Наближава момента да изпратим 2023-та и да посрещнем следващата година. През последните 12 месеца станахме свидетели на интересни нововъведения в дигиталния маркетинг, в които изкуственият интелект и автоматизациите играят все по-главна роля. 

Но спокойно, компютрите все още няма да унищожат човечеството – виждаме го в ходовете на компании като Meta, където създателите на съдържанието заемат все по-централно място и получават още повече предимства, за да печелят от дигиталните си продукти. 

На изпроводяк решихме да направим обзор на годината, за да видим какви интересни неща се случиха на маркетинг хоризонта. А за десерт ще ви разкажем и за първите месеци на нашето бебче ADvantage.

facebook реклама

Новости през 2023 година в Meta

Платен абонамент за отказ от реклами

Най-впечатляващото от годината в лагера на Зукърбърг беше съобщението, че Meta въвежда платен абонамент за използване на Facebook и Instagram за всички потребители, които не искат да виждат реклами. Новина, която определено вдигна шум. 

Meta Creator Studio стана част от Meta Business Suite

Ход, който цели да улесни работата по професионални страници, като събере на едно място инструментите за създаване и публикуване на съдържание и всичко необходимо за администрирането на акаунтите ви.

Възход на AI 

Изкуственият интелект навлиза все повече в Meta продуктите с последните новости от тази година – AI стикери, редактиране на изображения с AI и Meta AI – виртуален асистент, с когото може да се разговаря като с реален човек. 

А за да е още по-яко, вашият виртуален приятел може да приема различни образи, изиграни от знаменитости като Tom Brady и Snoop Dogg. Някои от тези нововъведения засега са активни само за потребители в САЩ, но вярваме, че е въпрос на време да стигнат и до нашите ширини.

Meta Verified

Тази година Meta определено поставя фокус върху своите “creators” или хора, създаващи съдържание с няколко специални нововъведения. Meta Verified е едно от тях – абонамент за верифициране на профила ви.  

В пакета се включва защита срещу кражба на акаунта, както и достъп до увеличена видимост в търсачката и поддръжка. 

Монетизиране на reels

Meta тества и промени в монетизирането на рийловете – създателите на съдържание ще могат да получават заплащане на база на ангажираността на аудиторията с техните reels. 

Ъпдейт в рекламите за събиране на лийдове

Формулярите, които потребителите ви трябва да попълнят, за да стигнат до безплатното съдържание, вече могат да имат условна логика, тоест въпросите да се променят според отговора, даден в предишния въпрос. 

Tailored Ad кампании

Това са кампании с автоматични настройки, избрани специално за нуждите на бизнеса ви от Meta алгоритъма. За случаите, в които нямате време и познания за повече. 

Все пак при такива обстоятелства ви съветваме да се обърнете към дигитална агенция. Ние сме винаги насреща, за да ви преведем през джунглата на Meta рекламите.

Instagram стартира текстовото приложение Threads

Threads цели да бъде основен конкурент на Twitter, опа, извинете, X. За съжаление засега не може да се използва в ЕС. Чакаме!

Instagram Broadcast Channels

Новите публични канали за броудкаст са супер начин за създателите на съдържание да ангажират аудиторията си чрез текст, видео или снимки. 

Нововъведения от Google

Google Analytics 4 пое щафетата

На 1-ви юли тази година чаканата с нетърпение смяна на Universal Analytics с GA4 стана факт. Прочетете тук за новите функции и промените, които Google Analytics 4 донесе

Google Ads премахна повечетo attribution модели

От досегашните останаха само last-click и data-driven моделът, който ще бъде избран по подразбиране. Той разчита на machine learning и е уникален за всеки бизнес, тъй като взима под внимание данните от акаунта ви, за да изчисли значимостта на всяка потребителска интеракция по пътя към завършване на поръчката. 

Нови бранд рестрикции за Search и Performance Max кампании

Вече можете да разширите обхвата на своите бранд кампании с новите бранд рестрикции. Те дават възможност да отсеете само релевантния бранд трафик за своите Search кампании, когато използвате broad match или да изберете рекламите ви да не се показват в определени сайтове и приложения при Performance Max.

Бид само за нови клиенти

Новата цел на ниво кампания позволява на рекламодателите да се фокусират върху набиране на нови клиенти. В този случай се използват смарт стратегии за наддаване, както и наличните данни за вашите клиенти, за да се намерят нови потребители.

новости в дигиталния маркетинг

Още вълнуващи новини от 2023

Туитър вече е Х. Странно или не, новото име е факт, а изпълнителният директор на компанията Илън Мъск има свои планове за бъдещето й. 

Tik-Tok пусна текстови постове. Явно текстът е новото черно, след като това се случва в годината, когато Meta пуска своето приложение за текстови публикации.

GPT-4 е тук. Бъдещето на изкуствения интелект става все по-вълнуващо. Или може би трябва да кажем “настоящето”? GPT-4 е факт от тази година и това е най-мощният AI модел с публичен достъп досега. Той е способен на вербални разсъждения, може да опростява сложни концепции, както и да обясни защо една шега е смешна. 

Дали GPT-4 можеше да напише този текст? Вероятно да, но нямаше да може да ви разкаже за…

2023-та в дигитална агенция ADvantage

Ако оставим настрана света на дигиталния маркетинг, всъщност последните 12 месеца бях изключително вълнуващи и за нас самите. В този период стартирахме проекта ADvantage и той порасна пред очите ни! 

От месец март, когато взехме решението да създадем агенцията, до днес се случиха толкова неща, че определено забравихме смисъла на думата “скука”. Така е, когато работата наистина ти доставя удоволствие. 

Колелото се завъртя през май, когато дигитална агенция ADvantage официално стана факт – със свой сайт, екип от надъхани професионалисти и първите клиенти. Използвахме летните месеци, за да разширим криейтив екипа си, да подобрим стратегиите си и малко да си починем. Все пак лятото е и за това, особено когато част от екипа е от Пловдив – айлякът ни тече във вените!

Посветихме септември на курсове и обучения, а през октомври бяхме на гости на ActionCoach във Варна, след това присъствахме на Serpconf, където научихме интересни неща.

Завършваме годината с трима нови колеги: специалист бизнес развитие, проджект мениджър и PPC. 

Благодарим на нашите клиенти за доверието. Също и на партньорите ни за подкрепата и професионализма им: Serpact, Webbies, Cloudcart, Адвокатско дружество Божиков и Вътев, More Than Digital!

Продължаваме само напред и нагоре през 2024 година. 🥳 А ако искате да изстреляме и вашия бизнес в правилната посока, не се колебайте да заявите консултация