17 май 2024

Ремаркетинг Google реклама: Как да намалите броя на изоставените колички

Google

Използвайте данни за потребителското поведение, за да увеличите продажбите

На всеки се е случвало.

Разглеждате някой уебсайт, добавяте продукти в количката си, след което го затваряте, без да завършите поръчката си.

Причините може да са много - решили сте да не пазарувате от този сайт или просто нещо ви е прекъснало и сте забравили да продължитe.

След известно време получавате имейл или пък виждате Facebook или Google реклама със същите продукти, които сте добавили в количката си.

Може даже да ви предлагат отстъпка, за да завършите поръчката си. Казвате си “добре” и действате. 

Какво са "изоставени колички"?

Това горе е опростен пример за успешна кампания за изоставени колички - проблем, който става все по-голям за онлайн магазините в последно време.

💡 През 2023 година процентът изоставени колички в световен мащаб е стигнал 70% за пръв път за последните 10 години. 

Това са много изгубени възможности и нереализирани продажби на бизнесите. 

За щастие рекламни платформи като Google Ads предлагат ефективни решения, с които можете да насочите своите потребители в правилната посока. 

Това са ремаркетинг рекламите. В нашето ръководство ще ви разкажем малко повече за тях и как да ги използвате, за да намалите броя на изоставените колички в онлайн магазина си. 

Какво е ремаркетинг Google реклама?

Това са кампании, които използват данни за поведението на потребители, които са имали някаква интеракция с вашия уебсайт или приложение.

👉 Може би просто са ги посетили, може би са прочели някой ваш блог пост, може би са разглеждали продукти, добавили са ги в количката, а дори може да са завършили поръчката си. 

Всички тези случаи, които изброихме в горния параграф са варианти за критерии, по които можете да създадете различни ремаркетинг сегменти в своята таргет аудитория.

По този начин можете да покажете на всеки потребител рекламата, която съответства на етапа, на който се намира в маркетинговата фуния. 

какво е ремаркетинг гугъл реклама

👉 Динамичните ремаркетинг реклами позволяват да напомните на даден потребител за конкретните продукти, които е разглеждал или добавил в количката си.

Чрез тази техника рекламата съответства на интересите на потребителите, а алгоритъмът на Google се грижи да постигнете максимално добри резултати.

Освен данни за поведението на потребителите на уебсайта или приложението ви, алгоритъмът използва информация за демографията и интересите им, за да създаде персонализирано преживяване за всеки. 

Рекламите се показват в мрежата на Google, която включва Google Search, YouTube, Gmail и милиони уебсайтове и приложения, които имат позиции за рекламни банери, където се показва т.нар. Display реклама. 

Как работи динамичната Google реклама?

За да използвате тези реклами, трябва да добавите Google таг и динамични ремаркетинг events на всички страници от уебсайта си.

Това са парчета програмен код, който дава информация на Google Ads за действията, които потребителите извършват на уебсайта ви.

Google тагът прави възможно използването на ремаркетинг функциите в Google Ads, a динамичните ремаркетинг ивенти обозначават конкретни действия, извършвани от потребителите на уебсайта ви.

Кодът събира данни за специфичния интерес на даден потребител към определени продукти или услуги.

Алгоритъмът ги открива в предварително изготвен и качен продуктов каталог или фийд, който се използва за показване на персонализирани реклами.

как работи ремаркетинг рекламата в google

Когато някой добави продукт в количката си, без да завърши поръчката, тази информация се предава чрез Google Tag-а и активира съответния ремаркетинг ивент. 

По тази информация можете да сегментирате тези потребители и да създадете кампания за изоставени колички, която да им показва продуктите, които са забравили да купят. 

Ремаркетинг Google реклама без third-party бисквитки?

Тук е моментът да споменем, че ремаркетинг рекламата в Гугъл зависи много от т.нар. third-party бисквитки, с приемането на които потребителят дава съгласието си данните му да бъдат използвани за рекламни цели. 

Този вид бисквитки, наричани още тракери, са малки текстови файлове, които събират информация за потребителя. Ако дадете съгласието си, бисквитките ще запаметят данни за това кои сайтове сте разглеждали и какво сте добавили в количката си.

Все повече в интернет пространството срещаме термини като “бисквитен апокалипс” или “бъдеще без бисквитки”. Причината - Google поетапно спират да използват third-party данни с цел да защитят неприкосновеността на личните данни на потребителите. Същото вече направиха и компании като Firefox и Safari. 

Тази година Google изненада рекламодателите и с още една новост - Consent Mode Version 2, който стана задължителен през месец март.

Това е инструмент, чрез който потребителят се съгласява или не данните му да бъдат използвани за рекламни и ремаркетинг цели. 


Научете повече за рекламата в Google

Чрез Consent Mode V2 информацията за избора на потребителя се изпраща към Google тага на уебсайта ви.

При наличие на съгласие за това, потребителят влиза в ремаркетинг аудиторията ви и можете да му показвате реклами, с които да напомняте за изоставената му количка например. Ако няма съгласие обаче, няма да можете, защото даденият потребител няма да влезе в ремаркетинг списъците ви.

third-party бисквитки

Засега бисквитките не са останали в миналото, но се очаква това да се случи до края на 2024 година

💡 Как ще се отрази това на ремаркетинг кампаниите ни? 💡

Те са възможни и без third-party бисквитки, но с помощта на т.нар. first-party бисквитки, които също събират информация за потребителя, но не я предоставят на трети страни (рекламни платформи). 

Чрез тях можем да разберем за предпочитанията и настройките на потребителите и например какви продукти са добавили в количката си. 

Те са причината когато сте зарязали незавършена поръчката си в някой сайт, като влезете пак, продуктите все още да ви чакат в количката. 

Чрез first-party бисквитките бизнесите могат да разберат по-добре поведението на потребителите си и да извършат ефективно сегментиране на аудиториите. Например като направят поведенчески анализ или създадат собствена база данни с профили на клиенти. 

Ползи от динамичната Google реклама за намаляване на броя на изоставените колички

Все пак да се върнем в настоящето. Динамичните реклами ще продължават да бъдат ефективен метод за увеличаване на реализациите и оборота за онлайн търговците. 

Освен очевидното - повече завършени поръчки, напомнянето за изоставени колички помага също за увеличаване на разпознаваемостта на бранда, задържането на клиентите, както и изграждането на лоялност

Възможностите за детайлно таргетиране осигуряват на аудиторията персонализирано преживяване - всеки вижда реклама с продуктите, които го интересуват.

От гледната точка на бизнеса това означава намалени разходи и по-добра възвръщаемост на инвестицията. 

как да нагласим ремаркетинг реклама в google

Как да нагласим динамични реклами за изоставени колички в няколко стъпки

1. Създайте продуктов фийд.

Той включва всички продукти или услуги, които предлагате плюс информация за тях като SKU, цена, изображение и други. Тези детайли се показва автоматично в динамичната реклама. Ако се занимавате с онлайн търговия, създаването на продуктов фийд става през Google Merchant Center. 

2. Добавете своя remarketing tag на всички страници във вашия уебсайт.

 Чрез тагът посетителите на уебсайта ви се добавят в ремаркетинг списъци и се свързват с уникалните SKU-та на продуктите, с които са взаимодействали. 

3. Нагласете event параметрите, които ще тригърват рекламата.

Те могат да бъдат например:

  • view_item - когато потребителят е разглеждал определени продукти;
  • add_to_cart - когато потребителят е добавил в количката продукти, но не е завършил поръчката;
  • purchase - когато поръчката е завършена.

4. Създайте сегментирани списъци с ремаркетинг аудитории.

Според event-a, който са активирали потребителите ще попадат в различни сегменти - за разглеждали продукти, за добавили продукти в количката, за завършили поръчка. По този начин всеки ще види рекламата, която отговаря на неговото местоположение в маркетинговата фуния.

5. Създайте Display Remarketing кампания в Google Ads.

Избирате “Sales” за цел на кампанията, след това “Standard display campaign.” Намерете секцията “Dynamic ads” и сложете отметка на “Use dynamic ads feed for personalized ads.”

6. Добавете списъците със сегментираните аудитории към кампанията.

7. Добавете продуктовия фийд към кампанията. Това се прави на ниво рекламна група.

8. Създайте рекламите си, както бихте го направили за други кампании.

Ще ви трябват заглавия и описания, както и изображения и фирмено лого.

В заключение...

👉 Динамичната Гугъл реклама е ефективен метод, чрез който лесно можете да намалите броя на изоставените колички.

Тя предлага висока степен на персонализация, което води до повече завършени поръчки и по-добра възвръщаемост на маркетинговите разходи

Нагласянето на динамичните Гугъл реклами за ремаркетинг не е трудно, но е нужна експертиза, за да сте сигурни, че ще постигнете успешни резултати.

🆘 Нашият ADvantage екип е винаги на разположение да създаде печеливша рекламна стратегия за вашия бизнес и да ви отведе до върха. Просто заявете консултация.