Социалните мрежи в момента са сред най-ефективните средства за развиване на бизнес с онлайн търговия или друг предмет на дейност. Дали чрез създаване на органично съдържание или чрез реклама във Фейсбук и Инстаграм, eжедневно малки и големи компании се борят да привлекат вниманието на потенциалните си клиенти.
Ако и вие винаги сте искали да пробвате да увеличите приходите си, но създаването на реклама във Фейсбук за продажби ви се струва сложно, научете как да го направите в нашето ръководство за начинаещи.
В него ще ви покажем и разкажем стъпка по стъпка как да създадете ефективна рекламна кампания в социалните мрежи на Meta. Да започваме!
За по-голямо удобство, можете да изгледате нашето ръководство във видео формат. Последвайте ни в Youtube за още полезно съдържание, с което ще обогатите знанията си в полето на дигиталния маркетинг.
Преди да започнем със създаването на нашата реклама във Фейсбук за продажби, e важно да имате предвид, че за изпълнението на следващите стъпки ще ви е нужен достъп до Meta Ads Manager, който е част от Meta Business Suite - платформата на Meta, която събира на едно място всички аспекти от менажирането на вашето бизнес присъствие в социалните мрежи.
Преминаваме нататък. Създаването на всяка кампания започва от зеления бутон Create и избор на цел за кампанията. Днес ще изберем Sales, защото целта ни е да стимулираме продажбите на бизнеса ви.
В зависимост как сте изградили маркетинговата си фуния, в други кампании можете да експериментирате и с останалите цели за различните аудитории, които смятате да таргетирате. Сред тях са:
Тук платформата ще ви попита дали искате да създадете Advantage+ Shopping кампания.
Ако бизнесът ви тепърва стартира, нашият съвет е да изберете Manual Sales campaign, която в момента би могла да ви донесе по-стабилни резултати.
Първо кръщаваме кампанията с име по избор. Изберете нещо, което ще ви помогне да се ориентирате лесно, когато кампаниите ви станат повече на брой.
В името можете да включите темата и целта на кампанията, както и евентуално периода, в който ще е активна. Например, ако пускате кампания за различни промоции всеки месец, името може да е нещо от сорта на:
Sales Promo February 2024
Следващата стъпка е да отбележите дали рекламата ви спада към т.нар. специални групи. В тях влизат реклами за недвижими имоти, кредити, обяви за работа, политически реклами и други. Ако вашата тема не е сред тях, пропуснете тази стъпка.
На следващата стъпка можете да изберете дали ще използвате продуктов каталог за рекламата си във Facebook. Ако имате такъв, не се колебайте да го включите в рекламите си.
Изберете име за рекламната си група - добра практика е да я кръстите на аудиторията, която ще използвате, за да се ориентирате по-лесно сред кампаниите после.
Тук избирате дали рекламата ви ще води към уебсайта ви, приложение, към директни телефонни обаждания или дори Messenger-а на Meta.
Според целите на кампанията можете да изберете различни видове conversion events или реализации - сред тях са разглеждане на продукт, добавяне на продукт в количката, покупка. За целите на нашата кампания ще изберем последното.
От Audience controls избираме кой ще види рекламата ви. Най-общо казано тук имате три избора. Ще се спрем в детайли на всеки един от тях.
Broad (широка) аудиторията е тази, при която не задаваме критерии като демографски данни, интереси, интеракции с нашите сайт или страница, с други думи не ограничаваме по никакъв начин кой ще види рекламата ни. В тази аудитория ще влязат както хора, които никога не са били на сайта ви и не са чували за него, така и такива, които ви познават, може дори да са пазарували от вас.
Аудиторията е важна, защото от нея и опитът й с бранда ви зависи какви ще бъдат рекламните ви послания. При broad аудиторията рекламният алгоритъм сам преценява на кого да покаже рекламата ви.
Чрез тази опция можете да достигнете до потребители, които вече са имали някаква интеракция с бизнеса ви в някакъв период от време (1, 7, 30, 60, 90 дни и т.н.).
Вариантите са страшно много, ето някои примери:
Ако не виждате опциите за избор на аудитории, вероятно Meta отново се опитва да ви прикани да използвате Advantage+ и да оставите алгоритъма сам да избере аудитория за рекламата ви.
Switch to original audience options -> Use original audience ще ви даде по-голям контрол върху аудиториите.
Можете както да включвате, така и да изключвате аудитории. Така ще постигнете желаната селекция от хора, които да видят рекламата ви (за целта трябва да създадете custom аудитории). Можете да избирате местоположение, възраст, пол и т.н.
Ако изберете тази опция за аудитория, нашият съвет е да смените и целта на кампанията. Новата аудитория рядко дава добри резултати откъм реализирани поръчки, но пък е чудесен избор за повишаване на разпознаваемостта на бранда ви.
Тук пак можете да включвате и изключвате аудитории, но имате опции да избирате също демографските данни и интересите или поведенията, по които се отличават търсените от вас потребители.
Можете да изберете хора, които се интересуват от “home decor” или такива, които работят на позиция “project manager”, или такива, които скоро имат рожден ден - възможностите за таргетиране тук са много и единстветното ограничение е вашата фантазия.
След като изберете някоя опция, от бутона Suggestions можете да видите препоръки за още подобни интереси. Все пак ви съветваме да не прекалявате с интересите, защото колкото повече добавяте, толкова повече ще затрудните алгоритъма в намирането на правилните хора.
След като зададете избора на аудитория, вдясно ще видите приблизително колкото голяма е тя. Цифрите там са добър ориентир, но не им се доверявайте на 100%.
Тук опциите са две: да го разпределите на дневна база или за цялото времетраене на кампанията (lifetime). Ние препоръчваме първия вариант, за да сте сигурни, че ще имате средства до края на кампанията.
Тук можете да изберете и от кога до кога да тече кампанията ви, като изборът на крайната дата не е задължителен, тоест можете да настроите кампанията да тече, докато вие не решите да я спрете.
Ако видите съобщението “The start date is in the past”, просто сменете часа на начало на кампанията и то ще изчезне.
Едно от нововъведенията от 2023-та е, че Meta вече държи да знае кой плаща за рекламата и кой се облагодетелства от нея (Beneficiary & payer) , така че там просто отбележете какъв е вашият случай и да потвърдите данните на фирмата.
Къде ще се показва рекламата ви? По подразбиране отново е отметната опцията за Advantage+ позициите, но ние предпочитаме да ги изберем ръчно, затова цъкваме на Manual placements.
Тук е много просто - където има тикче, рекламата ще се показва, където има чертичка, няма да се показва.
Минаваме на по-креативната част от създаването на кампанията, а именно изграждането на самата реклама.
Тук в самото начало трябва да изберете Фейсбук страница и съответния Инстаграм акаунт, от които ще се показва рекламата ви.
Ако не виждате визуализацията на рекламата ви, цъкнете слайдера на Ad preview и ще си се заредят различни опции според избраните позиции в предходната стъпка.
Тук можете да видите как ще изглеждате рекламата ви във Фейсбук фийда, в Инстаграм фийда, в сторита и т.н.
Качвате снимка или видео, след което ви препоръчваме да ги оразмерите за всяка избрана позиция.
На следващата стъпка можете да видите как ще изглежда в различните placements и да изберете опцията за All optimizations, която автоматично коригира някои детайли във визуалните ви елементи като цвят, осветеност и други.
Вашата реклама във Фейсбук има няколко текстови елемента. Това са:
Не забравяйте да използвате бутона с призив за действие, който да съответства на целта, която искате да постигнете.
Следва да сложите линк към страницата, на която искате да води рекламата ви.
Можете да добавите дълъг линк с UTM параметри, чрез които да следите в Google Analytics как се представя дадената кампания и какви резултати са постигнати с нея.
Полето за Display link позволява да скриете дългата връзка, за да не обърквате поребителите си.
Проверете дали пикселът ви работи добре и дали всичко е нагласено правилно, за да няма неприятни изненади после.
Алелуя. След като публикувате рекламата ви, Фейсбук ботът има задачата да провери дали рекламата ви отговаря на всички правила и след като бъде установено, че всичко е наред с нея, тя ще стартира. Честито!
Това беше нашето практическо ръводоство за начинаещи как да създадете реклама във Фейсбук, с която да продавате повече и бизнесът ви да расте.
Ако ви се струва сложно, нямате времето или търпението да пробвате сами, дигитална агенция ADvantage е винаги на линия.
Нашите PPC магьосници са готови да се трансформират във ваши водачи през предизвикателствата на дигиталното чудо на 21 век, наречено реклама във Фейсбук.