравнение с Facebook, Instagram има по-висок engagement rate заради разликите в алгоритъма, който определя какво да бъде показано във фийда на даден потребител.
Смята се, че засега в Instagram e по-лесно да се постигне органичен reach, но докога ли?
Ако приоритетите, които сте си поставили, изискват тясно таргетиране, Facebook може да бъде по-добър избор за вашия бизнес. Там можете да определите аудиторията, която да види рекламата ви освен по стандартните демографски признаци, също и по интереси, семейно положение, образователна степен и други.
Аудиториите могат да бъдат създадени на база взаимодействието им с вашата страница - например може да искате да достигнете хора, които са гледали последното ви видео или тези, които са взаимодействали със страницата ви през определен период от време.
Като цяло Instagram e по-подходящ, ако целите brand awareness и engagement - фокусът там върху красивото визуално съдържание ще бъде на ваша страна.
В идеалния случай маркетинг усилията ви трябва да бъдат насочени към двете платформи, а съдържанието, което публикувате да бъде приспособено към особеностите на всяка от тях. Ако притежавате необходимите ресурси, разбира се.
Инструменти като Meta Business Suite и Meta Ads Manager позволяват интегрирането на акаунтите на даден бизнес в двете мрежи с цел едновременно публикуване на съдържание и анализ. Но най-важното е, че можете да създавате рекламни кампании едновременно и във Facebook, и в Instagram, които да използват аудиториите ви от двете мрежи.
Ако нямате времето и знанията да се справите сами с рекламата на своя бизнес в социалните мрежи, ние от дигитална агенция ADvantage сме на линия, за да ви помогнем да достигнете до правилните клиенти и да постигнете желаните резултати. Заявете консултация :)