PPC реклама - едно от направленията на дигиталния маркетинг, което определено не е подходящо за хора със слаби сърца.
Но вместо да получавате сърцебиене при мисълта, че ще трябва да адаптирате начина си на работа към постоянните промени в сферата, по-добре прочетете нашата статия. 🔍
В нея ще ви запознаем с най-важните тенденции и новини от света на Google рекламата и не само за 2024 година, за да бъдете две крачки напред пред конкуренцията и да получавате винаги най-добрата цена за клик. 🐾
На някои може да не им харесва, но ще трябва да свикнат. Навлизането на изкуствения интелект в рекламите има своите плюсове и минуси, но е факт.
🧐 Сред положителните страни са по-бързото създаване на текстове, рекламни заглавия и описания, оптимизация на бюджети, анализи и предвиждания, а сред отрицателните се открояват възможни неточности и допуснати грешки.
Специално в Google Ads изкуственият интелект и машинното обучение позволяват по-прецизно таргетиране и цялостно по-добро представяне чрез автоматизирани стратегии за наддаване и специални кампании.
Примери за такива са Performance Max и Demand Gen кампаниите, които набират все по-голяма популярност.
Performance Max кампаниите позволяват на рекламодателите да показват и оптимизират рекламите си във всички рекламни канали на Google едновременно в реално време, като по този начин увеличават обхвата и ефективността на постигнатите цели.
Demand Gen кампаниите позволяват на рекламодателите да създават грабващи вниманието визуални реклами, които да ангажират потребителите в ранните етапи от техния клиентски път - още преди да търсят активно бранда ви.
Местата, на които могат да се видят са Google Discovery Feed, Gmail и YouTube, което ги прави особено полезни, защото визуалното съдържание е предпочитано от аудиториите напоследък.
Многобройните възможности за автоматизации, които почти всяка рекламна платформа предлага, дават възможност на PPC специалиста да се фокусира върху по-стратегическата част от работата.
Сред задачите, които могат да се автоматизират са наддаването за клик, таргетирането на аудитории, както и анализите и генерирането на репорти.
Smart bidding стратегиите в Google рекламата, например, оптимизират в реално време бидовете на база на потребителското поведение и контекстуални данни. Алгоритмите обработват огромно количество информация, за да подобрят представянето на кампаниите и да постигнете по-добра цена за клик.
Кое не му е супер?
🍪 Обича ме, не ме обича. Махаме бисквитките, не ги махаме. Google добре си поиграха с нервите на маркетолозите през последните години, като първо стреснаха всички с изчезването на third-party бисквитките от Google Chrome, a после се отказаха от това си решение.
Това създаде сериозни предизвикателства за проследяване на данните и нужда от преминаване към first-party тракинг - нещо, за което много уебсайтове не бяха готови и със сигурност е причинило сътресения в резултатите.
Е, бисквитките засега остават, но все така важен остава и фокусът върху защитата на личните данни и нуждата от разработване на решения, които да се съобразяват с нея.
Сред тях е и…
За да таргетирате ремаркетинг аудитории в Google Ads от месец март 2024 стана задължително имплементирането на Google Consent Mode V2.
Това е инструмент, който получава информация за съгласието на потребителя за употребата на бисквитки и избора му кои. След това Google Consent Mode V2 предава тази информация към Google таговете, инсталирани на уебсайта ви.
Освен съгласие за използване на потребителските данни в аналитични и рекламни бисквитки Google Consent Mode V2 иска разрешение за употреба на личната ви информация за персонализирана реклама и ремаркетинг.
Традиционно Google рекламите се показват над органичните резултати, а в последно време огромната конкуренция създава предпоставки за определени търсения да се показват цели 3-4-5 реклами.
🪄 Сами се досещате, че толкова много реклами биха могли да вземат цялото част от магическото поле, което се вижда, без да се налага скрол надолу.
Всички искат да са там, затова и SEO специалистите работят неуморно, за да класират сайтовете на клиентите си на челните позиции - 1-ва, 2-ра, 3-та, абе над т.нар. “Fold” и нуждата от скрол.
Обаче ако там е пълно с реклами, какво правим? А при днешната жестока конкуренция, рекламите стават все повече. Затова Google започнаха нова практика, при която понякога ще смесват рекламите с органичните резултати.
Да, ако не искате да кликнете на някоя реклама, ще трябва да гледате внимателно, но поне така органичните резултати също ще имат шанс и SEO-тата все още нямат да останат без работа.
Прочетете още:
И изобщо на всички видео реклами, тъй като видео съдържание взима осезаем превес над статичното. Видео рекламите могат да се похвалят с по-висок CTR и повече споделяния. 📱
Чрез тях могат да се използват ангажиращи подходи като storytelling, които правят възможно изграждането на емоционална връзка с публиката и водят до по-висок процент реализации.
Рекламите в YouTubе, колкото и да са омразни на потребителите, позволяват на рекламодателите да достигнат до прецизно таргетирана аудитория, която няма къде да избяга. А YouTube Shorts ads предлагат нови възможности за контакт с по-младата аудитория, която харесва ангажиращо и кратко съдържание.
Все пак истинският крал в кратките видео реклами безспорно е TikTok - платформата, която главоломно набира популярност през последните години. 📈
Някои реклами в TikTok са дълги между 3 и 5 секунди, други - до 60 секунди в зависимост от това къде се показват. Във всички случаи това е уникален шанс да грабнете вниманието на аудиторията си, особено ако тя е на по-млада възраст.
60% от потребителите на TikTok са от поколението Gen Z, а над 38% от българското население използва платформата.
Припомняме ви тези факти, защото голямата новина тази година беше, че рекламата в ТикТок вече е достъпна и в България през партньорите на платформата, какъвто сме и ние в дигитална агенция ADvantage.
Научете повече за особеностите на TikTok рекламата и какви са добрите практики за постигане на успех в TikTok.
Конкуренцията е хубаво нещо, но трябва да бъде честна. Скоро се появи нов играч на полето - китайският сайт Temu, който продава нискокачествени стоки на безумно ниски цени и успява да привлече голям брой нови клиенти.
🛍️ Temu се оказа изключително агресивен конкурент, който изразходва милиони в рекламни разходи. Потребители в Reddit цитират сумата от $1.7 милиона бюджет на месец само за Google Ads.
Резултатът: хиляди по-малки бизнеси са засегнати в глобален мащаб. Цените за клик се вдигат яростно и за мнозина PPC рекламата се превръща в прекалено скъпо удоволствие.
Реално погледнато Temu не прави нищо незаконно, което може би сочи към нуждата от повече регулации на пазара на PPC рекламите.
Съответно и нуждата от оптимизация на рекламите (и не само на тях) за гласово търсене.
Ставаме все по-заети, а устройствата, които искат да ни улеснят живота стават все повече. От там и идва и нарастването на употребата на гласовото търсене. 👀
То е по-разговорно и използва по-естествен език. Това означава, че PPC специалистите е добре да се фокусират върху повече long-tail ключови думи, които отговарят на въпросите на потребителите и сътоветстват на тяхното намерение.
SEO специалистите също могат да включат тази стратегия в оптимизацията на съдържанието, което създават. Вместо да напишете “Предимства на Demand Gen рекламите в Google”, помислете как би изглеждало едно гласово търсене. Може би по-скоро потребителят ще попита Google “Какви са предимствата на Demand Gen кампаниите?"
Това дава възможност на маркетолозите да привлекат потребители, които са готови за действие (покупка, резервация, запитване) и/или са наблизо, ако говорим за местен бизнес. Което ни води към финала…
Все повече стават търсенията (гласови или текстови), които включват фразата “близо до мен/near me”. Това показва, че е важно да се обърне внимание на стратегията за местна PPC реклама. 🏬
Чрез нея могат да се таргетират специфични географски зони, така че потребителите наблизо да посетят физическата ви локация.
Google дава приоритет на местните резултати при много търсения, така че PPC рекламите, които таргетират определена локация се оказват все по-важни за привличане на човекопоток в обекта ви, без значение дали е магазин, ресторант или друго.
PPC рекламата не спира да се променя ден след ден, а от нас като професионалисти зависи да се възползваме от положителното ѝ развитие. Бъдете в крак с новостите, експериментирайте и не спирайте да адаптирате стратегиите си според случващото се в дигиталния маркетинг. Само така ще постигнете истински успех.
Следете нашия блог, за да не пропускате по-важното и интересно от света на онлайн рекламата!