13 ное 2023

Силата на имейл маркетинга: Как да създадете успешен списък с абонати и да увеличите ангажираността

Имейл маркетинг

Имейлът е ценен комуникационен канал, който никоя маркетингова стратегия не бива да пренебрегва. С правилния подход може да донесе на бизнеса ви големи резултати с добра възвръщаемост. 

Но какво е правилно, когато говорим за имейл маркетинг и как да го постигнете? Ще се спрем на две основни точки, необходими за създаване на успешна имейл кампания: събиране на списък с имейли и увеличаване на ангажираността на абонатите ви.

Идеи за създаване на списък с имейли

Да кажем, че започвате от нулата. Изпробвайте следващите няколко идеи и бързо ще достигнете целта си да изградите имейл аудитория, която се интересува от бизнеса ви и е готова да отвори портфейла си.

Създайте магнит за събиране на лийдове

Спокойно, няма нужда да разбирате от физика, за да създадете магнит за лийдове или lead magnet. Това е просто ресурс, който даден потребител може да използва след предоставяне на имейл адрес. 

Магнитът за лийдове може да бъде нещо за сваляне:

  • безплатна електронна книга;
  • безплатен курс;
  • достъп до уебинар; 
  • темплейт;
  • PDF с полезна информация.

А може да бъде и нещо друго като:

  • купон за отстъпка;
  • достъп до куиз;
  • участие в игра (т.нар. “раздаванка”).

Тези идеи са лесни, но работещи начини да събирете имейл адреси на потенциални клиенти, като същевременно им предоставите нещо ценно и интересно за тях. Подгответе внимателно съдържанието, което ще предлагате и бъдете сигурни, че ще ви запомнят с добро. 

Сложете поп-ъп прозорци на уебсайта си

Поп-ъпи - никой не ги обича, но всички ги използват. Вероятно причината е, че работят. 

Доста досадно за посетителите на уебсайта ви може да бъде веднага след зареждане на страницата да виждат поп-ъп, който да бързат да затворят, за да стигнат до съдържанието ви. 

Ако и вие сте на това мнение, можете да пробвате с другите два варианта:

  • Поп-ъп при намерение за затваряне на прозореца (exit-intent). Показва се, когато потребитеят тръгне с курсора към бутончето за затваряне на прозореца. Тук е моментът да предложите нещо интересно и вълнуващо в замяна на имейл адрес - например, промокод или някой от безплатните ресурси, които изброхме по-нагоре. 
  • Поп-ъп при скролване надолу (scroll box). След като прочетат/разгледат определена част от съдържанието/продуктите ви, би било съвсем естествено да подканите потребителите да се запишат за нюзлетъра ви, за да получават още интересна и полезна информация от бизнеса ви.

Нещо важно, което трябва да имате предвид, ако използвате поп-ъп прозорци за събиране на имейли, е да внимавате те да не се показват на потребители, които идват от нюзлетъра ви, тоест такива, които вече са записани. Също гледайте да не ги прекъсвате и разсейвате с поп-ъпи в сюблимни моменти, например, когато завършват поръчката си. 

Идеята на този похват е да уцелите идеалната комбинация между призив за действие и точния момент, в който да го отправите. Тогава положителният резултат, с който да увеличите списъка си с имейл адреси е много по-вероятен.

Обърнете внимание на призивите за действие

Персонализираните или остроумните призиви за действие (CTAs) са ваши приятели, когато става въпрос за събиране на имейли. 

Важно е посланието да съответства на страницата, която потребителите гледат в момента. Така ще ги уцелите точно в сърцето на интересите и проблемите им. 

Например, ако потребителят чете статия на тема “Как да изградите списък с имейли”, посланието, с което да поискате имейла му, може да е нещо от сорта на: “Кликнете тук, за да свалите темплейт за вашата имейл маркетинг стратегия”. 

И нека пак се върнем на поп-ъп прозорците.

Докато в обичайното “Запиши ме”, няма нищо лошо, бутончето до формата за попълване на имейл е място, където можете да разгърнете креативността си. 

Ако посланието отгоре е, например, “Запишете се за нашия нюзлетър, за да получавате ексклузивни отстъпки”, бутонът отдолу може да бъде “Да, искам да спестя пари”. Често срещана практика е до първия бутон да има втори, който затваря поп-ъп прозореца и на него пише, например, “Не, не искам да спестя”. Противоречи на интуицията ви да кликнете на втория бутон, нали?

Създайте оптимизирана за конверсии целева страница

Създайте специална целева страница, до която да водят кампаниите ви за събиране на имейли. Там е мястото, в което да комуникирате специалното предложение, до което потребителите ще получават достъп след предоставяне на своите данни. 

Както винаги обърнете внимание на дизайна и рекламните послания и не забравяйте да си припомните нашите идеи за оптимизация на целеви страници.

Използвайте социалните мрежи

Социалните мрежи могат много да ви помогнат в изграждането на списък с имейли. Вариантите са няколко:

  • Чрез рекламни кампании. Използвайте набиране на трафик като цел на рекламата, за да отведете потребителите до целевата страница, чрез която ще събирате имейли. Друг вариант, ако нямате специална целева страница, е да изпробвате Lead Ads кампаниите, чрез които можете да събирате имейли директно във Facebook, а потребителите да свалят желаното съдържание, без да влизат в сайта ви. 
  • Използвайте нюзлетъра си като тема за заглавната снимка на страницата си във Facebook. 
  • Окуражавайте последователите си да се запишат за нюзлетъра ви в специално подготвена за целта органична кампания (е, може да пробвате да я подсилите с някой друг лев). 
  • Тествайте опцията да събирате имейли чрез сторита във Facebook и Instagram с линк към формата ви за записване или целевата страница за събиране на лийдове.

Създайте referral програма за нови записвания

Маркетинът от уста на уста е най-добрият вариант за всеки бизнес. Опитайте да използвате най-отдадените си фенове и най-редовните си клиенти за тази цел. Предложете им отстъпка или специална оферта, ако приятел се запише за нюзлетъра ви през техния персонален линк. По този начин предоставяте добавена стойност за всички замесени, а това винаги води до успех.

Добавете линк за записване в подписите на служителите си

Може да не съберете огромно количество имейли по този начин, но вероятността те да бъдат на хора, които наистина имат интерес към бизнеса ви е голяма. Все пак те вече са в комуникация с вас по една или друга причина, затова не пренебрегвайте тази идея. А и няма да ви отнеме много време. 

Добре, събрахме имейлите. Ами сега как да ги аганжираме тези хора?

Работата ви не свършва с изграждане на списъка с имейли. Даже тъкмо напротив, тя едва тогава започва. Ето няколко идеи как да ангажирате списъка си с имейли и да берете плодовете на дигиталния си труд.

Бъдете сигурни, че имате разрешение

Много, много важно - списъкът с имейли трябва да се състои от хора, които са дали съгласието си да ги получават. Това означава, че ако са свалили електронната ви книга, трябва да са сложили отметка на кутийката, до която пише, че са съгласни да получават промоционални съобщения от вас. Ако не, здраве да е. Ще дойдат други. 

Следвайте принципите на GDPR и всичко ще бъде наред. 

Поддържайте списъка си с имейли в добро здраве

За целта при записване изпращайте имейли за потвърждение. Така ще бъдете сигурни, че въпросният потребител наистина иска да получава съобщения от вас. 

Друга добра практика е да изчиствате редовно неактивните потребители от списъка си. Преди да го направите, опитайте да ги събудите с тематична кампания. Ако не се активират, вероятно вече нямат интерес към бизнеса ви и е по-добре да си премахнете от листа си. Ако не изчиствате редовно листа си от неактивни абонати, те ще влияят на данните за ангажираността на аудиторията ви, а това пречи на добрия анализ. 

Сегментирайте и персонализирайте имейлите си

Персоналната комуникация в този наситен с маркетинг послания свят е ключова, за да изплувате на повърхността и да привлечете вниманието на потребителите. Персонализацията днес е много повече от това да добавите името на абоната в текста и събджекта си. Но и това е важно, разбира се. 

За успешна персонализирана комуникация трябва да набавите достатъчно данни за абонатите си като например имена, локация, рождена дата, професия. Преценете какво ще бъде от полза за вашия бизнес и не прекалявайте, защото колкото повече данни трябва да въведе потребителят, толкото по-вероятно е да се откаже.

Ако бизнесът ви е онлайн магазин, свържете го със системата за изпращане на имейли, която използвате. Така ще имате достъп до информация като брой поръчки, любими продукти, средна стойност на поръчка, дата на последна поръчка и други, които могат да се използват в имейл кампаниите ви.

След като имате всички тези данни, сегментирайте списъка си с абонати по различни признаци. Например:

  • по демография (локация, професия);
  • според поведението на сайта ви (брой поръчки, дата на последна поръчка, любими продукти);
  • според ангажираността с имейл кампаниите ви (кога е била последната отворена кампания и други).

Всичко това са крачки към изграждането на една ефективна имейл маркетинг стратегия и повишаване на ангажираността на аудиторията ви.

Експериментирайте с различни видове имейли

Разнообразното съдържание е важно за поддържането на интереса на аудиторията ви. Използвайте микс от внимателно изградени и правилно таргетирани имейл автоматизации и други регулярни кампании. Някои примери са:

  • имейли за добре дошли;
  • имейли за изоставена количка;
  • имейли за повторно ангажиране;
  • образователни имейли;
  • специални оферти.

Обърнете внимание на съдържанието

Когато създавате дадена имейл кампания, помнете, че всички елементи са важни. 

На първо място е темата (subject line), която потребителят вижда още преди да е отворил имейлa. От тези няколко думи в комбинация с още другите, които стоят в полето за preview, зависи дали имейлът ви изобщо ще стигне до очите на хората, които таргетирате.

След това идва същинската част на имейл кампанията. В текста бъдете искрени, естествени, разкажете история. Накарайте четящия да се почувства така все едно си говори с приятел. Приятел, който му дава зор да побърза да си купи нещо на по-ниска цена. Все пак за това са приятелите. 

Разбира се, не пренебрегвайте и дизайна на имейла. Тук ви даваме няколко идеи, от които да почерпите вдъхновение. 

Опознайте аудиторията си

На последно място, но не и по важност. За да бъде комуникацията ви успешна, било то по имейл или чрез друг комуникационен канал, трябва да знаете на кого говорите. Какъв човек е вашият идеален клиент? От какво се интересува? Какви проблеми има и как вашият бизнес може да му помогне да ги разреши?  

Как да изградите профил на купувача или т.нар. buyer persona можете да прочетете тук

Следвайте нашите насоки за изграждане и ангажиране на списък с имейл абонати и резултатите няма да закъснеят. Както винаги ще е необходимо да тествате различни похвати и да анализирате резултатите от тях, но със солидна доза креативност и търпение ще напипате точната формула за имейл комуникацията, която ще развълнува вашата аудитория. А в случай, че се затрудните, ние от дигитална агенция  ADvantage сме тук, за да помогнем.