Само да можехме да четем мисли, животът щеше да е толкова по-лесен. Всъщност някои от нас могат - тези, които избират ключови думи за Google реклама. Тяхната работа е да предвидят какво се случва в главата на таргет аудиторията им и да дадат решение.
Как изглежда процесът?
1️⃣ Потребителят има нужда от нещо - от информация или от място, където да направи определена покупка. Отваря търсачката и пише нуждата си там.
2️⃣ Google Ads свързва потребителското търсене с реклами, за които са избрани същите ключови думи (или част от тях). Човекът зад екрана вижда списък с платени (реклами) и органични резултати, които отговарят на нуждите му.
Изборът на правилните ключови думи за Google реклама е ключът към успеха на всяка рекламна кампания. Подходящо подбраните ключови думи могат да привлекат точната аудитория и да подобрят възвръщаемостта на инвестициите.
Но това не е всичко.
Не всички маркетолози осъзнават, че ключът към успешната PPC реклама е в това да свържеш ключовите думи с потребителското намерение.
В тази статия ще разгледаме как да изберем ефективни ключови думи за Google реклама, като вземем предвид потребителското намерение за търсене.
Преди да започнем избора на ключови думи, е важно да разберем какво представлява потребителското намерение за търсене.
Това е причината, поради която потребителят отваря търсачката.
Дали търси информация? Иска да направи покупка или да сравни два продукта?
👉 Например, ако търси „как да започна с Google реклама“, неговото намерение е информационно — иска да научи повече по темата.
👉 Ако търси „най-добра Google реклама за малък бизнес“, вероятно иска да направи проучване преди покупка и да намери подходящата услуга или платформа.
Потребителското намерение може да се раздели на четири основни категории:
💡 Може да звучи сложно, но всъщносъ не е висша математика. Идеята тук е да обвържете ключовите думи, рекламата, призива си за действие и лендинг страницата си с намерението на потребителите, за да им дадете това, от което имат нужда.
Различните видове потребителско намерение говорят и за различни нива в маркетинговата фуния. Ако някой търси информация с ключови думи “какво са боси обувки”, вероятно още не е готов за покупка.
Друг, който търси “поръчка на боси обувки”, най-вероятно иска да си купи точно такива обувки и ако вие продавате такива, имате добър шанс за конверсия.
Ако не обръщате внимание на намерението за търсене на потребителите, рискувате ключовите ви думи да бъдат прекалено общи. Така ще бъде трудно да адресирате конкретните нужди на таргет аудиторията си и да получите добри резултати от своята Google реклама.
Често компаниите не обръщат внимание на потребителското намерение или пък на етапa от клиентския път, в който се намира даден потребител. А тези детайли са важни, защото дават безценен контекст, без който рискувате да имате общи реклами, които не работят за постигането на вашите цели.
А тя е важна. Тези три елемента трябва да бъдат обединени около обща тема и цел, която да отговаря на нуждите и намеренията на потребителите ви, в противен случай може да загубите много.
Изграждането на успешната Google реклама не приключва с намирането на ключови думи с висока стойност, които отговарят на потребителското намерение.
Супер е, ако съберете много кликове, но от съществено значение е също да заведете потребителя на добре оптимизирана лендинг страница, където той ще открие точно това, което сте обещали в рекламата. А именно - това, за което е влязъл в търсачката.
Призивът за действие (CTA) е финалното побутване, с което да окуражите потребителите да извършат дадено действие. Сполучливият CTA може да постигне много за продажбите ви, но ако нещо не е наред с него, резултатите няма да са задоволителни.
Ето няколко често срещани грешки в Google рекламата по отношение на призива за действие:
Всички тези грешки са лесни за коригиране, просто трябва да обърнете внимание на всички важни елементи, когато избрате ключови думи за Google реклама.
За да подберем правилните ключови думи, е важно да знаем целта на кампанията си и да анализираме потребителското намерение зад всяка ключова дума.
Ако искате да увеличите продажбите, например, ще търсите думи с транзакционно намерение. Ако целта е разпознаваемост на марката, можете да използвате думи с информационно намерение.
Един добър начин да разберете потребителското намерение зад дадена ключова дума е да анализирате какво съдържание вече е налично за нея в резултатите от търсенето.
Ако на страницата с резултати има статии и ръководства, ключовата дума вероятно има информационно намерение. Ако виждате продуктови страници или услуги, намерението е транзакционно.
Ключовите думи от типа „long-tail“ са по-детайлни и специфични фрази, които по-точно съответстват на потребителското намерение.
Например, вместо да използвате „Google реклама“, можете да изберете „как да настроя успешна Google реклама за малък бизнес“. Тези дълги фрази привличат по-конкретна аудитория и често водят до по-добра възвръщаемост.
Инструменти като безплатният Google Keyword Planner предлагат информация за обема на търсене, конкуренцията за дадени ключови думи, както и цената на клик.
Платени инструменти като Ahrefs и SEMrush пък предлагат и анализ на потребителското намерение. Чрез тях можете да откриете подходящи ключови думи и фрази, съобразени с намерението на вашата целева аудитория.
След като изберете ключови думи, е важно да проследявате резултатите на рекламите и да правите A/B тестове, за да разберете кои ключови думи носят най-добри резултати. Понякога дори малки промени в думите или фразите могат да доведат до значителна разлика в ангажираността и конверсиите.
Вече се убедихте, че ключовите думи, подбрани въз основа на потребителското намерение, са в основата на ефективната рекламна кампания.
Но защо е така?
Например, ако рекламата ви за „цена на Google реклама“ е правилно насочена, ще я видят потребителите, които търсят „колко струва реклама в Google“. Така има много по-голям шанс те да кликнат, отколкото ако ключовите думи са неподходящи и са насочени към хора, които просто проучват какво е Google реклама.
Изборът на подходящи ключови думи за Google реклама, съобразени с потребителското намерение, е съществен за успешната кампания. Познаването на различните типове намерения и използването на подходящи инструменти за анализ е ключово за достигане на точната аудитория и за оптимизиране на бюджета. С внимателно подбраните ключови думи ще можете да увеличите възвръщаемостта на рекламната си кампания и да постигнете желаните резултати.
Разгледайте и останалите ни статии и ръководства на тема Google реклама, които ще ви помогнат да увеличите продажбите и оборота си с ценнии знания и съвети.