
AI в дигиталния маркетинг има все по-разширен обхват. Едно от последните нововъведения в Google Search, AI Overviews, е голям плюс за потребителите, но и минус за част от уебсайтовете.
Положителното е, че дава лесен и бърз отговор на търсенията, които вълнуват потребителите. Отрицателните му страни са, че лишава много от уебсайтовете в резултатите от кликове и органичен трафик.
Причината - потребителите вече са видяли, каквото ги интересува в AI Overview-то и често нямат нужда да кликват на резултатите и да четат още.
Естествено в дигитална агенция ADvantage също усетихме последствията от това. За повечето сайтове те се изразяват в спад в кликовете и органичния трафик. Затова и цитиране в AI Overviews e новата цел за всеки SEO специалист, редом до класиране на челни позиции в органичните резултати.
За да се справим с тази тенденция, създаваме съдържание, което отговаря на критериите на Google:
Именно на тези критерии отговарят статиите, с които се класираме в AI Overviews. Те представляват подробни ръководства стъпка по стъпка за подготовка на сайта за Facebook реклама и създаване на Google Search кампания.
Друга статия от нашия блог на тема Има ли безплатна реклама във Facebook? също е цитирана в AI Overview заедно със статията за подготовка на уебсайта за Facebook реклама. Специфичното при втория материал е, че отговаря на често срещан въпрос, при това по подробен и конкретен начин.
Отново важни тук са структурата и форматирането на статията - без дълги параграфи, с булети и подчертаване на най-важната информация.
След публикуване на двете статии те бързо се превърнаха в едни от най-четените ресурси в блога ни и се изкачиха на челни позиции в Top10 от резултатите в Google.
Впоследствие това доведе до включване като източници в AI Overview при търсения за “реклама във Фейсбук” и “има ли безплатна реклама във Фейсбук”.
Резултатите от това са:


Свържете се с екипът на дигитална агенция ADvantage и заедно ще обсъдим възможностите за вашия бизнес!