Омръзнало ли ви е да харчите стотици левове за онлайн реклама без резултат? Множество малки бизнеси попадат в капана на недобре планираните кампании в Google Ads и жертват голяма част от маркетинг бюджета си, без да получат нищо.
Ако се разпознавате в горните редове, пийте една студена вода и се успокойте. Решение има и то не е да забравите за Google Ads като източник на трафик и конверсии. Ключовата дума тук е “оптимизация”. Или как да получите най-добрите резултати за бюджета, с който разполагате.
Днес ще споделим с вас няколко хитринки, базирани на реалния ни професионален опит. Чрез тях рекламите ни достигат до правилните аудитории, показваме им точно това, което търсят и накрая берем плодовете на труда си под формата на конверсии и удовлетворяващи метрики.
Когато оптимизирате рекламите си в Google Ads, трябва да обърнете внимание на три елемента:
А сега ще навлезем в малко повече детайли и ще ви споделим нашите 10 изпробвани идеи за оптимизация на Google реклами.
За правилното разпределяне на бюджета на първо място трябва да знаете какво целите с рекламната си стратегия и кой вид кампании са най-добър избор за бизнеса ви - дали Search, Display, Video или друга.
След като установите основните неща, запомнете няколко тънкости от нас:
Performance Max е нов вид кампания в Google Ads, която използва изкуствен интелект за автоматизирано показване на адаптивни реклами в основните мрежи: Search, Display, YouTube, Gmail и др.
Чрез тези кампании се цели достигане на максимална част от аудиторията ви в различните канали с оптимизирано рекламно съдържание и “умно” изразходване на бюджета.
Performance Мax кампаниите спестяват време и пари и са изключително ценни за бизнеси с ясни цели, но ограничени ресурси.
Правилното построяване на кампанията е от изключителна важност за адекватното изразходване на бюджета и постигането на добри резултати.
Обърнете внимание на отделните кампании и рекламните групи в тях, като ги построите според продуктовите категории в уебсайта ви и тяхната привлекателност за аудиторията ви.
Например, ако имате категории продукти, които се радват на голяма популярност, добра практика е да ги изведете в отделни кампании. Същото важи за категории, които не са толкова търсени и съответно с рекламата целите да засилите интереса към тях.
Останалите категории продукти можете да групирате в една обща кампания.
Допълнителен трик, за да сте сигурни, че бюджетът ви ще бъде изразходван умно, е да използвате бидове в рекламните групи. Чрез тях можете да балансирате трафика и да го пренасочите от по-популярните категории към другите, за да получат и те равен шанс за изява.
Няколко добри практики, които да следвате тук са:
Поставете се на мястото на един потребител - търсите серум за кожни несъвършенства, виждате реклама за същото нещо, кликвате на нея и стигате до страницата на продуктова категория серуми за кожни несъвършенства от различни марки. Разглеждате, избирате, поръчвате доволни, че гладката кожа е била само на няколко клика от вас.
А сега си представете, че търсите корейска маска за лице. Излиза ви реклама на уебсайт, който предлага маски за лице, кликвате, обаче се оказва, че това не е вашето място - нищо корейско няма там и затваряте страницата разочаровани. Този клик е струвал на рекламиращия бизнес:
За да бъдат доволни и потребителите, и алгоритъма, е важно да се уверите, че рекламният текст, ключовите думи и съдържанието на целевата страница съответстват с това, което потребителите търсят.
Google през цялото време се прави на ваш приятел, който иска да постигнете най-добрите резултати с рекламите си. Това донякъде е вярно, защото за да продължите да използвате платформата, е важно да бъдете доволни от нея.
Запомнете едно, обаче, всички препоръки за оптимизация, които Google ви дава, са обвързани с увеличаване на бюджета за реклама. Интересен експеримент, който можете да си направите, е да вдигате сумата за конкретна кампания със съвсем малко, например с 10 стотинки. Ще забележите, че процентът на оптимизация се повишава, а това дава положителен сигнал на алгоритъма и води до по-добри резултати.
Играйте със заглавията, с описанията, с дизайна, с разширенията и вижте кое работи най-добре за вашия бизнес.
Същото важи и за бюджета - можете да го намалявате и увеличавате според нуждите и възможностите си, но за да не шокирате алгоритъма, го променяйте с не повече от 15-20% на ден на ниво кампания.
Отново е важно да оставите всяка кампания активна за достатъчно време (поне месец), преди да решите да я спрете. Причината е свързана с нашия приятел алгоритъма, който се учи бавно, но пък после се отплаща за търпението.
Помнете, че хубавите неща в живота стават бавно. А ако търсите бърза промяна, най-добре е да стартирате нова кампания, чрез която да тествате идеите си.
Цената за клик определено не показва цялата картина за представянето на рекламите ви. Когато търсите достоверна информация, на база на която да решите кой точно елемент в кампаниите си да оптимизирате, обърнете внимание също на:
Разширенията са линкове под рекламата в Search мрежата, чрез които можете да изведете на преден план информация като телефонен номер, адрес, важни линкове, популярни продукти и други.
Ако територията на Google Ads все още ви се струва като тъмна Индия, ние от дигитална агенция ADvantage с радост ще станем ваши водачи.
Създаването на кампании в Google Ads и оптимизирането им e като танц с алгоритъма. Нужно е време да се опознаете, но след това можете да се наслаждавате на плодотворни отношения.