Имейлът е ценен комуникационен канал, който никоя маркетингова стратегия не бива да пренебрегва. С правилния подход може да донесе на бизнеса ви големи резултати с добра възвръщаемост.
Но какво е правилно, когато говорим за имейл маркетинг и как да го постигнете? Ще се спрем на две основни точки, необходими за създаване на успешна имейл кампания: събиране на списък с имейли и увеличаване на ангажираността на абонатите ви.
📜Да кажем, че започвате от нулата. Изпробвайте следващите няколко идеи и бързо ще достигнете целта си да изградите имейл аудитория, която се интересува от бизнеса ви и е готова да отвори портфейла си.
Спокойно, няма нужда да разбирате от физика, за да създадете магнит за лийдове или lead magnet. Това е просто ресурс, който даден потребител може да използва след предоставяне на имейл адрес. 🧲
Магнитът за лийдове може да бъде нещо за сваляне:
А може да бъде и нещо друго като:
Тези идеи са лесни, но работещи начини да събирете имейл адреси на потенциални клиенти, като същевременно им предоставите нещо ценно и интересно за тях. Подгответе внимателно съдържанието, което ще предлагате и бъдете сигурни, че ще ви запомнят с добро.
Поп-ъпи - никой не ги обича, но всички ги използват. Вероятно причината е, че работят.
Доста досадно за посетителите на уебсайта ви може да бъде веднага след зареждане на страницата да виждат поп-ъп, който да бързат да затворят, за да стигнат до съдържанието ви.
Ако и вие сте на това мнение, можете да пробвате с другите два варианта:
Нещо важно, което трябва да имате предвид, ако използвате поп-ъп прозорци за събиране на имейли, е да внимавате те да не се показват на потребители, които идват от нюзлетъра ви, тоест такива, които вече са записани. Също гледайте да не ги прекъсвате и разсейвате с поп-ъпи в любими моменти, например, когато завършват поръчката си.
Идеята на този похват е да уцелите идеалната комбинация между призив за действие и точния момент, в който да го отправите. Тогава положителният резултат, с който да увеличите списъка си с имейл адреси е много по-вероятен.
Персонализираните или остроумните призиви за действие (CTAs) са ваши приятели, когато става въпрос за събиране на имейли.
Важно е посланието да съответства на страницата, която потребителите гледат в момента. Така ще ги уцелите точно в сърцето на интересите и проблемите им.
Например, ако потребителят чете статия на тема “Как да изградите списък с имейли”, посланието, с което да поискате имейла му, може да е нещо от сорта на: “Кликнете тук, за да свалите темплейт за вашата имейл маркетинг стратегия”.
И нека пак се върнем на поп-ъп прозорците.
Докато в обичайното “Запиши ме”, няма нищо лошо, бутончето до формата за попълване на имейл е място, където можете да разгърнете креативността си.
Ако посланието отгоре е, например, “Запишете се за нашия нюзлетър, за да получавате ексклузивни отстъпки”, бутонът отдолу може да бъде “Да, искам да спестя пари”. Често срещана практика е до първия бутон да има втори, който затваря поп-ъп прозореца и на него пише, например, “Не, не искам да спестя”. Противоречи на интуицията ви да кликнете на втория бутон, нали?
Създайте специална целева страница, до която да водят кампаниите ви за събиране на имейли. Там е мястото, в което да комуникирате специалното предложение, до което потребителите ще получават достъп след предоставяне на своите данни.
Както винаги обърнете внимание на дизайна и рекламните послания и не забравяйте да си припомните нашите идеи за оптимизация на целеви страници.
Социалните мрежи могат много да ви помогнат в изграждането на списък с имейли. Вариантите са няколко:
Маркетинът от уста на уста е най-добрият вариант за всеки бизнес. 💋 Опитайте да използвате най-отдадените си фенове и най-редовните си клиенти за тази цел. Предложете им отстъпка или специална оферта, ако приятел се запише за нюзлетъра ви през техния персонален линк. По този начин предоставяте добавена стойност за всички замесени, а това винаги води до успех.
Може да не съберете огромно количество имейли по този начин, но вероятността те да бъдат на хора, които наистина имат интерес към бизнеса ви е голяма. Все пак те вече са в комуникация с вас по една или друга причина, затова не пренебрегвайте тази идея. А и няма да ви отнеме много време.
Работата ви не свършва с изграждане на списъка с имейли. Даже тъкмо напротив, тя едва тогава започва. Ето няколко идеи как да ангажирате списъка си с имейли и да берете плодовете на дигиталния си труд.
Много, много важно - списъкът с имейли трябва да се състои от хора, които са дали съгласието си да ги получават. Това означава, че ако са свалили електронната ви книга, трябва да са сложили отметка на кутийката, до която пише, че са съгласни да получават промоционални съобщения от вас. Ако не, здраве да е. Ще дойдат други.
Следвайте принципите на GDPR и всичко ще бъде наред.
За целта при записване изпращайте имейли за потвърждение. Така ще бъдете сигурни, че въпросният потребител наистина иска да получава съобщения от вас.
Друга добра практика е да изчиствате редовно неактивните потребители от списъка си. Преди да го направите, опитайте да ги събудите с тематична кампания. Ако не се активират, вероятно вече нямат интерес към бизнеса ви и е по-добре да си премахнете от листа си. Ако не изчиствате редовно листа си от неактивни абонати, те ще влияят на данните за ангажираността на аудиторията ви, а това пречи на добрия анализ.
Персоналната комуникация в този наситен с маркетинг послания свят е ключова, за да изплувате на повърхността и да привлечете вниманието на потребителите. Персонализацията днес е много повече от това да добавите името на абоната в текста и събджекта си. Но и това е важно, разбира се.
За успешна персонализирана комуникация трябва да набавите достатъчно данни за абонатите си като например имена, локация, рождена дата, професия. Преценете какво ще бъде от полза за вашия бизнес и не прекалявайте, защото колкото повече данни трябва да въведе потребителят, толкото по-вероятно е да се откаже.
Ако бизнесът ви е онлайн магазин, свържете го със системата за изпращане на имейли, която използвате. Така ще имате достъп до информация като брой поръчки, любими продукти, средна стойност на поръчка, дата на последна поръчка и други, които могат да се използват в имейл кампаниите ви.
След като имате всички тези данни, сегментирайте списъка си с абонати по различни признаци. Например:
Всичко това са крачки към изграждането на една ефективна имейл маркетинг стратегия и повишаване на ангажираността на аудиторията ви.
Разнообразното съдържание е важно за поддържането на интереса на аудиторията ви. Използвайте микс от внимателно изградени и правилно таргетирани имейл автоматизации и други регулярни кампании. Някои примери са:
Когато създавате дадена имейл кампания, помнете, че всички елементи са важни.
📧На първо място е темата (subject line), която потребителят вижда още преди да е отворил имейлa. От тези няколко думи в комбинация с още другите, които стоят в полето за preview, зависи дали имейлът ви изобщо ще стигне до очите на хората, които таргетирате.
След това идва същинската част на имейл кампанията. В текста бъдете искрени, естествени, разкажете история. Накарайте четящия да се почувства така все едно си говори с приятел. Приятел, който му дава зор да побърза да си купи нещо на по-ниска цена. Все пак за това са приятелите.
Разбира се, не пренебрегвайте и дизайна на имейла. Тук ви даваме няколко идеи, от които да почерпите вдъхновение.
На последно място, но не и по важност. За да бъде комуникацията ви успешна, било то по имейл или чрез друг комуникационен канал, трябва да знаете на кого говорите. Какъв човек е вашият идеален клиент? От какво се интересува? Какви проблеми има и как вашият бизнес може да му помогне да ги разреши?
Как да изградите профил на купувача или т.нар. buyer persona можете да прочетете тук.
Следвайте нашите насоки за изграждане и ангажиране на списък с имейл абонати и резултатите няма да закъснеят. Както винаги ще е необходимо да тествате различни похвати и да анализирате резултатите от тях, но със солидна доза креативност и търпение ще напипате точната формула за имейл комуникацията, която ще развълнува вашата аудитория. А в случай, че се затрудните, ние от дигитална агенция ADvantage сме тук, за да помогнем.